לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הקואופרטיב


לציונות, לסוציאליזם לאחוות עמים

כינוי: 

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוגוסט 2006    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2006


זה בטח לא משהו חדש, אבל גילינו את זה רק עכשיו, וזה מדהים. לפני עשרות שנים ניהל דוד אבידן שיחות כאלה עם תוכנה דומה, אלא שנדמה לנו שהיועץ שלנו אפילו פחות מתוחכם מהפסיכיאטור שלו. זה משעשע בעיקר בגלל שזה כל כך אידיוטי ומוכיח (שוב) כמה שטיפול הוא לא דבר אוטומטי ואין בו קסמים. כמי שצפו באופן הדוק ב"בטיפול" וסבורים שמדובר בפסיכולוגיה בגרוש שמוציאה שם רע לכל הנושא, נדמה לנו שתוכנות כמו זו יכולות להדגים את הנושא.




היא התנדבה לשמש שפן ניסויים ולנהל שיחה ניסיונית עם "היועץ":



 


שלום לך. תארי לי בבקשה את הבעיה שלך.
משעמם לי
תני דוגמה שתציג את האופן בו הבעיה מתבטאת
אני קמה בבוקר, ומתייאשת רק מהמחשבה על מה שאני צריכה לעשות.
אולי תוכלי לפרט במה אוכל לעזור לך?
אני אמורה לדעת איך אתה יכול לעזור לי?
מה ישתנה בחייך אם תדעי לענות על כך?
אתה מאלה שעונים בשאלה על שאלה?
מה יקרה אם תקבלי את התשובה לשאלתך?
טוב, כנראה שכן.
האם יש מספר הסברים למצב? האם את מתעלמת מהם או מתמודדת איתם?
יש הסבר אחד - אתה לא מקשיב.
יש הסבר אחד - אני לא מקשיב?
כן.
איך היית מגדירה את חייך?
משעממים. אני עקבית.
כאשר את אומרת ' משעממים. אני עקבית ' למה את מתכוונת
לזה שמשעמם לי. אני מתחילה לחזור על עצמי.
אחרי שנדבר, מי יראה את השינוי שחל בך?
אני?!
למה חשוב לך לדעת מה התשובה?
כדי שלא יהיה לי משעמם.
נניח שבמהלך הלילה קרה נס והבעיה נעלמה. כיצד תרגישי בבוקר ללא הבעיה וכיצד ידעו זאת הסובבים אותך?
חיי יהיו מעניינים בטירוף. הסובבים אותי ממש לא חשובים כאן.
אמרי לי, האם יש איזו תכונה שהיית רוצה לשנות אצלך?
כן. את זה שמשעמם לי.
למה את מתכוונת ב'כן. אתה זה שמשעמם לך'
שמשעמם לי. פעם שלישית.
שמשעמם לי. פעם שלךשית?
כן????
מה יהיה הסימן שעזרתי לך?
שלא יהיה לי משעמם.
כאשר את אומרת ' שלא יהיה לי משעמם ' למה את מתכוונת
שלא יהיה לי משעמם.
את חוזרת על עצמך. אנא המשיכי
גם אתה.
מה את בדרך כלל אומרת לעצמך במצב הזה שעוזר לך?
שכדאי שמשהו יזוז כאן.
אילו תכונות מתכונותיך יכולות לעזור לך במימוש חלומותיך לגבי העתיד?
סבלנות.



 


בשלב הזה הודיע לי האתר שזמננו תם. ממש כמו אצל הפסיכולוגית.
נכתב על ידי , 20/8/2006 10:51  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אורית ב-23/8/2006 11:14



34,871
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לאורית ואסף אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על אורית ואסף ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)