לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים

המקום של ג'וליאנה


מפרקת את עצמי ומנסה להרכיב מחדש

Avatarכינוי: 

בת: 49

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

9/2008

מה זו שנה טובה בשבילי


שנה שבה החלומות ידפקו לכם על הדלת

שנה שכאב הבטן היחיד שלכם יהיה תוצאה של צחוק מתגלגל

שנה שבה האנרגיות יסתובבו סביבכם

במעגלים עליזים

כמו דבורת דבש                                                      

ותזכרו לרצות ולרצות ולרצות

אבל בשמחה ולא בכאב.

 

שנה של חברויות

אנשים שתרצו להסתכל להם בעינים

אנשים שיקשיבו ושתקשיבו להם

אנשים עם ידיים חמות ומחבקות

 

שנה שתגלו עוד משאלות חדשות

שעמדו בתור לפני המשאלות הקודמות

שכבר מולאו

שנה בה תגלו יכולות חדשות

ותופתעו מעצמכם לטובה.

 

שנה שבה תוכלו לאהוב

ולהיות אהובים

שנה של ביחד ולבד כשצריך

שנה של נתינה ומחשבה והקשבה

 

שנה שהכאבים היחידים בה יהיו כאבי גדילה

ולא כאבי ניוון

 

שנה של עניין

ועיניים בורקות

שנה של שמחות

 

אלה הדברים הקטנים והגדולים

שמרכיבים את השנה הבאה

ואני מגישה לכם אותה באהבה

על מגש מעוטר ברימונים.

 

 

נכתב על ידי , 28/9/2008 09:12  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג'וליאנה ב-30/9/2008 09:50
 



משהו לשנה החדשה


נראה לי שהצורך כל הזמן להשתנות ולגלות את עצמך מחדש הוא צורך כל כך אנושי. לפעמים זה מוביל לקונפליקט בין הרצון לקבל את עצמך כמו שאתה לרצון להיות קצת מישהו אחר. אני מכירה טוב מאד את הרצון הזה קצת להתחפש. קצת לבנות לעצמי דימוי אחר ולהפוך אותו לעוד נדבך באני שלי.

 

הקסם של התקופה הזאת הוא שבראש השנה ישנן כל ההחלטות הקשורות לשינוי ולהיות יותר משהואחד ופחות משהו אחר. ישנן שאיפות שכל מאמן אישי יגיד שחשוב מאד שהן תהיינה מוגדרות. לפעמים אני חושבת שאולי אצלי הבעיה היא שאני מדחיקה את העתיד ומפחדת להגדיר לעצמי שאיפות כי אז זה מחייב אותי לנקוט פעולה ולשנות.

 

לא תמיד זה ניכר בי אבל אני אדם שמאד קשה לו עם שינויים ומצד שני הוא שואף להם ומייחל להם.

 

החלטות היותר שלי לשנה הקרובה הן:

 

יותר להקשיב: לפעמים נראה לי שאני כל כך פזורת נפש שזה פוגע לי ביכולת להקשיב לאנשים. אני לפעמים שוכחת ששאלתי אותם שאלות. יותר הקשבה פירושו של דבר יותר למידה מהאחר ופירושו של דבר גם השקעה ונתינה.

תת החלטה היא יותר להקשיב לעצמי. לפעמים נראה לי שאני יוצרת רעשי רקע פנימיים ממש בכוונה כדי לא להקשיב.

יותר לחלק נכון את הזמן שלי: אני חושבת שזה גם נובע מבעיית הקשב העצמי שלי. אני במקרים רבים לא מגדירה נכון את סדר העדיפויות שלי. לא יודעת לבקש את מה שאני באמת צריכה.יש המון דברים שאני רוצה לעשות ונמנעת כי פשוט אני מגלה מאורח מדי שהזמן עף לי.אני צריכה לזכור שהזמן הוא תמיד שלי.

יותר: יותר להתעמת מול אנשים גם אם זה פוגע בדימוי הסו קולד מושלם שלי.לפחות כשצריך.

יותר: לזכור את הצרכים שלי וגם להביע אותם.

יותר: יותר לוותר על השאיפה למושלמות ובתמורה לעשות ללא דחייה.

פחות: פחות להיות בעמדה מתנצלת, פחות להרגיש כל הזמן אשמה ופחות להרגיש שכועסים עלי.אם לא עשיתי משהו רע לדעתי אז אני לא צריכה להיו בעמדה מתנצלת. אם אנשים לא אומרים לי שפגעתי בהם באופן מפורש אין שום סיבה שאני ארגיש רע אפילו אם אני מרגישה ניואנסים דקיקים של קרירות. לפעמים זו פרשנות מעוותת שלי.

פחות: פחות להמנע מעמדות של "לא נעים". עדיף לפעמים להגיד בעדינות את האמת שלי ולא להתחמק ולשקר. כשאני עושה את זה זה ממש מרעיל לי את הנשמה.

 

מתכוונת לעשות משהו קצת יותר יפה לשנה החדשה. אבל גם בינתיים שנה טובה.

 

 

 

נכתב על ידי , 26/9/2008 21:47  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג'וליאנה ב-28/9/2008 10:30
 



וד"ש ממייקל סקופילד ועופר מקסימוב


יש מקומות שהמחשבה עליהם משלבת פחד וסקרנות מטורפת. אחד מהמקומות האלה הוא בית כלא. כאשר שמעתי שהסיור הלימודי יתקיים בכלא איילון הרגשתי העיקר את האדרנלין של הפגישה עם הרוע והידיעה שאני אגלה צדדים שאולי יהיו פחות בנאליים. כמובן שחיפיתי על זה בהומור בתי כלא מטורף שהרצתי עם עמיתי לעובדה כבר שבוע קודם מודה שקיוויתי לפגוש שם מיני סלבס כגון מקסימוב וחבר מרעיו.

הקונספט הראשוני שלי על כלא בא מסדרות כמו אוז ונמלטים וקצת זינזנה (יותר ריאליסטי אבל לטענת איל מה שוקה בפרק אחד קורה שם בשנה)

 המדים שלהם אגב מצטלמים הרבה יותר טוב מהמדים החומים של שב"ס אבל אני מניחה שלא הרבה אסירים יתלוננו על הבעיה האסתטית שבללבוש חום עם חום.

 

אוקיי מודה שבהתחלה כשראיתי אנשים במדי אסירים מסתובבים בחצר הכלא  חשבתי, היי זה כלא לעבירות קלות ואז הסתבר לי שמדובר באסירים עם מאסרי עולם ארוכים. בואו ננסח את זה ככה. אנסים זו העבירה הכי קלה.

בהתחלה ישבנו בספריה שלהם ובדיקה הראתה שיש להם את המבחר הרגיל (הפריט הביזארי שם היה ספר מסדרת מועדון הבייביסיטר.. אני תוהה מי האסיר שיקרא את זה).

העביר לנו את הסיור איל אמיתי,  קצין חינוך בשירות בתי הסוהר. אדם סמכותי שיודע להסתחבק עם אסירים וסוהרים שפגש. ניהלנו דיון ער בנושא חשיבות השיקום לאסיר. קשה מאד רגשית לחשוב על אדם שמבצע מעשים נוראיים כאדם ראוי לשיקום אבל קיבלנו דוגמאות טובות. הקצין אמר לנו שהרבה פעמים מופתעים לגלות עד כמה הרוצח היה אדם נורמטיבי ששילם מסי ועד הבית ועזר לזקנות לחצות את הכביש ואז מרגישים כאילו לא הכרנו אותו. הוא טוען שהאדם הוא מכלול וגם ברוצחים יש טוב והשיקום בעצם מטרתו לעזור להם להגביר את הטוב בהם שיגבור על הרע ולהכין אותם גם לחיים בחוץ.

(הידעתם  שכל האסירים משתחררים בסוף? זה כמובן אם הסרטן לא יהרוג אותם קודם. העישון שם ברמה קטסטרופלית וזה נשמע קצת אבסורדי לבקש מרוצח שיכבה את הסיגריה)

אז חלק מפעולות השיקום הוא הוראת קרוא וכתוב לאסירים אנאלפביתיים ויש גם כמה מקרים נדירים של אסירים שעושים תואר באוניברסיטה הפתוחה. הוא טוען שהלימוד והעיסוק מרחיקים אותם גם מצרות. במילים אחרות, הפעילויות גם תורמות לסדר הטוב בבתי הכלא.

פגשנו את האסיר הספרן. בחור צעיר שנראה כמו הבחור שהיית משדכת לעצמך. חיוך סימפתי ועינים טובות. היו כמה מבינינו שניסו  לבדוק על מה הוא יושב. קיבלנו רמזים שמוטב לכולם שהוא בפנים ושמחכות לו שנים רבות. בשלב הזה התחיל הדיסוננס אצל רובינו והתהייה איך לעזאזל העובדים מצליחים לראות את האדם ולא להדביק  תוויות על האסירים שהם איתם בקשרים יום יום (ניסים האנס, מיקי הרוצח וירחמיאל הפדופיל). כשהסתובבנו בחוץ ובהינו בהתעניינות מציצנית באסירים ראינו שאנחנו זוכים (בעיקר זוכות) לאותה רמה של בהיה. (יוהו, נשים !!!). היו שם כמה פרצופים שבהחלט היית שומר מהם מרחק גם בסמטה מוארת ולצידם  אנשים סולידיים כמו פקידי מס הכנסה.

 

התחלנו להרגיש לא נוח עם הגן חיות הזה שגם היה קצת מילולי שכן עברנו גם ליד תאים והצצנו.חלק מהאסירים אגב דיגמנו לנו פוזות מאחורי הסורגים . הרשום שלי היה שזה היה קצת כמו בדיחה על המצב הכה סטיריאוטיפי שאנחנו נמצאים בו מולם.  איל אמר שאף אחד לא אמר להם לרצוח ושהסיורים בם גם למטרת יחסי ציבור של הכלא כדי שנדע שאסירים לא נמצאים פה בתת תנאים.. הבנתי שאנחנו חלק ממערכת הענישה. חלק מהאסירים קצת דיברו איתנו. היה מוזר לשאול איזה ילד בן כמה הוא ולגלות שהייתי בת מצווה כשהוא נולד ועוד לאחל לו בהצלחה. אף פעם לא איחלתי בהצלחה לרוצח/אנס/פדופיל.

 

הגעתי למסקנה ביני לבין עצמי שממש לא היה מתאים לי להתנדב לטובת אסירים. התפיסה הרגשית השיפוטית שלי לא מספיק גמישה כדי לעשות את ההפרדות. הסכמתי לגבי חשיבות השיקום וכן לגבי הידיעה שעבריינים פועלים פעמים רבות מתוך נפש פגועה והשיקום מלמד אותם גם להכיר בערך עצמם.

 

ויש גם את המדריך של איליה לכלא איילון

 

 העולם הוא לא מקום צודק ואי אפשר להגיד שכלא יעשה צדק עם משפחות הקורבנות של אותם אנשים שפגשתי היום. קשה לי עם אי הצדק הזה אבל אני יודעת ששיקום הוא הרע במיעוטו לטובת החברה. האסיר הוא גם אדם לפעמים אדם שעשה טעות טרגית ונוראית.

נשארתי עם המון סימני שאלה.

ופוסט הרבה יותר אותנטי  משלי על עבודה עם אסירים כתבה שרהלה שהייתה מורה בכלא והכירה את האסירים הרבה יותר מאשר שלום שלום. הייתי צריכה לקרוא אותו שוב לפני הביקור.

 

 

חוץ מזה ביקרנו בספרייה נהדרת שראויה לפוסט בפני עצמו בזכות המנהלת שלה שהופכת את הספרייה למרכז חברתי וממשיכה לשאוף לעוד. הספרייה אגב ממוקמת ב...רמלה.

על הספרייה בפוסט הבא.

 

נכתב על ידי , 22/9/2008 20:38  
43 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ג'וליאנה ב-30/9/2008 09:51
 



לדף הבא
דפים:  

103,635
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , 30 פלוס , הורים צעירים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לג'וליאנה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ג'וליאנה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)