לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2005

שיעור נהיגה IV - צמיגים


 

זה אולי השיעור החשוב ביותר שאוכל ללמד על ידי קריאה בלבד.

צמיגים הם הקשר שלכם לכביש.

והדבר הראשון שאומר לכם הוא:

 

לעולם אל תתקמצנו כשמדובר בצמיגים!

 

תוסיפו לזה זיקוקי דינור. אני רציני, צמיגים הם הדבר היחידי שמקשר את הרכב לכביש.

עם צמיגים טובים יותר אתם תבלמו יותר טוב, תהיה לכם יותר אחיזה ותאיצו גם יותר מהר.

 

איך קוראים את מערכת הקודים של כל צמיג?

יש 3 קודים שצריכים לדעת כשהולכים לקנות צמיג:

מידות:  לכל צמיג מוטבעות מידותיו על אחת מדפנותיו.  מוטבע פרושו שניתן למשש את הכתב כמו סוג של כתב ברייל. המידות יראו כמו:   

ה- 175 זה עובי הצמיג במילימטרים. ה- 70 זהו חתך הצמיג באחוזים יחסית לרוחב הצמיג. כלומר חתך 70 מ- 175 זה אומר הגובה הצמיג מהקרקע עד לחלק התחתון של הג'נט  122.5 מ"מ.

R אומר Radial, היום כל הצמיגים הם רדיאלים.

15 אומר מה הוא קוטר הג'נט באינצ'ים.

82 הוא קוד משקל שאומר בכמה ק"ג הצמיג מסוגל לעמוד. H הוא קוד מהירות שאומר באיזו מהירות מקסימלית הצמיג יכול לעמוד. אם אני לא טועה H זה 210 קמ"ש.

עד כאן המידות.

הקפידו לקנות צמידים עם מידות שמתאימות למה שהיצרן קבע. המידות רשומות בספר הרכב וברשיון הרכב. לגבי המידות, אף אחד (כמעט) לא ינסה למכור לכם צמיגים במידות לא מתאימות. אגב, אתם יכולים לקבל הורדה מהכביש וקנס של 1000 ש"ח על צמיגים שלא מאושרים לרכב.

 

הקוד השני הוא תאריך היצור של הצמיג. הקוד מוטבע על אחת מדפנות הצמיג והוא מוטבע כלפי פנים (כלומר ההפך מכתב ברייל). בדרך כלל יש מין 2 פיטמות קטנות על הגומי על מנת להדגיש את המקום. 4 הספרות האחרונות בקוד יכולות להראות כמו: 3004. זה אומר שהצמיג יוצר בשבוע השלושים של שנת 2004. אני לא הייתי קונה צמיג ששכב על המדף יותר מחצי שנה מאז שהוא יוצר אבל יש אנשים שטוענים שגם עד שנה זה בסדר.

 

הקוד השלישי הוא: Threadwear, Traction, Temprature.

ל- Traction ו- Temprature יש  סימונים של אותיות אנגליות.  ול- Threadwear יש מספר.

הקוד יכול להראות כמו:

Threadwear 340  Traction AA Temprature A.

לעולם אל תתפשרו על צמיג שה temprature וה- traction שלו הם לא A או AA.

לגבי ה threadwear: Threadwear  מציין את כמות ועובי ה"בשר" של הצמיג, ככול שהצמיג יהיה בעל tirewear גבוה יותר הוא ישחק פחות מהר אבל על חשבון האחיזה שלו.

מכיון שאצלנו בארץ השמש היא הגורם העיקרי להחלפת צמיגים (הם מתייבשים) ואצלנו בארץ הכבישים לא איכותיים עדיף לקנות צמיג עם threadwear כמה שיותר קטן. תאמינו לי שאתם תחליפו צמיגים הרבה לפני שהם ישחקו.

צמיגים ספורטיבים יהיו עם tirewear של 280 בערך, אם אני לא טועה, בעוד שצמיגים של אליאנס יכולים להיות אפילו 700!.

לפי דעתי, כל צמיג מעל threadwear של 500 שווה לתת למתנחלים להבעיר. לפחות בישראל. באירופה, שם הכבישים איכותיים ואוחזים אפשר לקנות צמיגים עם threadwear גבוה יחסית.

 

לגבי לחצי אויר: על דלת הנהג או בתא הכפפות אמור להיות רשום לחץ האויר המומלץ על ידי היצרן לצמיגים במידות שהוא המליץ. הקפידו למלא לחץ אויר פעם בשבועיים לפחות. לחץ אויר נמוך מדי גורם לאיבוד אחיזה ולעליה בצריכת הדלק.

לגבי החלפת צמיגים: צמיגים קונים רק בזוגות! עדיף אפילו ברביעיות.

את הצמיגים החדשים שמים מאחור (ולא מקדימה, כפי שנהוג לחשוב). הסיבה היא שקשה יותר להשתלט על איבוד אחיזה בסרן האחורי מאשר איבוד אחיזה מקדימה (מכיון שהגה, ששולט על הגלגלים הקידמיים, נשלט על יש הנהג). לכן הצמיגים החדשים יותר (ומן הסתם, בעלי האחיזה הטובה מבין הארבעה) יורכבו מאחור.

 

עד כאן להיום. מקוה שתפנימו.

נכתב על ידי fat bastard , 28/5/2005 16:45  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  fat bastard

בן: 46

תמונה




29,130
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 20 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לfat bastard אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על fat bastard ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)