לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

המקום של ג'וליאנה


מפרקת את עצמי ומנסה להרכיב מחדש

Avatarכינוי: 

בת: 49

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2008    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2008

גם אני רוצה להיות חברה של פופי


 

כמה משמח לקבל ככה פתאום כרטיסי חינם לסרט(!!!) בקולנוע (!!!) ועוד לאחד כזה שממש התחשק לך לראות.

אז כנראה שיש שחושבים שהכתיבה שלי שווה כרטיסי חינם לסרט חופשיה ומאושרת (Happy go lucky) ועל כך אני מודה להם מאד.

צירפתי את ביילע , יקירתי ובילינו לנו אחה"צ של בנות.

 

פופי היא מורה קופצנית ושמחה עם צחוק שלעתים משובב נפש ולעתים עושה חשק לירות בה. כן, אדם כמו פופי לא פוגשים ברחוב כי היא פשוט כשם הסרט חופשיה ומאושרת. כמו הרבה גיבורות היא רווקה ומורה זז לא נשמע כמו המקצוע המשמח ביותר עלי אדמות אבל היא פשוט מאושרת מהמקום שבו היא נמצאת ולא מסתכלת הצידה לראות איך זה אצל אחרים. הלוואי שהמורה של נולי תהיה כזאת.

 

האנשים סביב פופי לא מאושרים. המורה לנהיגה שלה לדוגמא הוא אחד שאת יכולה לדמיין כילד שהרביצו לא הרבה. הוא מלא זעם על כל העולם. מורים לנהיגה מועדים להתקפי לב בגיל שלושים, ובכן זה של פופי כבר בגיל 20 ובמיוחד עם תלמידה כזאת. הקופצנות והצחוקים שלה מוציאים אותו מדעתו והוא מפרש אותם כהתגרות וכזריית מלח על הפצעים שלו. פופי מגלה בסוף עד כמה האושר שלה התחכך באופן מאד לא רצוי באומללות הגואה שלו.כך גם עם אחותה ה"מסודרת" שמסתובבת שפופה עם בטן של חודש תשיעי נטולת שמחת חיים. כאשר היא מנהלת עם פופי ואחותה את שיחת ה":מתי תסתדרי בחיים" היא מסיימת אותה עם תחושה של מרירות כי פופי מצהירה שטוב לה במקום שהיא נמצאת בו. אחותה מפרשת זאת כעלבון לחיים בהם היא בחרה.

אבל פופי, למרות שניתן היה לצפות שהיא תהיה אטומה היא לא. היא מסוגלת לנהל דיאלוג עם חסר בית משוגע שלמרות פחדה היא מתיישבת לידו ומסתכלת בו בעיני החומות וממלמלת משפטי השתתפות כאילו היא באמת מתכוונת לזה וזה בתוך שיחה חסרת היגיון פנימי בסיטואציה בה כל אדם נורמלי היה לוקח את הרגליים ובורח.היא קולטת מיד שהילד האלים בכיתתה כועס על העולם כי רע לו והיא מנסה לברר מה הבעיה.

במילים אחרות היא משתתפת בצערם של אחרים ומנסה לעזור להם אבל לא נשאבת למקום הרע בו הם נמצאים  אבל לא מוותרת על האופטימיות והשמחה כי הם פשוט היא.

 

זה מזכיר לי מקרה שהיה אתמול בגן הציבורי. נולי שלי שיחק עם כדור וחשק בחברתו של ילד זועף כבן שש. הילד חשב שנולי מנג'ס וניסה לנפנף אותו במילים רעות כמו "אני אעיף לך את הכדור ואתה לא תראה אותו" . נולי התעקש לשחק איתו. הילד לא עשה לו כלום בסוף וכנראה באמת היה במצב רוח רע אבל האמונה התמימה הזאת של ילד קטן שהעולם הוא מקום טוב היא האמונה של פופי.

 

אני מצרפת לסרט את הצבעים הנפלאים של הבגדים שלה,חוסר הנכונות שלה להצטרף למירוץ החיים, נופים מקסימים של לונדון, הומור פרוע,ומבטא קוקני נפלא ותקבלו את הסרט שלי לקיץ.

 

ואם אפשר גם ללמוד מהקלילות הזאת משהו לחיים שלי אז למה לא.

 

גם אסתי כתבה על הסרט פוסט מקסים.

נכתב על ידי , 30/6/2008 20:31  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג'וליאנה ב-2/7/2008 09:30
 



מודיעין שלום


 

מילון העיר מודיעין לשירותכם.

 

א

אוכלוסיה: נהוג להגיד על האוכלוסיה של מודיעין שהיא הומוגנית.מעמד בינוני ובינוני-גבוה, צעירים עם ילדים קטנים.זה יכול להיות גורם המשיכה של העיר וגם גורם הדחייה שלה. אני מעדיפה אוכלוסיה מגוונת יותר. לאחרונה אני מגלה שזה קצת סטריאוטיפ שעבר זמנו. אני רואה אנשים מבוגרים יותר (הסבים שבאו בעקבות הילדים) ואפילו זוג מעורב אחד שהיא אתיופית והילדים שלהם אתיופים-בלונדינים. זה מקסים בעיני. אז נכון שסינים וערבים יש רק באתרי בניה ו/או הקופאיות בסופר ושלא מדובר בירושלים אבל בכל זאת אני בעד.

אופניים: ניתן לראות בעיקר בימי שיש קבוצות גדולות של רוכבי אופניים. נראה לי שיש חוגי רכיבה. בגינה הציבורית ישגם לא מעט רוכבים.ויש כוונות מצד התושבים לדרוש שבילי אופניים. זה נפלא בעיני.

ב

בית עם גינה: כאשר חיפשנו דירה במודיעין ראינו שאנחנו יכולים אפילו להשיג דירה עם גינה קטנה ליד. זה נשמע מקסים בהתחלה אבל אחר כך ראינו כל כך הרבה גינות מרוצפות ולא מושקעות וידענו שגם אנחנו עצלנים מכדי לטפח גינה אמיתית ועניים מכדי להחזיק גנן. בינתיים יש לנו שתי מרפסות ובעקבות יום ההולדת שלי יש לנו גם כמה עציצים.

 

בנקים: אין יותר מדי כספומטים ללא עמלה רצחנית אז את כל סידורי הבנקים אנחנו עושים בירושלים. יש כמה בנקים אבל כולם באיזור אחד

 

ג

גני ילדים: בעיר שיש בה הרבה ילדים יש גם הרבה גנים. רובם פרטיים וכוללים הרבה מאד זרמי חינוך אלטרנטיביים. גן בטבע גן אנתרופוסופי וכו'. כמובן שלחלקם תצריך משכנתא כדי לשלוח את הילד. כיום גם כל גן שמכבד את עצמו מחזיק חוגים: ריתמוסיקה, טבע וכו'. החוגים כמובן מתקיימים בזמן הלימודים כך שהם לא באמת אופציונליים. אני חושדת שפעם זה היה אותו הדבר רק שלא קראו לזה חוגים.

גינות ציבוריות: בזה מודיעין מצטיינת. המון שטחי דשא ומתקנים לילדים.

גבעת התיתורה:

בשטחי הגבעה נמצאו שרידים מתקופת מרד בר כוכבא ומתקופות אחרות הקשורות למורשת היהדות. הכפר העתיק מודיעין, כפרם של מתתיהו הכהן וחמשת בניו, שכן על גבעה זו. בגבעה למעלה מ-180 בורות מים ששימשו את תושבי הכפר.

בתקופות מאוחרות, עד 1948, שכן בגבעה זו הכפר הערבי אל-בורג'. מהכפר נותרו שרידי מצודה בפסגת הגבעה, ככל הנראה מהתקופה הצלבנית

ד

דלק: מי שגר במודיעין ראוי שתהיה לו באר נפט בגינה ליד הבית כי כמעט לכל מקום נוסעים באוטו. תחנות דלק, לעומת זאת, יש רק בכניסה אחת למודיעין ומי שנתקע בלי דלק בצד השני שימשיך ללטרון.

דתיים: האוכלוסיה הדתית במודיעין שייכת לזרם המתון ברובה. לדעתי החרדי היחיד במודיעין גר בדירה לידינו (הבן החוזר בתשובה של השכן). מחברים אני יודעת שקיימות קהילות מוצלחות מאד כולל קהילת יחד שבבתי הספר שלה לומדים דתיים וחילונים.

 

ה

הולמס פלייס: מאכלס את הבריכה היחידה בעיר. נמצא מול הבית שלי ממש הושט היד וגע בה, אבל מבחינתינו זה לראותם בלבד בגלל שיש צורך למשכן כליה על מנת לזכות בכניסה הנחשקת. מצד שני, אם לשפוט לפי מגרש החניה המלא כנראה שהרבה אנשים כבר עשו את זה.

 

ו

וואן: נמצא בסמוך לישפרו (ראה ערך) אבל שייך לקבלן אחר. מרכז הכולל גם את טיב טעם.

 

ז

זיקוקים: ביום העצמאות ובעוד אירועים חשובים יותר ופחות. תמיד בשעה שאנחנו משכיבים את נולי לישון. זה כמובן מעיר את נולי ואת שלל הכלבים בסביבה.

 

ח

חיות: יש המון בעלי כלבים במודיעין, לשמחתנו של הנולון.חתולים רואים פחות.

חרדים: במודיעין עילית.

 

ט

טרקטורים: יש המון. בכל זאת מודיעין היא עדיין בחלקה אתר בניה לעתיד טוב יותר.

טיב טעם: וכל מילה מיותרת.

י

ילדים: אני חשובת שמודיעין מככבת במקום טוב ברשימת הערים עם מספר הילדים הגבוה ביותר.

ישפרו: לפני פרוץ הקניון לחיינו זה היה הדבר הכי קרוב לקניון. מרחב פתוח של רשתות ומקומה של ארומה לא נפקד. אנחנו נוסעים לשם בעיקר כי הסופרים יותר זולים שם (לא כמו רמי לוי בצד השני אבל בכל זאת. פרס למבטא נכון את השם.

(זה סתם שם הקבלן)

ירושלמים לשעבר: מהווים כ 50 אחוז מאוכלוסיית מודיעין. לתשומת לבך, לופוליאנסקי.

יוממות: מונח גיאוגרפי המתייחס לתופעה בה התושבים גריםפ בעיר אחת ועובדים בעיר אחרת. למרבה הצער אין מספיק מקומות עבודה במודיעין עצמה שתואמים את החתך הדמוגרפי של העיר.

 

כ

כבישים: על פי מסורת האופס לא חשבנו על זה יש לא מעט כבישים במודיעין עם מעט מדי נתיבים, צמתים שלא תוכננו כהלכה וכמובן שינויים בהסדרי התנועה.וזה בעיר מתוכננת מראש.

כפר רות: ישוב שכן אליו הולכים בזכות המשתלה ובזכות המרכז המסחרי דן-גל המכיל חנויות של בגדי מעצבים,חנות יוקרתית לבגדי היריון ומצורים לתינוק חנות ספרים וצעצועים וכמובן בית קפה.

ל

לילה: יש שמועות שנמצאו שרידים מהתקופה הקדומה של פאב בגבעת התיתורה. למעשה יש פאב אחד בישפרו, כמה בתי קולנוע ובכך זה מסתכם. מצד שני תל אביב לא רחוקה.

 

מ

מודיעין מכבים רעות: לפני כמה שנים הוחלט חבר את מכבים רעות למודיעין. השידוך הזה לא נעם לתושבי מכבים רעות שראו בזה שנמוך הסטרי . למודיעינים לא היה אכפת שתדבק בהם קצת יוקרה.

מקומונים: בכל שבוע נכרת יער גשם אחד כדי שתושבים רבים יוכלו לקבל לתיבת הדואר שלהם שלושה מקומונים חינם אין כסף. בירושלים משלמים על המקומונים אבל הם מעניינים יותר. אי אפשר לקבל הכל.

מודיעין עילית: לשעבר קרית ספר. ישוב חרדי מרחק רבע שעה נסיעה ממודיעין. יש המתבלבלים בין השניים שלא בצדק.

מתווכים: התחביב של תושבי מודיעין הוא לעבור דירה בתוך מודיעין ולכן למתווכים יש הרבה פרנסה וכן הרבה תחרות. עמודים שלמים במקומונים מוקדשים לסוכנויות תיווך.

מרל"ז: עוד מרכז מסחרי עם שם אניגמטי הכולל בתוכו קופות חולים וטר"מ וכן את הדואר וכמה בתי קפה.

מיחזור: נושא חזק במודיעין. יש יותר פחי מחזור מפעם והנושא במגמת שיפור.

נ

נסיעות:

סלבס

שחר פאר מרעות ואורי אורבך (עוד ירושלמי לשעבר).יש גם את השופט ההוא מרוקדים עם כוכבים ועוד כמה. קוראים עליהם בעיקר במקומונים.

ספריה:

הספריה המרכזית יפה מאד ומאד מותאמת לילדים. עדיין משתייכת לספריות בגובות תשלום על השאלה  אבל בהתחשב במצב שבו ספריות עירוניות שמיישמות את חוק הספריות נמצאות לא בטוח שזה רעיון רע כל כך.

ע

עמקים ומגדלים: הרחובות הראשיים בעיר קרויים על שם עמקים. עמק בית שאן, עמק דותן עמק החולה ועוד. מוסיף פסטורליה מזויפת לעיר.סביב העמקים יש גבעות ובראש הגבעה עומד לו מגדל ועל שמו קרוי כל הרחוב.

פ

פוליטיקה מקומית: ראשי עיר עם שמות אשכנזיים שנכנסים אחד בשני.מי שמעוניין לדעת עוד שיכנס לבלוג של מודיעין ווטש.

פורטל מודיעין: GO443

צ

ציפור: שכונה במודיעין עם שם מטופש.

ציפורים: יש הרבה יותר מדי מהן במודיעין מה שאומר מרפסות מכוסות בחרא של יונים ומשק כנפיים.

ק

קבלנים:כל כמה בתים במודיעין משתייכים לפרויקט של קבלן מסוים, נחשבים לשכונה וקרויים על שמו.

קייזר: שכונה במודיעין שמפורסמת בבניה המואצת ובפנצ'רים שתושביה מקבלים חדשות לבקרים.

קפה: יש לא מעט בתי קפה במודיעין. חלקם של תושבי העיר שרצו לעבוד בעיר ולא לנסוע כל יום. נציין את "קורא בקפה" שיש בו גם מדפי ספרים והוא מארגן ערבי שירה, "מול הבית" שבאמת פחות או יותר מול הבית ונמצא בפינה המשקיפה על הרחוב, "גרין האוס" במושב שילת: מסעדה בתוך חממה."באנאפה" בכפר רות, המצטיין בקינוחים. וכמובן "עלמה". הקפה החדש והנחמד שבמרכז התרבות. יודע אדם את נפש לקוחותיו. בורגנים.

 

קניון עזריאלי המהולל :נפתח לאחרונה. קניון ככל הקניונים. עכשיו אנחנו נחשבים עיר.כבר שורץ ילדים משועממים בחופשה.

קופות חולים: יש קופות חולים. אין בית חולים וחבל. יש שישה אמבולנסים בלבד לעיר לא קטנה.

קונקס: חברת האוטובוסים שנכנסה במקום מרגלית. ידועה לשמצה בהתנהלותה המבולגנת ובתקריות לא נעימות עם נוסעים. בשבועות הראשונים לקיומה במודיעין הם לא גבו כסף בגלל הבלגן הכאוטי שבתוכו התנהלו וזו בעיני נקודה לזכותם.

ר

רכבת: עוד אחד מהפרויקטים שהתושבים חיכו לו בכליון עינים. כיום יש רכבת לתל אביב ויש אפילו תחנה בתוך מודיעין ליד הקניון. לירושלים כנראה שזה יקח הרבה יותר מדי זמן.

רווקים: יש כמה אבל לא פשוט להם בעיר כל כך משפחתית ועם פאב אחד בישפרו ולכן הם הרבה על 443 וכביש מספר 1 לתל אביב.

ש

שילת: מושב הנמצא ליד כפר רות. גם הוא מאכלס משתלות רבות, את גרין האוס קפה ולידו בצומת שילת יש את רמי לוי , שילב ועוד כמה.

שיעמום: מודיעין מצטיינת  בזה. על אף כל המרכזי ספורט, היכל התרבות, ספריה, חוגים, גנים ציבוריים, טבע וכו' בני הנוער במודיעין משועממים רצח. למרבה הצער, התוצאות של השעמום הזה לא באות לידי ביטוי רק בפעולות לא מזיקות אלא גם בהשחתה, פשיעות קטנות, עליהן קוראים במקומונים.

שבוע הספר במודיעין: מומלץ לנסוע לתל אביב או לירושלים. לא שוס.

ת

תרבות: יש היכל תרבות עם הצגות מיובאות ומופעים, יש מופעים בפארקים ביום העצמאות, יש קבוצת תיאטרון מקומית , היו ימים פתוחים בהם אמנים הזמינו תושבים לבקר בבתים שלהם, יש קבוצת סופרים. בקיצור, יפה .

תחבורה:

התבורה הפנימית במודיעין היא בעייתית מאד ועדיין יש תלונות רבות מצד המשתמשים בה שהם בעיקר ילדים. יש אוטובוסים של קונקס ומוניות שירות של אגד לירושלים.מוניות השירות עדיפות בזכות מהירותן. רוב התושבים נוסעים במכוניות. יש מקומות עבודה שמארגנים תורנות הסעות כדי לחסוך  בדלק.

נכתב על ידי , 29/6/2008 09:16  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של לי ב-2/7/2008 10:31
 



החיים שלי משתנים


 

אני מגלה שאני נזקקת ליומן שלי כדי לקבוע דברים מהנים עם אנשים נפלאים.

יש לי מספרי טלפון חדשים בסלולרי.

ואני מגלה שהחיים מזמנים לי עוד המון דברים טובים.

צריך רק לעמוד עם זרועות פתוחות ולהיות אני.

 

נכתב על ידי , 26/6/2008 10:59  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג'וליאנה ב-30/6/2008 20:30
 



לדף הבא
דפים:  

103,635
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , 30 פלוס , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לג'וליאנה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ג'וליאנה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)