לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הֲגִיגַיִּל


הֲגִיגַיִּל מתחרז עם אביגיל. הברקה כזאת. דברים מעניינים יותר או פחות שראשי מקדיח. כי שבעים השנים הראשונות קצת קשות.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 




הוסף מסר

3/2006

מתנחלים שברו שבת והצילו ילדה פלסטינית שאבדה


 

אני מדמיינת לי איך הכל היה נראה לו במשך כל 30 השנים האחרונות היו המתנחלים שוקדים על טיפוח יחסי חברות ושותפות עם שכניהם הפלסטינים.

כמה דברים הם יכלו לעשות שם.

לקדם את הנשים, ללמד את הילדים, ללמוד ערבית וללמד עברית, לקיים חקלאות משותפת, להקים תעשיה זעירה משותפת. האמת היא שהמתנחלים יכלו בעיקר לתרום לפלסטינים, אם תסלחו לי על ההתנשאות. אבל הם יכלו גם ללמוד מהם קצת, גם להיתרם על ידיהם מעט.

כמה דברים הם יכלו לעשות שם אם רק היו פניהם לשלום. אלמלא היו כל כך עוינים ואלימים ושתלטניים.

אני מתארת לעצמי בעצב גדול איזה מפעל אדיר של חברות ושיתוף, של חיבה וקרבה הם יכלו להעמיד על רגליו שם, בשטחים.

אני יודעת שגם לו עשו את זה הם היו ממשיכים להירצח בידי קיצוני הערבים. אבל הם נרצחו גם בלי זה. אולי יותר, בטוח שלא פחות. ואני לא מקבלת את זה כטיעון.

הם ערבים, המתנחלים יהודים. היום כבר אין הרבה הבדלים בין אלו לאלו. הם כבר נראים אותו דבר, הם נוהגים באותה אטימות לב, הם אכזריים כמעט כמו שכניהם, הם מתנשאים וזחוחים ופוגעניים.

אני תוהה, אילו המצב ביניהם היה אוהד, איך היו נראות ההתנתקויות.

מי יודע איזו דינמיקה היתה נוצרת אילו כך היה. איזו תנופה הכוח הזה היה יכול ליצור.

 

שני ציבורים פנאטיים וטפשים אלה. המתנחלים כמו הערבים.

כסילים אווילים עלובי נפש.

ודווקא בגלל ההתרגשות שנוצרה אחרי שהצילו את הילדה.

גרמו לי לבכות מצער, החארות האלה.

 

 

נכתב על ידי , 31/3/2006 06:15  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי: 

בת: 76

ICQ: 6745571 






32,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , יצירתיות , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאביגיל בכלר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אביגיל בכלר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)