לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

המקום של ג'וליאנה


מפרקת את עצמי ומנסה להרכיב מחדש

Avatarכינוי: 

בת: 49

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2020    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

כל מיני דברים


וירוס

אתמול ביקר אותי וירוס קטן כזה באמצע העבודה שהפיל אותי לקרשים וגרם לי להזעיק את טוליו מהעבודה. בהמשך היום הצלחתי לישון להתחיל את את תמיד פלורה ולגמור אותו.

 

תמיד פלורה / יובל אלבשן

 

מיקלה המליצה עליו בהתלהבות הרבה ואתמול סוף סוף הגעתי אליו. בלעתי אותו בנשימה עצורה. הוא מספר על אלה-פלורהאישה בשנות הארבעים שמגיעה לדירת אביה המת נעים  ומצאת מכתבים שכתב לה מיום הולדתה עד למותו. המכתבים מתארים את חיו כבן למהגרים מעיראק שגדל בצל אב שמנסה לדכא את היכולת לחלום לחלומות ולשאוף למעלה  אצל כל ילדיו (כשהיו תינוקות וחייכו בשנתם האב היה מעיר אותם באכזריות שלא יחלמו). פלורה, אחותו הגדולה היא אישה חזקה ודעתנית שנלחמת נגד התפיסה המדכאת של האב ומגדלת אצל נעים את האמונה בעצמו ביכולת להתפתח ולשנות. הוא מתאר את התקוממותה נגד עוולות ואת חייה הצבעוניים והעצמאיים ואת תפיסותיה הפמיניסטיות. התיאור שלו מפוכח, מתפעל ומצד שני גם ביקורתי.

הדבר היחיד שהיה לי מוזר שם היה תפיסת הזמן. אלה הבת (שבמקור נקראה פלורה על שם אותה אחות) היא אישה בתחילת שנות הארבעים לחייה. פלורה המתוארת במכתבים נפטרה לפני שנעים הפך לאב והעבר המתואר שם נוגע גם בעבר הקרוב (למשל ההתנתקות. לפי זה ההווה של הרומן הוא העתיד הרחוק וזאת למרות שאין שום אינדיקציה קבועה על כך.

 

ובכל זאת כתוב טוב, מרגש, מתאר עולם תרבותי עשיר מאד,מלא בביקורת פנימית על המזרחי שמוריד ראש ולא נלחם על עתידו וקריא מאד. ממליצה.

כוכב נולד

בעונה הזאת יש תחושה חזקה של עייפות החומר. לא זוכרת מועמדים שכששומעים אותם שרים יש הרגשה של וואו, חומר של גמרים. רוב המועמדים טורחים להדגיש את סיפור חייהם המרגש (בכלל לא שמענו אותו חמש מאות פעמים קודם בגירסאות שונות). את מסכנותם, את התחושה שמתנכלים להם בגלל מוצא עדתי כזה או אחר או שהם מטפחים להם פרסונה של דיוות.

ואגב מיי(מעי?) פיינגולד שכה התלהבו ממנה עשתה לי תחושה של יתוש עם מסורית באוזן. היא הייתה מעיקה. הייתה לה כריזמה והיא נראתה טוב אבל הקול שלה עיצבן אותי. טוב, גם אורית שחף מ"היהודים"(המקור לחיקוי) לא בדיוק מככבת בנגן שלי.

פולישוק

אהבתי. יש שם תזמון נכון של מצבים, תחושה מתסכלת לפעמים של דמיון רב מדי למציאות, אירוניה חזקה ושחקנים נפלאים. יש בסדרה הזאת משהו שמזכיר קצת סדרות מפעם. אני לא יודעת לשים את האצבע בדיוק על איזו סדרה זה מזכיר לי אבל התחושה היא קצת שנות השמונים וזה נחמד כקטע נוסטלגי.

קשה גמילה כקריעת ים סוף

שלחתי אותו לגן עם שמונה תחתונים. מכונת הכביסה עובדת כל הזמן וטוליו ואני דרוכים כמו קפיצים וזוכים בתמורה לשלוליות בכל רחבי הבית. יש בי קול קטן שרוצה פשוט להחזיר אותו לחיתולים אבל דווקא הגננת מעודדת אותנו להתמיד. לפחות נולי לא מתוסכל ומאד גאה בשלוליות הקטנות שלו.

 

 

 

 

נכתב על ידי , 2/6/2009 10:18   בקטגוריות טלוויזיה, ספרים שאהבתי, וירוס, אימהות, גמילה מחיתולים  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רונה ב-22/6/2009 09:41
 



103,635
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , 30 פלוס , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לג'וליאנה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ג'וליאנה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)