לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


.It's just a life story, so there's no climax

Avatarכינוי: 

בת: 34



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2017    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

לעצור


"קיומנו כיום, אופיו פעיל. כל חיינו אינם אלא חתירה קדימה. מכלול חייה של החברה – כשהיא עובדת או מתפללת או מתבדרת – רווי תוקפנות, תוקפנות מוכרת. מטופחת ומקובלת המובאת בחשבון בכל תכנון. [...] אין איש הושב בחיבוק ידיים ומצפה למשהו, כי המצפה לא יזכה בשום דבר, ואין איש יושב ומסתכל. אין עוסקים עוד בהסתכלות ואין מטפחים אותה, אין מלמדים אותה בשום מקום, ובאין יודעין ויתרו עליה הכל. אולי נתפסים להסתכלות אנשים זקנים, בלי משים, כשהם מתמכרים לזיכרונות או שוקעים בהרהורים; וכמובן, אם עדיין לא התנמנמו או עצמו עיניהם לנצח, באין רואה. אכן, יש לנו מוסדות מיוחדים ומעבדות להסתכלות. אבל שם רק משמשת ההסתכלות את הייצור או את ההשקעה שנועדה לשאת רווחים. ואין לכך כל קשר להסתכלות שאני מתכוון אליה. ההסתכלות האמיתית היא, כפי שהגדרתיה לעיל הגדרה כללית, הלך-נפש. עכשיו אגדיר אותה במדויק יותר: זו צורת קיום – מתמיד, סביל, כמו שאומרים, שתוּק, מהורהר. המתנה? לא. המתנה למה? לגבי המסתכל עומד הזמן דום, הרי שאינו איכר המצפה לנביטת הזרעים."

 

חזירי הים/ לודוביק ואצוליק, עמ' 23

 

"תכליתיות היא חובה שממנה מצליחים להתחמק רק אלו שהוכרזו רשמית כנוטים למות – הזקנים, הקבצנים, המכורים לאלכוהול או סמים. לפיכך, ברגעים של חולשה אני מוצא את עצמי מחקה את ההילוך הנחוש של האנשים העסוקים. אני אפילו מעיף מבט בשעון שעל צג הסלולרי שלי ואז מקפל ומכניס אותו בחזרה לכיס ברוב טקס. קשה להיות המשוטט היחיד בעיר שבה אפילו תינוקות בעגלה נראים כאילו הם ממהרים לאן שהוא"

 

קצב התמוססות הקרחונים/ יזהר הר לב, עמ' 36

 

* * *

 

הממשק של ישראבלוג הוא כמו בגרות בתנ"ך, או סיכת ביטחון שמחזיקה את הכומתה - משהו שאני זוכרת שהיה חלק ממני פעם אבל ב-2015 הוא קצת תלוש. משהו באייקונים נראה כאילו נלקח ממהדורת ממהדורת 1999 של אופיס (ביליתי עכשיו כמה דקות בלנסות להיזכר איפה לוחצים כדי לנקות עיצוב), שלא לדבר על העמוד הראשי שפשוט קפא בזמן.

 

התכליתיות (שלעתים אינה אלא מסווה לעצלנות) וההסתכלות בדברים אחרים הרחיקה אותי מהמקום הזה ומהכתיבה בכלל. שילוב של נסיבות פחות ויותר סבירות יחד עם רגעי סנטימנטליות שהכו בי פתאום החזירו אותי לכאן. לא חשבתי שזה ייקח כל כך הרבה זמן, אבל הנה אני שוב פה. לא מבטיחה להתמיד אבל מבטיחה לפחות לנסות. (ולו כדי להעיף אחורה את תמונותיי שלמרבה המבוכה מתנוססות בעמוד הראשון כבר כמעט 4 שנים).

 


עוד יש כאן מישהו? אם כן, השמיעו קול.

 

(תודה לא')

 

נכתב על ידי , 2/6/2015 22:24   בקטגוריות מילים של אחרים, באיחור אופנתי  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יום עצמאות שמח


(באיחור מה)

"יש קטע אחד שזכרתי מ"יופי של מלחמה" שנשאר, מסתבר, אקטואלי ורלוונטי גם היום, וזה הקטע שבו בן אמוץ, בדמותו של גיבור הסיפור, מהרהר בסיבות מדוע כן או לא להגר מהארץ. הוא מונה כמה גורמים שכובלים אותו לכאן – משפחה, חברים, נופים, שפה, זהות יהודית – ופוסל אותם בזה אחר זה. [...]

הקטע שתפס אותי מחדש הוא מה שהוא כותב ביחס לשפה:

"שפה? אני כותב וקורא אנגלית ומסתדר פחות-או-יותר בצרפתית. אני יכול ללמוד שפה אחרת. אני בן עשרים ושבע בסך-הכל. אנשים מבוגרים ממני הגיעו הנה מאירופה בלי לדעת מילה עברית והיום הם עיתונאים וסופרים, עורכי דין ופקידי ממשלה."

כשקראתי את זה בגיל 16 או 17 לא היתה לי שום בעיה עם זה. זה נשמע לי נכון. אבל בקריאה מחודשת היום, אני לא כל כך בטוחה. אם יש משהו שאני מרגישה שקושר אותי לכאן יותר מכל דבר אחר, זו השפה. וכשאני אומרת יותר מכל דבר אחר, אני מתכוונת גם למשפחה, ובכלל זה אפילו לעומר. אני יכולה לדמיין אותי ואת עומר חיים בשתי מדינות אחרות על פני כדור הארץ ומתראים רק כמה פעמים בשנה, ואני לא אומרת שזה יהיה קל או שאני לא אתגעגע, אבל זה אפשרי. אותו דבר עם ההורים שלי ובני משפחתי והחברים שלי. אני יכולה לדמיין לעצמי חיים בעיר אחרת שהיא לא ירושלים, על אף העובדה שאני חיה כאן קרוב ליובל שנים. אני יכולה לדמיין את עצמי חיה בקרב לאום אחר, דת ומנהגים וחגים אחרים, נופים אחרים ומזג אוויר אחר, והכל נראה לי בר ביצוע. אבל אם יש דבר אחד שנראה לי כמעט בלתי אפשרי זה לחיות בשפה אחרת. ואני לא מתכוונת לחיים ברובד היומיומי שבשבילו שפה בסיסית – בכל שפה – היא מספיקה, ושעם הזמן, כמו שבן אמוץ מציין, היא מתפתחת, ואוצר המילים גדל, והשליטה בדקדוק ובאיות ובתחביר גדלה, והמבטא מתעדן וכו'. אני מתכוונת לשפה במובן העמוק והרחב ביותר שלה – במובן של כל ההקשרים התרבותיים והחברתיים וההיסטוריים שהיא נושאת עמה. אני מתכוונת לזה שבעברית אני יכולה לזהות מיד מתי ביטוי לשוני מסוים הוא ציטוט מהתנ"ך או משיר של משורר מסוים, האם הוא פרודיה על השפה של כתבי הספורט או לקוח ממערכון של הגשש, מתי מדובר במשחק מילים מבריק ומתי סתם בשיבוש לשוני עילג. זה משהו שלא יהיה לי בשום שפה אחרת, בטח שלא בדרגה שיש לי את זה בעברית."


מכאן, בפעם השנייה בתוך שבוע אחד.
אני חייבת להפסיק לתת לאחרים לדבר בשמי.
נכתב על ידי , 23/4/2010 15:21   בקטגוריות מילים של אחרים  
קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  

© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקונספ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קונספ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)