לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אופוריה זמנית

שירה, פרוזה


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


7/2010

יוכי ברנדיס עשתה מזה ספר


 

 

על פירוש גורדון או פירוש דובשני שמעתם? שמעתם! מי לא זוכר את הספרים שהקלו על הכנת שיעורי הבית בתנ"ך ?  אבל מי  שמע על פירוש רחל? אל תתפסו להלקאה עצמית. אין דבר כזה.

 

בילדותי, משלא היה בנמצא  הכסף למותרות וספרי תנ"ך עם פרוש של גורדון או דובשני, נחשבו למותרות, ישבתי וכתבתי פירושים כיד הדמיון הטובה עלי, בהנחה שהמורה לא תגלה.

היום אני חושבת שזו יצירתיות אבל בעבר ידעתי שזו  עצלות (לחסוך את ההליכה לספריה העירונית) מלווה בשאננות שאף אחד לא ינחש כי הפרושים הכתובים במחברת, הם פרשנות שלי בלבד, אלא אם כן אדרש להקריא את מה שכתבתי במחברת.

כל זמן שהשורות הצפופות הוכיחו שישבתי בבית והשבתי על השאלות, די היה בכך, מבחינתי.

 

לאחר קריאת הספר "שבע אמהות" של  יוכי ברנדיס, פתאום התעוררה השאלה האם אין היא עושה את אותו מעשה שעשיתי אני בילדותי? נותנת פרשנות משלה אמנם מבוססת על ידיעה של התנ"ך על בוריו, אך בכל זאת היא לא מסתפקת בחז"ל ודומיהם אלא מחליטה שאותה לא מאכילים בכפית, ועושה עבודה לתפארת.

 

יוכי עוררה בי את התשוקה לשוב לספר התנ"ך  ולקרוא בין השורות, מבלי להזדקק לחכמינו.

נכתב על ידי , 3/7/2010 12:23   בקטגוריות ילדים, מצבים, פרספקטיבה, בית ספר  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שלי ב ב-29/7/2010 19:32



כינוי: 




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
18,220
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , שירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשלי ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שלי ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)