לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


.It's just a life story, so there's no climax

Avatarכינוי: 

בת: 34



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2008    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2008

שמיניות באוויר


כמעט

סיימתי י"א לפני עשרה ימים. או היום, תלוי איך מסתכלים על זה. בגרות אחרונה (היסטוריה, ובזאת נפטרתי מהמקצוע. לא עוד סיכומים עם מילים כמו לאנסמנשאפט וקונסיסטואר, שזוכרים רק עם מבטא צרפתי) לא כולל מועדי ב', וסיימתי את שנתי האחת עשרה במערכת החינוך. אני לא יודעת עד כמה למדתי השנה, האמת, כשחודשיים ממנה הוקדשו לשביתה המפורסמת (לא שאני מתלוננת) וחודשיים לחופשות מתכונות ובגרויות. אני חושבת שאם עוד כמה שנים אנסה להזכר בכיתה י"א מה שאזכור יהיה בעיקר שעות ארוכות של שיעורי תנ"ך-היסטוריה-וכל-דבר-בעצם שבהם בהיתי מסביבי בשעמום וערכתי רשימות וירטואליות של אלף ואחד דברים מועילים יותר שיכולתי לעשות באותו רגע.

בעצם, זה לא מדוייק. סביר להניח שמה שאזכור מכיתה י"א יהיה הטיולים- הגדנ"ע (שבו סבלתי שם מכל רגע, למען האמת. למעשה כולם טענו שהם סובלים אבל ברגע שעלו על האוטובוס הכריזו שהכל היה חווייתי ונהדר. אני עדיין טוענת שהיה זוועתי), מסע ישראלי מבראשית (שבאמת היה מהנה ומעשיר, מינוס הקטע של יום ההולדת הגרוע ביותר אי-פעם וקור אימים) והביוטופ. נו, הביוטופ יכול היה להיות כיף, אבל כל הפוטנציאל נעלם כמה שאני אמורה לעשות הוא לחקור את הצמח המשעמם ביותר ביקום.

אבל סיכומי שנה זה בראש השנה ועכשיו חם לי מדי בשביל לנסות להזכר במשהו. בכל אופן, מסתבר שעכשיו אני שמיניסטית. אני עדיין רואה את הי"בתים בבית הספר כשהם באים לבגרויות, אבל האמת היא שהם כבר מזמן לא שם באמת ואנחנו הכי גדולים עכשיו. בחטיבה, בכיתה ט', "הכי גדולים" היה מין אשליה נחמדה של ערסים שהתעללו בילדי כיתות ז' התמימים והתחצפו למורים. עכשיו הכי גדולים זה הכי גדולים באמת ואין "שנה הבאה" ואין "נעבור לתיכון" ו"אומגאומג בגרויות". פתאום נזכרתי שכשהייתי קטנה לא האמנתי שפעם אהיה בכיתה י"ב, כמו הילדים הגדולים מהשכונה שנוסעים לבית הספר באוטובוס. הייתה לי פסקה כזו בראש אבל היא בנאלית להחריד. בכל אופן.

אופטימיות

אין לי מושג מאיפה באה לי האופטימיות, אני בכלל אמורה לחטוף דיכאון קיץ נוראי עכשיו, במיוחד בשילוב עם תקופת הבגרויות, אבל איכשהו זה לא קרה. בבגרות במתמטיקה למשל (היום שמאז כיתה ט' בערך ידוע כיום הדין וכו') ובמים שלפניה הייתי רגועה מתמיד, התכוננתי בקושי, נשמתי באופן סדיר ואפילו פתרתי הכל נכון (!). למועדי ב' באנגלית (היי, אני צריכה 100) ובמתמטיקה (גם 90 יספק אותי כרגע) ובאופן כללי אני אופטימית. סיימתי מחשבים, תנ"ך והיסטוריה, ובי"ב יש ספרות הבעה ואזרחות - כיף. כן כן, אזרחות זה לא כיף. בסדר. אבל זה קל. אני גם מתכננת להוריד את עצמי ל-4 יח' במתמטיקה, ככה שנשארתי עם שני שאלונים שאמורים להיות לא קשים במיוחד, יחסית, פלוס המון שעות פנויות במערכת, ובכלל, בשנה הבאה הכל יהיה הרבה יותר נחמד.

מה הלאה

יש לי אישור עבודה (סתם כרטיס מצ'וקמק שהייתי צריכה לנסוע בשבילו למשרד הפנים ולעבור בדיקה בטחוניים כאילו הגעתי מינימום לשדרה התעופה ביו-יורק), ועם קצת מזל אפילו תהיה לי עבודה. אחר כך חופשה קצרה עם המפשחה (ים!) ואז באוגוסט יש קורס פסיכומטרי שהולך למלא לי את המוח בכל מיני מילים מצחיקות ובנוסחאות מתמטיות שאף אחד לא משתמש בהן מעבר לפסיכמוטרי. אחר כך, כאמור, י"ב.

כן, אבל מה הלאה?

יש לי על השולחן מכתב ירוק שמודיע לי ש"נתונייך האישיים משייכים אתך לקבוצה איכותית של אנשים להם אני מציעים להתמודד על מקום בעתודה האקדמית". לצידו יש לי מכתב מועמדות לפרויקט גאמא שמזמין אותי למלא שאלון באתר (המאוד תקוע-ולא-תואם-פיירפוקס של חיל המודיעין). השאלון מלא בכל מיני מושגים מעולם התוכנה והתכנות וניהול מערכות ואלוהים יודע מה, שמעולם לא הבנתי ולא התיימרתי להבין בהם משהו, שלגבי כל אחד מהם נתבקשתי לציין את מידת התמצאותי בו בסולם של 1 עד 5. מיותר לומר שהרגשתי מעט טיפשה כשמילאתי את השאלון ההוא. שי המכתבים מאוד מחמיאים לי ומצד שני, מאוד מחזקים את התחושה שאין לי מושג מה אני רוצה לעשות עם עצמי, ומה הלאה.
נכתב על ידי , 30/6/2008 19:39   בקטגוריות קשים הם חייה של התיכוניסטית  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



גלות


[גיליתי שמשום מה, יותר מחצי פוסט פשוט נעלם לחלוטין באקספלורר. מאוד מאוד משונה. בכל אופן, נדמה לי שהצלחתי לתקן את זה]

"ברוב המקרים היה ברור שהפירוד לא יבו אל קצו אלא כשתחלוף המגפה. ולגבי כולנו, הרגש השולט בחיינו, אף שדימינו לנו שאנחנו מכירים אותו היטב, [...], לבש פנים חדשות. בעלים ומאהבים, שהיה להם מלוא האמון בבת-זוגם, גילו שהם מקנאים לה. גברים שהיו בעיני עצמם קלי-דעת בענייני האהבה, נהיו נאמנים. בנים שקודם לכן חיו במחיצת אמם כמעט בלי להסתכל בה, השקיעו את כל דאגתם וצערם בקמט אחד של הפנים האלה שרדף את זכרונם. הפירוד האכזרי הזה, המוחלט, שאין לחזות את עתידו, הניח אותנו מבולבלים, חסרי יכולת להגיב כנגד זכר הנוכחות הזאת, עדיין קרובה כל-כך ועדיין רחוקה כל-כך, שמילאה את ימינו עכשיו. בעצם, סבלנו סבל כפול ראשית, את סבלנו שלנו, ושנית, את הסבל שייחסנו במחשבותינו לנעדרים, בן, רעיה, אהובה"

אגב, בנסיבות אחרות היו בני עירנו מוצאים להם מוצא בחיים חיצוניים ופעילים יותר. ואולם הדָבָר הראשון שהביא הדֶבֶר לבני עירנו הוא הגלוּת. [...] כן, זו הייתה תחושת הגלות, החלל הריק הזה שנשאנו בתוכנו תדיר, אותו ריגוש מסוים, התשוקה הלא-הגיונית לחזור לאחור, או להחיש את מהלך הזמן, החיצים הצורבים האלה של הזיכרון. אם שגינו בדמיונות לפעמים והתמכרנו לציפייה לצלצול הפעמון של השב הביתה או לצעד מוכר בחדר-המדרגות, אם הסכמנו ברגעים אלה לשכוח שתנועת הרכבות שותקה, אם דאגנו אז שנהיה בבית בשעה שנוסע שבא ברכבת המהירה של הערב היה עשוי, בימים כתיקונם, להגיע אל הרובע שלנו - המשחקים האלה, כמובן, לא יכלו להמשך זמן רב. תמיד בא הרגע שבו התחוור לנו היטב שהרכבות אינן מגיעות. ואז ידענו שהפירוד בינינו נועד להיות ממשוך ועלינו להשתדל להגיע לעמק השווה עם הזמן. מאותו הרגע חזרנו אל מעמדנו כאסירים, נאלצנו להצטמצם בעברנו, וגם אלה מאיתנו שאולנו ביקבו בלבם לחיות העתיד ויתרו במהרה, על-כל-פנים ככל שיכלו, כשחשו את הפצעים שהדמיון פוצע לבסוף את מי שנותנים בו אמון"

*

" [...] ואף-על-פי-כן אין בדעת המסַפר לייחס ליחידות התברואה האלה חשיבות גדולה יותר משהייתה להן במציאות. אמנם רבים מבני עירנו, אילו היו במקומו, היו נכנעים כיום לפיתוי לנפח את תפקידן. ואולם המספר נוטה לחשוב דווקא שמי שמייחס חשיבות רבה מדי למעשים היפים, סופו שהוא חולק, בעקיפין, כבוד גדול לרוע. כי הוא מרמז בכך שערכם הרב של המעשים הטובים אינו בא להם אלא משום נדירותם, ושהרשעות והאדישות הן מניעים שכיחים הרבה יותר במעשיהם של בני-האדם. להשקפה הזאת אינני שותף כלל. הרוע המצוי בעולם נובע כמעט תמיד מן הבוּרוּת, והרצון הטוב עלול לגרום נזקים לא פחות מהרשעות אם אין בו תבונה. בני-האדם טובים לרוב ולא רשעים, והאמת היא שלא זו השאלה. אלא שהם בורים, אם פחות ואם יותר, וזה מה שקרוי מידה טוב או מידה רעה, והמידה הרעה המייאשת מכולן היא הבורות המדמה לה שהיא יודעת הכל ולכן היא מרשה לעצמה להרוג. נפשו של הרוצח עיוורת, ואין טוּב אמיתי ואף לא אהבה יפה בלי מלוא הבינה האפשרית."

(מתוך "הדבר", מאת אלבר קאמי)
נכתב על ידי , 28/6/2008 12:56   בקטגוריות מילים של אחרים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



לדף הבא
דפים:  


© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקונספ אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קונספ ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2025 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)