לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הֲגִיגַיִּל


הֲגִיגַיִּל מתחרז עם אביגיל. הברקה כזאת. דברים מעניינים יותר או פחות שראשי מקדיח. כי שבעים השנים הראשונות קצת קשות.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   




הוסף מסר

1/2007

לא מספיק מסובך לי


אני והמוח הקטן שלי לא מבינים מה לא מובן פה.

 

אני לא יכולה לראות איך המלחמה יכולה ליפול על שלושת האנשים האלה, ויהיו הם שלומיאלים ככל שיהיו. המלחמה הזאת התבשלה לה בנחת, על אש בינונית, במשך 6 שנים. כל השנים האלה הצבא עסק מצד אחד בסיכול בשטחים, בהצלחה גדולה, אגב, שגם אותה אסור לשכוח, ומצד שני העביר את עצמו לקונספציה חדשה ומופרכת, שביסודה עומד חיל האוויר.

 

בשם הקונספציה הדפוקה הזאת מונה חלוץ לרמטכל. כי אם חיל האוויר יפתור את כל הבעיות, ובמקום לשמש כוח סיוע לכוחות הקרקע הוא הופך לכוח העיקרי שכוחות הקרקע ישמשו לו כסיוע, כלומר היפוך מדויק של היחס בין כוחות הקרקע לחיל האוויר, כי אז מן הראוי שהרמטכל יבוא מחיל האוויר. אלמלא העיוורון המתנשא של כל מי שקדם לו ב-5 השנים לפני שמונה לרמטכל, הוא לא היה מתמנה לרמטכל בחיים.

 

כמה הוא כבר יכול להיות באמת אשם?

 

ככל שראייתי משגת, הוא אשם רק בדבר אחד: שלא אמר שהצבא שלו לא בנוי להפסיק את ירי הקטיושות על היום הראשון של המלחמה. לא, אדוני ראש הממשלה, לעצור את הקטיושות אני לא יכול. הצבא שלי בנוי להשמיד את הטילים ארוכי הטווח, אדוני ראש הממשלה, הוא בנוי להפציץ את כל מה שתגיד לו להפציץ אדוני רוה"מ, אבל לעצירת ירי הקטיושות - הוא לא מוכן, כי הוא לא התכונן למשימה הזאת ולא נערך אליה, ולא נבנה לשמה. אדוני רוה"מ.

 

ועל שני הליצנים האלה, אולמרט ופרץ, בכלל אין מה לדבר. מה הם ידעו. איזה מושג היה להם מה הולך פה. שרון הכין להם את המתנה הזאת, רק שכח לספר להם עליה. זאת היתה מתנת הפתעה כזאת.

 


אה, אגב, שכחתי לספר לך, אולמרט, אין לך צבא.

יש לך חיל אוויר בתור צבא, ומפקד חיל אוויר בראש הצבא.

ובנוסף לכך יש לך יחידות לא רעות במחסומים ובתוך הערים שהורגות את כל מי שזומם עלינו וגם את כל מי שבמקרה עומד לידם, כן, ויש לך מודיעין ממש טוב מהשטחים. זה מה שיש.

בלבנון? בלבנון, אולמרט, החלטתי שאני מחכה לכתמי החלודה שיתחילו להופיע על הטילים שלהם. אין לי כוח להתעסק אתם. אני הולך על חיל אוויר שיפציץ, כן?

 

אבל סליחה, פתאום נהיה לי אירוע מוחי ממש לפני שהספקתי לספר לך.

 


חמש שנים צווח אפרים סנה איפה שרק נתנו לו לפתוח את הפה שאנחנו מכינים לנו אסון קטן בלבנון. היחידי שלא נרגע מזה, היה אפרים סנה. כל השאר נרדמו בצל האף-16 היפים שלנו, וחלמו על מלחמה מהשמיים.

והיום חמש מאות ועדות בדיקה וועדת חקירה, ווינוגרד ומה לא, בשביל מה? מה לא ברור פה?

 

 

למה עוד פעם יש לי הרגשה שאני נשמעת כאילו אני מדברת שטויות, ואני לא יודעת כלום, אבל כמו בהרבה מקרים אחרים, השכל הישר דופק לי במוח מבפנים ואומר לי: את כן וכן וכן צודקת. זה לא כזה מסובך.

שש שנים הכל נבנה כדי לא להפסיק את ירי הקטיושות ולא לחסל את חיזבללה, אלא כדי לנצח במלחמה איזורית גדולה נגד צבאות מסודרים.

 

לא יכול להיות שאני כל כך טועה, ושבאמת צריך עשרות ועדות ותחקירים. לא יכול להיות.

 

מה המסקנה שהגיע אליה דן שומרון אחרי שחקר ונבר ותחקר ובירר?

שהוראת הדרג המדיני לעצור את ירי הקטיושות לא תורגמה למשימה צבאית.

 

ממש מאיר עיניים.

הלו, כאילו? את זה ידענו כבר קודם? ותודה רבה.

ולא, לא נורא שבזבזת כל כך הרבה מזמנך ומזמננו!

   


עם כל ההתנגדות שלי לרמטכל הזה, לא נראה לי שעזיבתו עכשיו תועיל לצבא. זה לא זמן טוב לעוד סדרת מערבולות בצבא.

צהל צריך לעבוד קשה עכשיו כדי לצאת מהמלכודת שהוא דחף את עצמו אליה, ואת זה אפילו הרמטכל הזה כבר הבין.

 


ואם כבר אז שימנו את איילנד לרמטכל.

אם הוא יעמוד בראש הצבא, אני אישן בשקט.

 

הוזה לך ברח, הכותרת שדניאל מורגנשטיין החמוד שלי נתן לאיורו!

 

נכתב על ידי , 18/1/2007 00:30  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קת' ב-25/1/2007 15:42



כינוי: 

בת: 76

ICQ: 6745571 






32,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , יצירתיות , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאביגיל בכלר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אביגיל בכלר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)