לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הֲגִיגַיִּל


הֲגִיגַיִּל מתחרז עם אביגיל. הברקה כזאת. דברים מעניינים יותר או פחות שראשי מקדיח. כי שבעים השנים הראשונות קצת קשות.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2006    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 




הוסף מסר

6/2006

כדורגל



לא מצפה מאישה שתבין בכדורגל

מגיב מהבלוג של ולווט, ב-12 ליוני 2006

 

 

תשמעו רבותיי, כדורגל הוא משחק פרימיטיבי, פשוט ופשטני, יש לו חוקים וכללים ספורים, הוא מבוסס כמעט רק על כושר גופני ועל כוח פיזי, ואין בו שום תחכום או אתגר אינטלקטואלי. הבנתם?

 

לא יאיר לפיד ולא אבא שלו, לא עוזי ברעם ולא הפרופסור עם המבטא הייקי, לא ישכנעו אותי שמדובר פה באיזשהו עיסוק תרבותי ונפתל, אינטליגנטי ורציונאלי, מאתגר מוח או מציב רף חשיבה מכובד. בסדר?

 

מדובר בעיסוק אינפנטילי, המוני, כוחני עד אלים, נמוך וסתמי, ובתשוקה שמקור העינוג שבה הוא ייצור חומרים ע"י המערכת האנדוקרינולוגית האנושית הבסיסית ביותר, זאת שאחראית על פחד, רעב, מין, ודומיהם. טוב?

הקושי להבין את המשחק הזה על כל דקויותיו הטמירות הוא כל כך גדול שכל ילד בן 7 מצליח להפנים הכל, ולכבוש את הר האיי.קיו הזה, כן?

 

זה תמיד בא הישר מהמעי הגס, ומרוקן את הריאות עד תום.

זה תמיד: גוווווול!!!!!! איזה גול, איזה גול!!! גאוני! נפלא! מופלא!

עוד לא זכיתי לשמוע שדר כדורגל לוחש: גול.

טרם נתקלתי בפרשנות שלווה בנוסח: זה היה גול רע. גול טיפש. גול מטומטם. חרא גול.

 

אין לי שום בעיה עם הסגידה המטורפת לכדורגל, כמו שאין לי בעיה עם עוד מיליוני התנהגויות שמקורן בשרידים פרימאטיים במערך הגנטי שלנו. זה מה שקרה לנו כשהכליאו אותנו, אלוהים או מוטציות מקריות או יצורים מאלפא קנטאורי (אני מהמרת על האחרונים). קרתה פה פאשלה שגרמה להישארותן של המון שרשראות ד.נ.א נחותות ומיותרות ששרדו וצלחו בשלמותן את כל מנגנוני האבולוציה או הבריאה או ההכלאה הגנטית המכוונת (אני מהמרת על האחרונה).

ואין לי שום בעיה עם זה.

אין לי שום בעיה עם זיליוני הכספים שמוזרמים לטובת הדרעק הזה, בין אם בקניית כרטיסים למשחקים בחו"ל כולל כרטיסי טיסה (אני לוקח את הילד, יש לו בר מצווה, חיים רק פעם אחת), קניית מסכי פלזמה ענקיים (חיים רק פעם אחת, מה יש), קניית מנוי לצפייה (חיים רק פעם אחת, מה קרה), קניית בירות ופיצוחים (מה קרה) שהם הקטורת ותשמישי הקדושה של הפולחן הזה.

שום בעיה.

רק תעשו לי טובה, אל תביאו לי את הפרופסורים ואת אינטלקטואלי העולם ואל תגייסו לי את מיטב המוחות שיפרשנו ויבהירו לי את הטריוויה השטוחה הזאת בעיתונות ובאולפנים, באיצטלה של עיסוק הגותי שברומו של עולם, ואל תזיינו לי את השכל עם הניתוחים הוירטואוזיים ועם ההסברים המפולפלים שלכם (הוא פשוט פספס... הוא בעט גבוה מדי... אח, אח, אח, הוא החטיא!! זה היה פאול! בדיוק כמו בגיניאה-מאלי ב-1966!).

כל ילד בן 7-8 ומעלה, ממש ממש כל ילד, מבטא בדיוק באותה הצלחה את אותן המלים, התובנות העמוקות וה"פרשנויות" המופלצות שלכם בביתו מול המסך. מובן?

 

הפרשנים המובחרים האלה בכל כלי התקשורת, עם הבעות החשיבות והסמכות, עם הדיבור הכמו-מדעי, כל אחד מהם עד האחרון, בסך הכל מכור למיצי הבלוטות שמופרשים לו באופן מלאכותי כתוצאה מצפייה בתחרות מטומטמת בין שתי קבוצות. כל אחד מהם גם נהנה ממש באותו אופן מחרבון טוב, מעשייה ביד, מזיון מוצלח, או מסתם צפייה מחרמנת בסרטי פורנו.

 

ההבדל הוא הלגיטימציה לפומביות שניתנה דווקא להפרשות שמיוצרות ע"י צפייה במשחק כדורגל. אם היה מקובל להרצות בכובד ראש על השפרצת הזרע האחרונה שלהם, הם היו עושים את זה באותה ארשת חשיבות ועם אותו קימוט מצח רב-סבר בדיוק.

תחסכו ממני את משגבי האינטלקט שלכם, בחייכם, ולכו לכם עם הבירה למסך 56 אינצ' החדש שלכם (שתשלמו עד המונדיאל הבא בתשלומים כבדים מנשוא), שבו עם הכרסים והגופיות, גרבצו ושהקו לכם בכיף, תפיקו לכם את מלוא ההנאה מהגירוי הפרימיטיבי הזה, ותצרחו ותצווחו בלי חשבון.

כמה שבא לכם. או קיי?

 

ססססוחתו.

  

נכתב על ידי , 12/6/2006 20:56  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נוטל קורות ב-22/6/2006 23:46



כינוי: 

בת: 76

ICQ: 6745571 






32,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , יצירתיות , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאביגיל בכלר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אביגיל בכלר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)