(כי להכין שיעורי בית במסגרת הבלוג זה נחמד)
1. פתיחה [יצירת סוגייה: אורכו של החופש הגדול. סקירה סטטיסטית (לא מבוססת): בעד ונגד. ביטול קול התלמיד: שלילה והכנה לנימוקים מוצקים]
בשנים האחרונות, ובעיקר לקראת מחצית חופשת הקיץ, מתגברים הקולות הקוראים לשינוי מסגרת "החופש הגדול". יש המבקשים לקצרו בחודש, ויש המעדיפים שיפוצל לשתי חופשות קצרות יותר: חופשת קיץ וחופשת חורף, כפי שנהוג במדינות רבות אחרות. סקר שנערך בשנת 2004 מראה כי 59% מבין ההורים לתלמידים בכיתות ב'-ט' תומכים ברעיון זה, 35% מתנגדים לו ו-6% תומכים בהארכת החופשה. תלמידים רבים, ובייחוד תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים, מביעים התנגדות חריפה לרעיון מסוג זה. הם אף מאיימים בהשבתת הלימודים. מחאת התלמידים אינה מקבלת חשיבת רבה בעיני מקבלי ההחלטות. התנגדותם נתפסת כביטוי לבטלנות המאפיינת את הנוער של היום, אך לא כך הדבר.
2. הגדרה [מהי חופשה בכלל, פירוט החופשות בישראל, תוך מתן דגש לחופש הגדול - הגדרת המצב כיום]
3. בעד [מיהם התומכים בהצעה (2 קבוצות), טיעוניהם]
4. שלילת טענות התומכים [דיון מרכזי על קבוצת גיל אחרת, מתן הסבר אלטרנטיבי, סקר עד כיתה ט]
5. נגד 1 [הדבקת פערים]
מלבד העובדה כי קיצור החופשה לא יועיל בנושאים שנידונו לעיל, שינוי מסוג זה אף עלול לפגוע קשות בתלמידים החלשים יותר.
6. נגד 2 [חידוש מצברי כוח נפשי, מנוחה הוכחה כהכרח]
7. נגד 3 [תקופה שניתן לעבוד בה. מצב כלכלי בארץ]
8. נגד 4 [טיול בחו"ל. חופשות משפחתיות, סאמר סקול]
9. סיכום [מסקנה/תמצית, הצעת פתרון תוך פשרה]
(טוב, אין לי כוח לסיים. אולי מאוחר יותר. הארות והערות יתקבלו בברכה)