לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הֲגִיגַיִּל


הֲגִיגַיִּל מתחרז עם אביגיל. הברקה כזאת. דברים מעניינים יותר או פחות שראשי מקדיח. כי שבעים השנים הראשונות קצת קשות.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2006    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      




הוסף מסר

4/2006

הסצנה שהבטחתי לאורי החבר שלי


צהרי יום הכיפורים 1973. אני בבית הוריי, ברחוב הסנה בחיפה. אבי ישן על הספה בסלון. לא זוכרת איפה היתה אמי. היא נעדרת מכל התרחיש הזה. אני שומעת סירנה ולא מאמינה. ניגשת לאבי, ומנסה להעיר אותו. "אבא, היתה אזעקה".

"זה שום דבר" הוא אומר וממשיך לישון.

אני ניגשת לחלון ורואה תנועה ערה של מכוניות. מתלבטת עוד שעה קלה אם להעיר אותו או לא. לבסוף מחליטה שכן.

"אבא, אני חושבת שפרצה מלחמה".

הוא פוקח את עיני הטורקיז המופלאות שלו, ומחייך בביטול.

"שטויות" הוא אומר לבסוף.

אני ניגשת לרדיו, ומדליקה אותו. הרדיו משמיע ססמאות התיצבות ליחידות השונות.

אבי קם מהספה בבת אחת, כמעט בקפיצה.

"אבל אבא, מה זה יכול להיות?"

"זה כלום" הוא עונה. "זה ייגמר עד הערב".

 

כשאבי אומר משהו זה משול לבת קול שיצתה מפי הגבורה. אבא שלי לא טועה. הוא עלה לפלסטינה כשהיה עוד נער והבין שהקיץ הקץ על יהודי אירופה כבר בשנת 1929. הוא מבין הכל. כל מערך הכוחות, כל המרכיבים, כל שרשרת ההתניות, הכל פרוש בפניו בבהירות מתמיהה. הוא לא טועה.

 

שנינו מתאוששים לאט, ולבסוף נעמדים אצל החלון ומביטים אל הרחוב הקטן. אבי לובש פיג'מה ונועל נעלי בית, ואני יחפה במכנסיים קצרים ובגופיה.

 

ברחוב הולכת ונבנית המולה קטנה. אנשים יוצאים ובאים. לפתע מגיח אוטובוס ונעצר ממש לפנינו. מספר אנשים עם קיטבגים, מקצתם במדים מקצתם בבגדי יום הכיפורים שלבשו במקרה, עולים בזה אחר זה אל האוטובוס. נשותיהם או הוריהם עומדים המומים ומביטים בהם בדממה.

 

"אני נורא מרחמת עליהם" אני אומרת לאבי.

הוא שותק.

"ואני," הוא אומר לבסוף בקול שקט ונואש "אני כל כך מקנא בהם".

 

נכתב על ידי , 21/4/2006 02:54  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אביגיל בכלר ב-21/4/2006 13:09



כינוי: 

בת: 76

ICQ: 6745571 






32,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , יצירתיות , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאביגיל בכלר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אביגיל בכלר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)