לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה




מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
8/2007

שיעור נהיגה V - איך לשמור על רכב תקין


בהמשך לשיעורי הנהיגה (לינקים בצד שמאל למטה) אני מוסיף פה כמה טיפים שיעזרו לכם/לכן לשמור על הרכב שלכם/שלכן במצב תקין:

 

1. RTFM - read the fucking manual.  ספר הרכב מכיל הוראות יצרן לגבי הרכב. הקפידו לעיין בו! אם אין לכם ספר רכב, בקשו מהיבואן.

 

2. שמן מנוע -  יש לבדוק שמן אחת לשבוע או שבועיים (ככל שהמכונית ישנה יותר, כך עדיף לבדוק בתדירות גבוהה יותר). את הבדיקה עושים כשהמנוע קר. הכי טוב בבוקר ממש לפני הנסיעה לעבודה. על מנת לבדוק, פותחים את פקק שמן המנוע, מוציאים את המדיד, מנגבים אותו עם פיסת ניר או סמרטוט, מכניסים אותו שוב, עד הסוף, מוציאים ורואים האם השמן נמצא בין 2 החריצים. אם הוא מתחת לחריץ התחתון (זה שהכי רחוק מהידית המדיד) אז יש למלא שמן. אם הוא מעל החריץ העליון, יש יותר מדי שמן במערכת והדבר עלול לגרום לפריצת אטמי מחזירי שמן ולנזילות בעתיד. גם אם הכמות היא מתחת למינימום, אין למלא מיכל שמן שלם! יש למלא כל פעם קצת ולבדוק עם המדיד שוב.

לגבי תחנות דלק - לא להתפתות למתדלקים שמציעים לבדוק שמן בתחנה. המנוע חם ותמיד יראה פחות שמן מהרגיל (השמן מושפרץ בפנים בלחץ גבוה). יש מתדלקים שינסו לדחוף לכם שמן סתם אפילו לעשות כאילו הם ממלאים ועוד סיפורי זוועה. השמן בתחנות דלק הרבה יותר יקר (וברוב במקרים פחות איכותי) משמן שיש במוסכים מורשים.

 

3. שמן ברקס, שמן הגה כוח, נוזל בלמים, נוזל קירור. לכל אלה יש מיכלים שקופים בד"כ ועל כל מיכל מוטבעים חריצי מינימום ומקסימום.  את השמנים האלו אפשר לבדוק פעם בחודש חודשים, בד"כ על ידי מבט על המיכל השקוף. יש מכוניות שיש גם מדידים סטייל מדידי שמן מנוע גם לשמנים אחרים, זה משתנה מדגם לדגם. יש לעיין בספר הרכב על מנת להבין איפה כל מיכל נמצא ואיך לבדוק אותו. אם חסר, יש ללכת למוסך ולמלא.

 

4. שמן גיר זו מערכת סגורה בד"כ. יש להחליף שמן כל שנתיים או כל טיפול גדול. בספר הרכב מצויין כל כמה קילומטרים יש להחליף שמן גיר. החלפת שמן הגיר זו פעולה שמבוצעת על ידי המוסך.

 

5. נוזל קירור - אין לשים מים רגילים ברדיאטור! זה גורם לאבנית שיכולה  לסתום / לסדוק את הבלוק המנוע, במיוחד ברכבים עם בלוק אלומיניום. יש להשתמש בנוזל קירור מקורי או איכותי. בד"כ זו עבודה של מוסף להחליף את כל נוזל הקירור כי יש לבצע ניקוז אויר לאחר מכן. למלא נוזל במיכל העודפים אם חסר אין בעיה.

 

6. תידלוק - עדיף לתדלק בתחנה או שתיים קבועות שאתם סומכים עליהן שהדלק לא מהול במים או נפטא. תחנות שמוסיפות מים או נפטא נקנסות בסכומים מגוחכים וזה מעודד אותן לנסות להרוויח על חשבון הנהגים. עדיף לשמור על קבלות של תדלוקים (במיוחד אם נאלצתם לתדלק בתחנה זרה, על מנת שתוכלו להשתמש בקבלה כראיה אם נהרס לכם המנוע).

כדאי לתדלק כשיש לפחות רבע מיכל ומעלה על מנת ששאריות לכלוך לא תכנסנה למנוע. יש הגורסים שאם נגמר הדל ק לגמרי, יש להחליף פילטר דלק.

 

7. טיפולים - יש לבצע טיפולים כל ק"מ מסויים או זמן מסויים שעבר (עיינו בספר הרכב למספרים מדוייקים, זה משתנה על פי דגם הרכב). גם אם נסעתם 2000 ק"מ ועברה שנה, יש לרענן את השמנים והגומיות (שמתייבשות עקב חוסר פעולה וחום). אם תקפידו על טיפולים בזמן, סביר להניח שהרכב ישאר אמין יחסית. בכל מקרה - תמיד להקפיד על פילטר שמן ופילטר דלק מקוריים (לא תחליפיים ולא נעליים!!)

 

8. מוסכים - עדיף תמיד לטפל במוסך מורשה יבואן, למרות שגם במוסכים מורשים יש לפעמים עובדים חארות שלא אכפת להם מאיכות העבודה שלהם. עדיף למצוא מוסך שאתם סומכים עליו ושהמליצו עליו. אפשר לעיין בפורומי רכב כגון www.carsforum.co.il או http://www.musach.co.il/ (העדפה אישית שלי זה carsforum).

 

9. לחץ אויר בצמיגים ותקינותם -  חשוב חשוב להקפיד על לחיץ אויר תקין בצמיגים! זה משפר צריכת דלק, מעלה את האחיזה ומפחית סיכויים לפיצוץ הצמיג. אפשר לקרוא עוד פה. המון תאונות נגרמות כתוצאה מלחץ אויר לא תקין ואיבודי שליטה.  לחץ אויר בודקים שהצמיג קר יחסית, בתחנת דלק ליד הבית (פעם בשבוע שבועיים). בספר הרכב יש הוראות לגבי לחץ האויר הרצוי בצמיגים.  צמיגים בארץ נוטים להתייבש הרבה  יותר מהר מאשר הם מאבדים בשר. יש להחליף צמיגים יבשים!

 

10.  צבע הרכב - צבע רכב בארץ נוטה להשרף עקב השמש הקופחת, במיוחד צבע מטאלי. ווקס פעם בחצי שנה לרכבים עם צבע רגיל ווקס פעם ב-3 חודשים לרכבים עם צבע מטאלי יעזור להגנה על הצבע מפני שמש ולשלשת ציפורים - במיוחד לרכבים שחונים כל יום בשמש. לצבע שהתיישן אפשר לעשות פוליש ואז וקס על מנת לחדש אותו, זה מתאים יותר לצבע מט ולא מטאלי כי למטאלי יש שכבת לכה שפוליש פוגע בה.  אפשר לעשות פוליש או ווקס במכונים שמתמחים בכך, אבל זה כמה מאות שקלים. אפשר  לעשות את זה לבד; זה זול יותר אבל דורש הרבה זמן וקצת ידע.

מי שיש לו צבע מטאלי צריך להקפיד הרבה יותר ממי שיש לו צבע מט. צבע מטאלי מזהים על פי הנקודות הכסופות (נצנצים) שיש עליו. יש לנסות כמה שיותר לכסות את חלונות הרכבים שחונים בשמש מכיון שהטמפרטורה בהן מגיע בקלות ל 70 מעלות וזה הורס את הדשבורד, גורם לסדקים וקירקושים מעצבנים בנסיעה.

לגבי שטיפה - מכונות אוטומטיות עלולות לשרוט את צבע הרכב עקב גרגרי חול שדבוקים על המברשות. עדיף לעשות שטיפה ידנית או לשטוף לבד.

 

 

אני מבטיח לכם שתסבלו מפחות בעיות אופייניות אם רק תקפידו על 10 הכללים למעלה.

זיכרו רק שבלאי טבעי תמיד יהיה, האתגר הוא להפחית אותו כמה שיותר.

 

בהצלחה!

 

הממזר השמן

נכתב על ידי fat bastard , 6/8/2007 20:42  
50 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



כינוי:  fat bastard

בן: 46

תמונה




29,130
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , 20 פלוס , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לfat bastard אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על fat bastard ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)