מגדלת העיזים

על החיים בצל העצים, על חציר, דשא ומה שביניהם

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

היי דרומה לאילת

מדי שנה במהלך החמש האחרונות, בעונה זו בערך, אנחנו אורזים את ילדנו, חצי בית במזוודותינו, מפקידים את הכלבה אצל הסבים והחתולה אצל השכנה- ומתחילים במסע דרומה לאילת!

מי שמכיר אותנו יודע שאנחנו גרים בדן, שזה בדיוק הצד השני של הפתגם "מדן ועד אילת" .

המשמעות- מלא שעות נסיעה.

כבר עברנו נסיעה בחודש שביעי, ועם תינוק, ועם ילדים בגמילה (כן, עצרנו כל חצי שעה..)- בקיצור יש לנו המון נסיון- אז הנה תורנו לעזור!

ראשית- יש לנו DVD באוטו. אחת מהמצאות המאה. כל סידרת סרטי "עידן הקרח" מקובלת על כל הילדים שלי וסוגרת נסיעה שקטה.

מצאנו שלמשפחה שלנו עדיף לצאת יום קודם ולישון לילה ראשון באמצע. זה שומר טוב יותר על העצבים של ההורים...

בגדול, אנחנו מחלקים את הנסיעה למקטעים רצופים של שעתיים- שלוש. יותר מזה כבר מתחיל להיות קשה לכולם.

שלב מס' 1- מדן ועד למרכז הארץ.

התנאים: 2-3  שעות נסיעה + 2-3 שעות אטרקציה

כאן יש כמה אפשרויות:

פארק אוטופיה בבחן- הפארק מקסים, הילדים נהנו מאוד, וגם אנחנו

ספארי - כולם מכירים, אין מה להרחיב. החיסרון: יקר ויש חיות בכלובים. תחשבו אם בא לכם לממן את מי ששם פיל בקופסת גבינה. אם החלטתם שכן- חפשו מבצעים וקופונים ברשת. אני השגתי כרטיסים מוזלים דרך ועד עובדים. גם אתם תצליחו.

שלב 2- חניית לילה

התנאים: 2-3 שעות נסיעה מהמרכז, מקום נעים לשינה

אז מסתבר שכאן המצב לא כ"כ פשוט.. אנחנו אוהבים את מצפה רמון, אבל עד עכשיו לא הצלחנו למצוא מקום לינה לטעמנו. עד השנה הזו (החאנים כבר סגורים, נפלנו על צימרים מזוויעים).

השנה הגענו לחוות נועם במדבר. חוות בודדים מקסימה 3 דקות ממצפה רמון, עם שני צימרים חמודים, בריכה קטנה שמתאימה בול לילדים, בניהול של איריס המקסימה.

ברור שנחזור בשנה הבאה.

תראו את הבריכה היפה שלהם:

במצפה רמון יש המון אפשרויות בילוי. אנחנו מגיעים לרוב בשעות אחה"צ. אם עוד יש זמן, ביקור קצר בחוות האלפקות יעלה חיוך אצל כולם. לפני שנה הכניסה עלתה 30 ש"ח בלבד, המקום יחסית ריק ונחמד.

השנה הגענו מאוחר, ולכן יצאנו לטיול במכתש. באזור החולות הצבעוניים נבעה לה נביעה מהממת. כדאי לקפוץ ולהביא בגדי החלפה..

שלב 3- את הבוקר פתחתנו בארוחת הבוקר המקסימה שאיריס הכינה לנו, ומשם- בנסיעה רצופה לריף הדולפינים, כי זה אחד החופים החביבים עלינו באילת..

אז נכון שהיה שבוע שרבי, אבל נהנינו, והכי חשוב- שרדנו כדי לספר!

ולפינת הפרסומות: יש כמה אביזרים שפשוט עשו לנו את החופשה- מצרפת לכם עם לינקים:

הקנייה החדשה של אלון:

בכל פעם שירדנו לים (או אפילו מהאוטו למלון)- העמסנו עליה את כל הציוד ( 3 ילדים זה המון ציוד!), והלכנו להנאתנו.

בים היא נפרקה והפכה לכיסא נוח (או להעמסת ילד ישן).

אחלה קנייה- WHEELY  (לא, אין לי רווחים, באמת אחלה קנייה)

וזו הצילייה המהממת של אותנטיק שמשמשת אותנו המון. מי שלא מכיר- זה הזמן (גם כאן אין לי אחוזים..).

לנו יש את הבינונית. ממליצה ללכת על הגדולה יותר.

את העפיפונים קיבלנו מאיריס בחוות נועם. אביזר חובה לחוף הים!

נכתב על ידי מגדלת העיזים , 26/6/2016 11:13   בקטגוריות הורות, יומן מסע, אופטימי
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט

וואו, לא הייתי פה מאז מאי.. זה היה החודש הרגוע האחרון שהיה לי בזמן האחרון....
אז קצת עדכונים- המפעל של אלון נכנס לסטטיסטיקת "המצב הכלכלי", כלומר פשט את הרגל. הסיבה האמיתית היא משחקי כח של בעלי המניות. אנחנו, לעומת זאת, זכינו לחזור הביתה,
לארץ הקודש, לא לפני שעברנו דרך תאילנד, לחודש של כיף... באמת היה כיף, עד שנפלתי למשכב עם חולשות ובחילות נוראיות. למי שלא הבין (לבחורים שבינכם)- איפשהו בפברואר תהיה לשחר אחות קטנה. דבר די משמח, אבל בעייתי- אך אחד לא מוכן לקחת אותי לעבודה. פגומה (פעם שנייה שאני מתוייגת כפגומה! גם כשהתחתנתי הריונית תוייגתי ככזו. אולי הריון הוא באמת פגם...).
בינתיים התמקמנו בקיבוץ שלי, אי שם בצפון. כיף גדול! אחרי שנתיים של לבד יש לנו הורים- לשחר יש סבים, דודים, בני דודים והמון מרחבים. בתאילנד הוא התחיל ללכת, ומאז הוא לא מפסיק לרוץ. הוא נכנס פה לבית התינוקות, ונראה מאושר מתמיד.
נכון לעכשיו יש לנו בית נחמד, חתולה מתוקה העונה לשם מישמיש, ושני ארנבונים שמוטי אזניים ג'ינג'ים (חלום ישן שלי). בקיצור- כיף גדול פה, בארץ הקודש.

רק עניין הפצצה האירנית קצת מטריד, לא?

ועוד סיפור קצר, למי שחושב לחזור כתושב חוזר-
חזרנו עם מכולה, שהכילה את כל הבית שלנו. כדי לקבל את ההטבות במיסוי, היינו צריכים להוציא אישור תושב חוזר. מיד שלחו את אלון להוציא תצהיר שלא נרשמנו בעבר כתושבים חוזרים (שמישהו יגלה להם שלמחשבים יש עוד שימוש מלבד למשחקי סוליטר). כמובן שבתי המשפט היו בפגרה, אז אלון ניסה את מזלו במשרד עורכי הדין הראשון שנקלה בדרכו, שהסכים לחתום לו על הטפסים בחינם!!! אני לא זוכרת את שמו, אחרת הייתי שמחה לעשות לו פרסומת, איש טוב.
רק להזכירכם, כל יום שהמכולה חונה בנמל, אנחנו משלמים כמה מאות שקלים לרשות הנמלים. מישהו צריך לממן את המשכורות השערוריתיות שלהם, לא?
אז קיבלנו את האישור המיוחל, וחזרנו למכס שמחים וטובי לב, לשחרר את כל הציוד שלנו, כולל הכיסא לרכב של שחר. אז לא.
מישהו החליט שצריך בדיקת סמים. אנגליה היא הרי מקור ידוע להברחת סמים, וזה מה שעושים תושבים חוזרים, לא? צריך לממן את שהות המכולה בנמל. כלב הסמים מגיע רק פעם בשבוע (עוד 5 ימים של תשלום חנייה), והבדיקה עצמה עולה לנו 2500 ש"ח. כן. ולא, אין שום דבר לעשות בעניין.
הגיע הכלב, ריחרח ונעצר ליד הארגז עם התבלינים. השוטר בדק ושחרר, אבל אנשי המכס ניצלו את ההזדמנות, ומיד פתחו את כל הארגזים. על כל הציוד הצהרנו, אז לא היתה בעיה, אבל למכונת הלחם של אלון מישהו קרא "טוסטר"- ועל טוסטר לא הצהרנו. כמובן שקנס. ואין עם מי לדבר.
בקיצור- אחרי מריטת שערות אינסופית, ו- 6000 ש"ח לטובת רשות הנמלים- קיבלנו את הבית שלנו, בשעה טובה.
מסקנה- אם אתם רוצים להיות תושב חוזר- זה משתלם רק אם אתם נורא עשירים ויש לכם המון נכסים (פטור ממסים). אם אתם אזרחים קטנים שרוצים לחזור, אל תצפו לכלום.
אבל אין, אין כמו בבית

נכתב על ידי מגדלת העיזים , 25/11/2009 08:40   בקטגוריות הורות, החיים בחו"ל, יומן מסע
19 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט

חוזרים לארץ?

לא הייתי פה מלא זמן.

קרו המון דברים.

השבוע הייתי בחי בר. הלכתי לבקר את העיזים שלי. קיארה מתה, חודש אחרי שהמליטה שלישיה. התבאסתי, אבל לא כמו שחשבתי.. כנראה שהזמן עשה את שלו, והעובדה שיש לי תינוק משלי גורמת ל"תינוקות" האחרים שלי ריחוק מה. כשהגעתי, הם בדיוק ניסו לתפוס את הקטנטנים ולתת להם לשתות מבקבוק. מנסיון שלי- בגיל חודש- הם לא יצליחו. אבל נקווה לטוב.

***

המפעל של אלון פשט את הרגל.

זהו.

נגמר. כרגע נראה שתם פרק החיים שלנו באנגליה. הרגשות מעורבים.

אנחנו שמחים לחזור, אבל הסוף קצת צורם.

כרגע אנחנו במצב של אי וודאות. כונס הנכסים צריך להחליט אם אלון חיוני לו לחודשים הקרובים, או שאנחנו יכולים ללכת.

שחר ואני בארץ בינתיים. אלון שם, לבד, מתמודד. הוא אמור להצטרף אלינו לשבועות, ואז נטוס שלושתנו חזרה, לארוז את הבית לתוך מכולה, ולמשיך. אולי לתאילנד, אולי לספרד. נראה.

רצינו טיול קרוונים בניו זילנד, אבל זו לא העונה.

בכל מקרה, אני מתארגנת כאן על בית ביולי, ולשחר יש כבר מקום בבית התינוקות לספטמבר.

מחשבות משמחות ואופטימיות, מהולות במעיין מיץ אפרפר. נקווה שהוא יתנקז בקרוב.

עוד מעט שבועות. החג האהוב עלי. יש טקס יפה בקיבוץ, ואלון מתאחד איתנו שוב.

נקווה שמשם דברים יתחילו רק להשתפר.

חג שמייח לכולם!

נכתב על ידי מגדלת העיזים , 17/5/2009 16:51   בקטגוריות החיים בחו"ל, יומן מסע, אופטימי
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט