לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אופוריה זמנית

שירה, פרוזה


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

כמעט הכל על מילים ולקות ראייה


 

 

 

משימת פתרון תשבצים מאתגרת יותר כאשר הראייה לקויה ואין בנמצא זוג משקפיים שיעזרו להתגבר על הקושי. זאת בהנחה שהמקום בו הנך נוהג/ת לפתור תשבצים הוא החדר הקטן בבית. (מנהג פסול מיסודו ובעיקר מזמן בעיית טחורים) ועוד לא הזכרתי תשבצי היגיון...

קריאת ההגדרה מובילה לפתרון שגוי ומשם סלולה הדרך למבוי סתום.

להלן מספר דוגמאות שאיימו להכשיל אותי במשימה:

חלב נמלים במקום חלב גמלים

סופגנייה ספרותית במקום סוגה ספרותית

גס במקום נס

אמזונה במקום אמונה

מנטרה במקום מנסרה

משרד גרמני במקום משורר גרמני

פרא בדבר  במקום פרא, ברבר (הפסיק התאייד)

ואם לא די בתשבצים הרי דוגמאות מסתם עלעול בעיתון:

כאב, זיתים ובעל, נשמע מופרך נכון? נכון. מאמץ קטן, מיצמוץ וצמצום העפעפיים והרי נגלה המשפט הנכון: כאב זיהום ורעל.

דוגמא נוספת: בתיק משפחתי צ"ל בחיק משפחתי.

חיפוש אחר מתכון באינטרנט הניב טעות משעשעת נוספת ל"ג פרגיות (אם יש ל"ו צדיקים אז למה שלא יהיו ל"ג פרגיות?) צ"ל ק"ג פרגיות.

אם לא די בבעיה הזו כבונוס אמצתי נוהג פסול להשלים אוטומטית משפטים מבלי לקוראם בשלמותם ולדוגמא:

בהמת משא במקום בהמת רכיבה

שירו של שלומי סרנדה - שירו של שלומי סרנגה

מנהג פסול נוסף שאמצתי כשאני קוראת ספר ונתקלת בשמות דמויות/מקומות שנראים לי ארוכים, או מסובכים מדי לזיכרוני הקלוש, אני מאמצת לי שמות קלים יותר, נניח ברומן "מאה שנים של בדידות" המתיש בשל שלל השמות המופיעים בו, שיניתי מעט את השמות כך שלא אצטרך לבזבז זמן יקר על רצף השמות לדמות אחת (תכפילו במספר הדמויות בספר, חסכון משמעותי...) לכן השמות הם פרי המצאתי בלבד.

אאורליאנו בואנדיה הופך לאור

רמדיוס מוסקטה הפכה לרמדיה

חוסה ארקדיו בטאנדיה הסתפק בשם ארקדי.


עד כאן להיום חברים

וכמו שאומר טליק, תהיו טובים, תגיבו (אני יודעת הוא אומר רק תהיו טובים, אבל קשה לי להיפטר ממנהגים פסולים).

 

נכתב על ידי , 16/8/2014 13:29   בקטגוריות ואולי זה רק נדמה, טיפות עיניים, לקות ראיה, מצבים, פרספקטיבה, צמצום, שבור את הראש, שעמומון  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שלי ב ב-18/8/2014 18:10
 



כינוי: 




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי
18,214
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , פילוסופיית חיים , שירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשלי ב אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שלי ב ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)