לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הֲגִיגַיִּל


הֲגִיגַיִּל מתחרז עם אביגיל. הברקה כזאת. דברים מעניינים יותר או פחות שראשי מקדיח. כי שבעים השנים הראשונות קצת קשות.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2007    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728   




הוסף מסר

2/2007

על הרפורמה ברשויות (השופטת והמבצעת)


מוקדש לעירית - חומר למחשבה

 

היום היה לעירית ולי ויכוח קולני על מינויו של שר המשפטים החדש.

עירית היא חברה טובה וקרובה שלי, מהבודדות שעוד נותרו לי, והיא עורכדינית.

היא מאוהבת בשופט ברק, והביקורת שלה על מערכת בתי המשפט (ויש לה, לטענתה) היא מינורית.

 

היא ממש לא רוצה שר משפטים שיעשה רפורמות ונדמה לה שבית המשפט פועל בסדר, ולא צריך לגעת בו, ולא צריך רפורמות, וזה סתם אולמרט מתנקם, והיא חרדה  לבית המשפט, וכו'.

 

היא גם הבהירה לי שאני לא צריכה לדבר על הרשויות האוכפות ועל בית המשפט באותה נשימה. אמרתי לה שאני יודעת, ושבית המשפט הוא לא רק זרוע נפרדת, הוא אפילו רשות נפרדת, שצריכה להיות נפרדת מהרשות האוכפת, שהיא המבצעת.

 

כשאולמרט הציג את השר החדש הוא אמר שהשר ישמור על הרשויות האוכפות וגם על בית המשפט. באותה נשימה. אין לחשוד באולמרט שהוא לא מבין שאלה רשויות נפרדות.

 

הנה כמה נקודות לעיונך, עירית:

הערבוב הזה בין הרשויות האוכפות לבין הרשות השופטת, לא בכדי הוא.

דורית בייניש, עדנה ארבל, שלא לדבר על ברק בעצמו, וגם רובינשטיין (נחום? תקום? ירוחם? איך לעזאזל קוראים לו?) - כולם קפצו ראש ישר מהפרקליטות אל כסאות שופטים בבית המשפט העליון. אני לא מכירה את השאר, אבל בטח יש עוד כאלה.

 

לא נראה לי, מה דעתך?

 

לא נראה לי שעדנה ארבל ודורית בייניש (חברות טובות כמונו) ידונו בעתיד בעניינו של חיים רמון למשל, או יותר גרוע, של מי מהנאשמים שהן החליטו להעמיד למשפט ויצא זכאי.

ששופטים מבית המשפט המחוזי יתמנו לשופטים עליונים, מה דעתך? ואם אין מספיק - שיקחו מהאקדמיה.

לא רוצה את החיכוך הקרוב הזה של שופטים עליונים עם פרקליטים שניצבים רק בצד אחד של כל הנאשמים.

זה לא בריא וזה מערבב בין הרשויות שמוכרחות להיות נפרדות אם אנחנו רוצים לקרוא למקום הזה דמוקרטיה.

 

הנה לך עוד נקודה: איפה בעולם אורכים משפטים שנים על שנים? מה זה? זה עינוי דין, וזה אכזרי, וזה משתק.

צריך לשנות את זה.

 

למה לא לעשות רפורמה? למה לא לשנות חלק מהכללים והמנהגים הנהוגים?

 

אה, ועל הדרך ככה: אני לא רוצה לראות את שמות המשפחה של השופטים העליונים במופעים חוזרים בבית המשפט העליון. שהילדים שלהם יעשו סטאז' וגם  שילכו לעבוד במקומות אחרים. יש מחיר לכבוד הזה.

 


אליקים. אליקים. נזכרתי.

 

 

הר רשויות שלנו (על בסיס הר רשמור של האמריקאים!) מאת דניאל מורגנשטרן!


 



וגם: דרושה עין פקוחה וצלולה ברשויות.

מאת דניאל מורגנשטרן

 

נכתב על ידי , 7/2/2007 01:00  
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אפריקנר ב-11/2/2007 19:11



כינוי: 

בת: 76

ICQ: 6745571 






32,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , יצירתיות , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאביגיל בכלר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אביגיל בכלר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)