לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הֲגִיגַיִּל


הֲגִיגַיִּל מתחרז עם אביגיל. הברקה כזאת. דברים מעניינים יותר או פחות שראשי מקדיח. כי שבעים השנים הראשונות קצת קשות.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2007    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   




הוסף מסר

10/2007

תוקם מדינה ליהודים או לא?


קצת מדהים לראות איך מבלי משים ובאין רואה צובר לו לאט לאט הלך רוח חדש את בימת הויכוחים בעולם על ישראל. או אולי זאת רק אני, שקודם לא שמתי לב לזה. מכל מקום, את הטיעון הבא שמעתי בפעם הראשונה לפני 6 שנים: ישראל לא היתה צריכה לקום. או: הקמת ישראל היתה טעות.
מאז הטענה הזאת צצה כמו רוח רפאים פה ושם, פתאום היא נשמעת ואז נמוגה, ושוב נשמעת ושוב נעלמת. כאילו איזו מפלצת בעלת בליטות זוחלת לה מתחת לפני השטח, ומדי פעם הקרקע מתרוממת פה ושם ומעידה עליה, על המפלצת הזאת.

מוזר, לא?

בין סוף שנות ה-40 לסוף שנות ה-50 של המאה הקודמת התחוללה בעולם מהפכה שבסופה נוספו עשרות מדינות חדשות לחבר העמים. זה היה המשך ישיר למהפכה הצרפתית, אני משערת, שבעקבותיה הפכו ארצות אירופה למדינות לאום, ואחרי כמה מלחמות, שתיים בערך, התקבעו הגבולות המוכרים לנו היום.
* סתם נקודה מעניינת ולא קשורה: מדינות אירופה לא מפסיקות להתפצל כמו אמיבות בגלל תחושת הלאום המפעמת בקרב חלקים מאזוריה, ומצד שני מנסה כל הזמן להתמזג ולמחוק את הגבולות שנוצרים בגלל הפיצולים האלה. תופעה מוזרה.

השינויים הגדולים שקרו וקורים בעולם המערבי קשורים כמעט ללא יוצא מהכלל בטרנד החדש: נגמר הספור עם האימפריות. אין עוד להשתלט עם צבא. עכשיו אפשר להשתלט רק עם מקדונלד'ס ועם נייקי. הבלגנים קורים בגלל
קשיים של מנהיגים מסוימים בהבנת הטרנד הזה. היטלר לא הבין את זה, רוסיה הקומוניסטית לא הבינה את זה, ועכשיו לפעמים נדמה שפוטין מנסה להפיח חיים בעידן האימפריאליזם מחדש, כי גם הוא לא מבין את זה. או אולי כי אין לו נייקי ומקדונלד'ס שבעזרתם הוא יכול לכבוש.

אבל סטיתי מהעיקר, כי אני סוטה.

העיקר הוא שמכל עשרות ואולי מאות המדינות החדשות שנוצר פה מאז סוף שנות ה-40 ותחילת התקפלות האימפריות, אין שאלה לגבי אף מדינה. פקיסטן היא המדינה הכי מלאכותית שנוצרה בעולם, יוגוסלביה לשעבר, שלמרות כל המאמצים שהשקעתי בה לא הצלחתי להבין מה הלך שם למען השם, התפצלה לשכונות אפילו לא מדינות, ואף אחד לא קם בבוקר וחושב לו שבנגלדש היתה טעות, ובנגלדש בכלל התפצלה מפקיסטן שבכלל התפצלה מהודו. בלגן שלם, אבל אין ספקות לגבי הלגיטימיות שלה. גם לגבי בוסניה-הרצגובינה (WTF ????) אין שאלות.

רק על ישראל מותר להגיד שהיא היתה טעות.

ומה זה אומר בעצם? זה אומר בערך מה שאני הייתי אומרת פעם בכמה שנים אחרי שילדתי את הבן שלי. בכל פעם שהוא עלה לי על העצבים, הייתי מהרהרת בקול רם (לא בנוכחותו כמובן! תרדו ממני!) אם לא הגיע הזמן לעשות הפלה. טעות, טעות גדולה שלא עשיתי הפלה אז, נהגתי לומר, ומחר אני הולכת לגינקולוג שלי ומזמינה תור להפלה. אף פעם לא מאוחר מדי להפלה. אז מה אם הוא בן 17?

אותו דבר החברה' האלה ברחבי העולם הנאור שנדים בראשם אל נוכח המשגה האיום שהיה הקמת המדינה שלנו. מה הם חושבים לעצמם, שאפשר לעשות אנדו להחלטות כאלה? שזה כאילו העולם נתן לנו כדור במתנה, ועכשיו נגמר, הוא רוצה אותו בחזרה?

אז לא. הם לא עד כדי כך מטומטמים, ויש להם פתרון יצירתי: מדינה אחת לשני העמים.
אהה, זה יעשה אנדו למדינת היהודים ויבטל את הטעות.
במלים אחרות הם אומרים: אין מה לעשות, תאי גזים ממש לא הוכיחו את עצמם, בואו ננסה משהו חדש.

הטענה הכי מעניינת בנושא הזה, ששמעתי פעם בפי "אוהב ישראל" מובהק בשיח בשבדיה, היתה שגרמניה היתה צריכה מיד אחרי המלחמה לפנות חבל ארץ משלה ושם היה צריך להקים את מדינת היהודים. לי זה נשמע לא רע בכלל. מזג אוויר ממש לטעמי, קרוב לסנטר (שעה טיסה לפריז, ללונדון, לברצלונה, ואפשר גם במכונית, מה רע?), שפע מים, נהרות ברוחב של יותר מחצי מטר, יערות, חיות משגעות כמו דובים וצבועים ואֶלְקים, ועוד יתרונות.
הבעיה היא שטיפת המוח שהיהודים ארגנו לעצמם באלפיים שנות הגלות, שהם מוכרחים לחזור דווקא לכאן. שוב ירושליים וארץ הקודש וכל השטויות האלה. לכן אולי הם לא היו באים במיליוניהם לישראל שבצפון מערב גרמניה (אחחחח איזה מקום...)

יש לי רק דבר אחד להגיד בזכות המקום הזה כאן, במזרח התיכון. דבר אחד שלא היה קורה אם היינו מקבלים נתח מגרמניה, וזה גם חזון אחרית הימים שלי: כאן יש מספיק מוטיבציה ותנאים לפתח אנרגיה חלופית, וכאן זה ייעשה בסופו של דבר. מציון אולי לא תצא תורה, אבל בשורה תצא מכאן בסוף. גם מנורה וגם אורה.

אה, וגם הארכיאולוגיה שהיתה נהרסת.
זה לא שיקול רציני, אבל זאת אחת הנחמות שלי כשאני מתיאשת לגמרי.






וזה מה שיש לדניאל להוסיף בנושא הקמת המדינה


אנא כורדי

פעם טסתי לשבדיה עם טורקיש איירווי או איך שקוראים להם. פעם אחת וזה לא יקרה שוב. לא יודעת למה, אני לא אוהבת שהטייס הוא מוסלמי. אני גזענית איומה, אני יודעת. לידי ישב כורדי עם אשתו ותינוקם. נורא התלהבתי מזה ועשיתי לו חקירת שתי וערב לאורך כל הטיסה, גם כי זה מעניין אותי וגם כי זה קצת הסיח את דעתי מהעובדה הדמיונית שאני באמצע השמיים ושהרצפה שעליה מונחות כפות רגליי לא מחוברת ישירות למרכז כדור הארץ. בכל אופן, גיליתי שהוא כורדי עוד לפני ההמראה, והתחלתי בשאלות המנג'סות שלי, והוא ביקש שאחכה עם כל השאלות האלה עד שנהיה באוויר, והוא יסביר לי אז הכל. כשהגענו לאמצע השמיים ולאחר שהתגברתי על טראומת הניתוק מהאדמה, חידשתי את השיחה. הוא הסביר לי בשיא הרצינות שכל עוד המטוס עמד על אדמת טורקיה, היתה סכנה שיורידו אותו, ויקחו אותו לחדרי חקירות באיסטנבול. "זה קרה כבר בעבר הרבה פעמים, ואני לא מדמיין את זה" הוא אמר ברצינות.

אני בעד הכורדים בעיקרון. הם עם ולאום ויחידה אתנית-תרבותית מובהקת, והם היו צריכים לקבל מדינה ולא פצצות כימיות. הם מפוצלים בין 4 מדינות, אף אחת מהן לא משהו, והם הוכיחו שהם מוצלחים ורציניים. בעירק הם אוטונומיה-דה פקטו, והם הרימו את האזור שלהם בכמה דרגות יחסית לשאר עירק. הבעיה שלהם היא הנפט שקבור באזור בו הם מתגוררים, שהוא באמת האזור שלהם - הם שם מאז שהם כורדים. מי יוותר על הנפט הזה? טורקיה? סוריה? אירן? עירק? למה מה קרה? הם פראיירים של מישהו? וזה מתחבר לחלופת האנרגיה שאנחנו נמציא, כמובן, כי אז הנפט לא יהיה כזאת מציאה והכורדים ישוחררו. אולי.

אבל אני לא אצטרף למאבק שלהם עד שהם לא יפסיקו עם הטרור.
אני מישראל. אני יודעת איך נראה טרור.
כל עוד הם ממשיכים עם השטויות והפיצוצים, אני לא יכולה להרגיש אמפטיה מוחלטת עם העוולות שנעשים להם.
שיפסיקו, ושיבואו אליי.
יהיה על מה לדבר.

נכתב על ידי , 20/10/2007 16:51  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אפריקנר ב-25/10/2007 01:33



כינוי: 

בת: 76

ICQ: 6745571 






32,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , יצירתיות , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאביגיל בכלר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אביגיל בכלר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)