לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

הֲגִיגַיִּל


הֲגִיגַיִּל מתחרז עם אביגיל. הברקה כזאת. דברים מעניינים יותר או פחות שראשי מקדיח. כי שבעים השנים הראשונות קצת קשות.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2006    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930




הוסף מסר

9/2006

רק בני ברית. רק לפעמים.


 

מאז מלחמת לבנון השניה מסתובבים מתנחלי עמונה וחבריהם (להלן: העמונים) כשכרבולותיהם זקורות ונוצותיהם מנופחות. הנה לכם, הם כיפרו על פשעיהם, והוכיחו תוך הקרבה מוחלטת וגבורה עילאית שהם שייכים לעם היושב בציון. הם ישראלים כמוכם. ולא סתם ישראלים הם, אלא מלח הארץ, הלוחמים העשויים ללא חת, המשענת המוצקה של כל תושביה היהודים של הארץ. לעומתם הוכחו מעל לכל ספק התלאביבים, השמאלנים, החילונים הרקובים, ככלים ריקים, כרכיכות אגוצנטריות וכמושחתי מידות שאין לסמוך עליהם בעת צרה.

 

האמת היא שעל פניה נראית המצגת משכנעת לגמרי.

אבל יש פה אמיתות נוספות.

 

לאחר שהעמונים נחשפו בעמונה בשנאתם לישראל ולמוסדותיה, באלימות ובאכזריות כלפי שלוחי השלטון פה, אין לתת בהם עוד אמון. מטרותיהם ניגלו לאור השמש, צריך רק להישיר מבט כדי לראותן: הם לא מכירים בריבונותה של מדינת ישראל, הם לא מצייתים לחוקיה, והם מצוידים בנשק רב, בכך אין לאיש ספק. מטרתם המוצהרת (הם הצהירו עליה לא פעם בריש גלי) היא להחליף את המדינה במדינת הלכה. על מנת לקרב את חיסול המדינה כפי שאנחנו מכירים אותה, הם עושים שימוש במדינה, במוסדותיה ובעיקר בכספה. ממש כפי שעושים זאת פלגים דתיים אחרים, דוגמת ש"ס. המדינה ומוסדותיה משמשים להם מכשיר שמסייע להם במזימתם להפוך את טבעה ואופייה של המדינה. ההבדל הוא שש"ס פנתה אל הכסף ואל כיבוש החינוך בעזרתו, כמו גם אל הרחם המפורסמת, ואילו העמונים בראו להם תורת מוות, קידוש השם, שוהאדה לכל דבר, רק בלי ה-72 בתולות.

 

העמונים הם אזרחים נאמנים למדינה, אבל רק על תנאי. כל עוד האינטרסים משותפים למדינת ישראל ולהם, הם איתה, ואף נהרגים עליה בלהיטות יתרה. אבל ביסודם, כל מי שאינו הם - הוא אויבם, ויש להם היררכיה חדה ומובחנת בין האויבים הללו. בראש הרשימה ניצבים הערבים, כי מלחמתם באיסלם יותר קריטית. הרבה יותר קשה יהיה להשליט פה מדינת הלכה אם השליטים יהיו מוסלמים. לכן, כשהאויב הוא האיסלם וכל עוד מרחפת עלינו סכנת כיבוש על ידיו, הם משתפים פעולה עם ישראל. בבחינת, אויב אויבי הוא ידידי.

 

באמצע המלחמה, כשאולמרט פלט את השטות שלו (שמיד אחרי המלחמה ישוב ויפנה לטפל בהתכנסות), כבר נשמעו הקולות המוכרים, ואף איומים שהם יפסיקו לשרת בצבא. אבל הם לא הפסיקו, כי יש להם סדרת אויבים לטפל בהם בדרכם אל מדינת ההלכה. הערבים קודם, מדינת ישראל אחריהם.

 

מצד שני, בד בבד עם התיעוב והאכזריות שהם מגלים כלפי הפלסטינים, הם למדים מהם את דרכיהם ומנהגיהם. כך עשו גם בני ישראל בתקופת ההתנחלות בארץ, כשחיקו ואימצו את תרבותם ודתם של הילידים בהם נלחמו, הכנענים ושאר עמי המקום. רב הדמיון בין העמונים "שלנו" לבין הערבים הקיצוניים דוגמת חמאס, והוא הולך וגדל מיום ליום. שני הפלגים הללו נראים אותו דבר כמעט, מתנהגים באופן דומה, ובעיקר: הם רוצים את אותם דברים. השאיפה של שניהם היא להשתלט על מדינת ישראל, ולהפוך אותה למדינה אחרת לגמרי. אלה רוצים להפוך אותה למדינת הלכה מוסלמית, ואלה למדינת הלכה יהודית. אלה גם אלה עושים שימוש בוטה ברחמי נשותיהם כדי להקל על תהליך ההשתלטות מבחינה מספרית, דמוגראפית. אלה גם אלה פיתחו פולחן מוות קדוש, ואינם בוחלים בהכנסת ילדיהם אל משכן המוות הזה. אלה גם אלה חדורי שנאה יוקדת אל כל מה שהוא לא הם. אלה גם אלה אלימים ולוחמניים, ומצוידים בנשק רב.

 

שלא נתבלבל אחרי מלחמת לבנון השניה, שלא נשכח למה מסוגל העדר הזה, שרבנים חסרי אחריות רועים אותו, שלא יתעמעם המסר החשוב שנלמד בעמונה: האינטרסים של מדינת ישראל ושל העמונים נמצאים במסלול התנגשות, וביום פקודה ייחשפו שיניהם, ואולי גם מצבורי הנשק של פורעי עמונה וחבריהם לאידיאולוגיה.

 

יש להתיחס אליהם בזהירות ובחשדנות, כאל בני עם אחר, כאל שכן החורש מזימות במסתור, ומתנהג כחלק משאר הישראלים רק בתנאי שהאינטרס של הישראלים חופף, במקרה, לשלהם.

 

 

עין תחת עין, זאת הכתובית הקולעת של דניאל מורגנשטרן

 

נכתב על ידי , 10/9/2006 23:15  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נוטל קורות ב-15/10/2006 19:48
 



וְהֵם לֹא יָדְעוּ, כִּי-נֹגַעַת עֲלֵיהֶם הָרָעָה


 

מה קורה בפרקים יז עד כא בספר שופטים? רק תגידו לי מה קורה שם.

 

מישהו היה על איזה חומר מיוחד במינו כשכתב את זה, או שזה איזה ספין פוליטי שנועד להסביר למפרע (רטרואקטיבית) מה הסיפור של שבט בנימין? של הכנענים? של ההידרדרות המוסרית בתחילת תקופת ההתנחלות?

לך תבין. השופט האחרון הוא שמשון הגבר-גבר, ואז פתאום הסופר מנסיק אותנו אל רחף חולמני, ואנחנו ממשיכים לצוף בו על אדי הזיות נטולות כל הקשר. לפי הפרשנים למיניהם הפרקים קשורים זה בזה ובאים להתריע על הדרדור שחל בנורמות התרבותיות של בני ישראל. הדרדור הזה מקורו בהעתקת מנהגיהם הפסולים, אשכרה פסולים באמ'שלי, אין מה לדבר, של הכנענים שחיו ביניהם. וגם נראה שהמאורעות המטורללים האלה קרו איפשהו בתחילת תקופת השופטים (התקופה ארכה 316 שנה, בין המאות ה-13 וה-10 לפנה"ס).

טוב אז אחרי שסיפרו לנו על כל השופטים ועל תהליך ההתנחלות האכזרי, ועל הכיבושים והמלחמות, פת-אום 5 פרקים של בלגן. מה שמשותף להם הוא המיקום הגיאוגראפי שמוזכר בכולם, והוא הר אפריים. אפשר לקרוא להם בקיצור "עלילות הר אפריים".

על פרקים י"ז ו-י"ח אני מוותרת לגמרי. כה יעזור לי אלוהים וכה יוסיף אם אני מבינה מה שכתוב שם. פרקים מנותקים ומדומדמים, כתובים בבלבול וברשלנות, ואם יישאר לי זמן פעם, אחזור אליהם ואנסה להבין מה כתוב בהם. בקיצור: אני מקדישה להם את השבוע האחרון בחיי.

 

הפרק המעניין הוא הפרק הבא, פרק י"ט. הוא אחד הסיפורים המעניינים ביותר בתנ"ך, וגם אחד המקורות החשובים ביותר להבנת התקופה ההיא. להלן הפרק במלים שלי:

 

אדם משבט לוי שהתגורר בירכתי הר אפריים לקח לו, להוותו, אשה פילגש מבית לחם שביהודה. לא יודעת מה היה בה בבית הלחמית הזאת, אבל כשהיא ברחה ממנו ושבה לבית הוריה בבית לחם, הוא לא וויתר ודלק אחריה. 4 חודשים אחרי שהיא מצאה מקלט בבית אביה, הופיע שם האדון הבעלים, עם שני חמורים ונער, וביקש להחזיר את רכושו אל ביתו.

אביה של הפילגשת (מטבע לשון שנרשמה על שם אמי המנוחה) קצת ריחם עליה, ואולי סתם סבל מבדידות שם, בבית לחם שביהודה, והתחיל למשוך זמן. הוא דאג שכל יום ייפתח במשתה רבתי, כירת שחיתות ואלכוהוללות, וכך הצליח לעכב את אישה של בתו ואת בתו מספר ימים. אחרי כמה ימים כאלה של סביאה נמאס לבעל מההפקרות, והוא החליט שזזים. שיכור או לא, אחה"צ או לא, אינף איז אינף, ותעלי על החמור. שלום שלום ותודה רבה.

כל זה בא להסביר למה הם יצאו מאוחר, ונתגלגלו לרצף המאורעות הדימיוני שיבוא עכשיו.

בגלל יציאתם המבושמת והמאוחרת, מהר מאד נהיה ערב והתחיל להחשיך, והם כמעט נתקעו ביבוס, שעדיין היתה אז מאוכלסת ביבוסים, כמובן.

הלוי שלנו פחד לבלות את הלילה עם יבוסים, ואני לא ממש נשתלת מתדהמה. מי שהולך לישון עם יבוסים, שלא יתפלא אם הוא קם עם הר הבית על הראש. לא, הלוי שלנו מחליט שלא כדאי לו לקחת צ'אנסים, ומוטב להמשיך הלאה לגבעה (אגב, לי לא לגמרי ברור אם היה ישוב בשם גבעה, או שהוא שם פעמיו אל גבעה מסוימת שעליה היה ישוב יהודי, וזה בגלל ה"א הידיעה. לא חושבת שמיידעים ישובים, אבל נעזוב זה), שבה התגוררו בני שבט בנימין. הוא הגיע עם הכבודה שלו לגבעה, ולמרות שהיה מצויד ומאובזר היטב כדי לשרוד את הלילה, הוא לא מצא שם שום צימר או אכסניה לישון בה. לכן התישב עם הפילגשת והנער ושני החמורים ברחוב הראשי של העיר, כאחד ההומלסים המוכרים לנו היטב.

אוי כמה מוזר הפרק הזה.

הם מתנחלים ברחוב, ואף אחד לא יורק לכיוון שלהם. בסוף מגיע איזה זקן שהתעכב בשדהו עד שעת הלילה הזאת. הזקן הזה שונה מבני המקום, אולי כי גם הוא, הזקן, מהר אפריים, שזה כנראה מין צפון תל אביב בואכה צהלה של האזור ההוא, והוא רק מתגורר משום מה בגבעת הבנימינים, שזה אולי מין שכונת עוני, שכונת התקווה המקומית. 

אולי היתה זאת נדיבותו המולדת, ואולי העובדה שהערכים עליהם הוא גדל בהר אפריים היו שונים לגמרי מאלה שרווחו בקרב בני בנימין, בכל אופן הוא מזמין את הלוי לישון אצלו על פלגשו ועבדו, ואף צמד חמוריו. חשוב לזקן להזמין ולארח, ושלא יישאר מישהו מבני עמו ברחוב כל הלילה.

עכשיו העסק מקבל תפנית היסטרית. שימו לב.

תוך שהזקן מארח והלוי מתארח, מקיפים את הבית תושבי העיר "בני בליעל", ותובעים באלימות שיוציא אליהם, ושייתן להם לבצע אונס המוני ... בפילגש? לא! בעבד? לא ולא! אולי בחמורים? ממש לא. 

הם רוצים שהלוי, האורח, יוצָא אליהם, כדי שיוכלו לבצע בו את זממם.

 

מנהג כזה, מה יש. בא אורח - העיר אונסת אותו. למה לא? איך, מנין ולאן - לא ברור. אני מנחשת שזה היה אחד ממנהגי הכנענים שחיו בסביבה.

 

טוב, בעל הבית הזקן ממש נחרד מהתביעה הזאת. במחוז מוצאו, בהר אפריים, לא עושים כאלה דברים. הוא מרגיש שבהיותו המארח, הוא אחראי לשלומו של האורח החוסה במעונו. כך לימדו אותו, וכך חינכו אותו. אז הוא יוצא אל האספסוף החרמן, ומתחנן בפניהם שיוותרו.

"עזבו אותכם מזה, הוא אומר להם. מה יש לכם מהאיש הזה, כאילו?"

כנראה שהחוליגאנים לא מתרשמים מדבריו, והוא מנסה להפיס את תאוותם בפשרה. הוא מציע להם גם את הפילגשת וגם את בתו הפרטית, הבתולה, ככופר תחת התחת של האורח.

"תראו," הוא מפתה אותם, "קחו את הבתולה שלי ואת הפילגש שלו, ותעשו להן מה בראש שלכם. תענו אותן, ותתעללו בהן, רק עזבו את האורח שלי".

   

מה לא ברור פה?

 

ההמון זקוף הצינורות לא מוכן לשמוע אפילו על התחליפים העלובים האלה, כולה שתי נשים צעירות, אחת מהן אפילו בתולה, כי הם לא פראיירים של אף אחד. הם יודעים מה סדר העדיפויות שלהם, הם מכירים את הסחורה,  ואף אחד לא יעבוד עליהם עם תחליפים מפלסטיק. 

כל הזמן הזה יושב לו האורח הלוי שלנו בתוך הבית, עוקב אחר המו"מ ומשקשק ביצים. בסוף הוא רואה שזה לא מוביל לשום מקום טוב, ושהעניינים לא מתקדמים לטובתו בכלל, והוא מחליט שהקץ לדיבורים. צריך לעשות מעשה. עת לפעול באומץ ובעוז.

 

 

הוא לוקח את הפילגשת, מסובב לה את היד, שם אותה לפניו מצמיד לה אקדח לרקה (סתאאם...לא היה לו אקדח, אבל הסצנה מבקשת שם אקדח. פשלה של הסופר), ומתקדם אתה אל הדלת. הוא פותח את הדלת ומעיף את הפילגש האהובה שלו ישר על ים הכידונים השלופים שצר על הבית.

יללה, קחו אותה ושלא נשמע מכם יותר.

 

ברור שדינה של הפילגשת המסכנה נחרץ. ההמון הנוקשה אונס אותה כל הלילה, ועם שחר משליך את גוויתה המחוררת על מפתן בית הזקן.

 

 

 

זה סוף הסיפור מבחינתי.

בספר הקדוש מסופר שאחר כך הבעל ביתר את גופתה ל-12 חלקים ושלח אותם ל-12 שבטי ישראל וקרא לכולם לבוא להילחם בשבט בנימין.

לקח לכל בני ישראל 2 תבוסות נגד הבנימינים, עד שבסוף ניצחו אותם.

 

 

לא מעניין אותי הפרשנות של חזלנו וחכמינו.

בטוח שיש להם הסברים מאלפים.

 

אז אולי זאת היתה תחילתה של הציוויליזציה כפי שאנחנו מכירים אותה, ואולי אחרי כל זה שורש המנהג הפסיכי הזה, לאנוס אורחים, עם עדיפות לאורחים זכרים. יש מוסר השכל, אז טוב, הכל בסדר.

 

 

אני הולכת לכתוב את התסריט לסרט שיופק מהסיפור הזה. פיצ'ר. מושקע וחכם.

תראו.

 

 

דניאל מורגנשטרן מציע שם לסרט: ביצים קשות! לא רע, מה?

 

גם נוטל קורות היקר עושה צחוקים מהתנ"ך. לפי דעתו הוא שימש לי השראה. מה אני אלך להתווכח אתו. נוטלי, טוב. זה הרעיון שלך, והקונספט שלך, ואני סתם גנבתי לך. טוב?

 

נכתב על ידי , 9/9/2006 18:17  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שמעון ב-19/5/2007 04:19
 



יש יש יש יש!


 

 

 

 

 

 

 

(יש לי רישיון נהיגה)

 

 

(שוב)

 

 


אפילו קיבלתי צל"ש מדניאל המלאך!



תודה, חמוד אחד.

 

נכתב על ידי , 6/9/2006 14:29  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נוטל קורות ב-15/10/2006 19:45
 





כינוי: 

בת: 76

ICQ: 6745571 






32,385
הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , יצירתיות , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאביגיל בכלר אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אביגיל בכלר ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)