לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2006

על בלוגים וכלכלה 2 (5.10.06)


יאיר: תראו מה זה, שני פוסטים בפחות משתיים עשרה שעות. זה יהיה באמת קצר. מבטיח. בכל פעם שאני נתקל בעדת המעריצים שתולים באינטרנט תקוות לשחרור האדם, עולים בי הספקות הקבועים. אז נכון שהאינטרנט מאפשר לייצר תוכן ביתר קלות, חדשות עוברות הרבה יותר מהר וכל אחד יכול להיות מעודכן בתוך רגע במתרחש בכל מקום בעולם. אבל בסופו של דבר גם החידוש הטכנולוגי הזה, מדהים ככל שיהיה, עדיין כפוף לעולם החומרי, לחוקיו הכלכליים ולמאבק המעמדות המתמיד שיש בו.

 

ולכן, כדי שהאינטרנט כמדיום יהיה שוויוני יותר, יש צורך שהכלכלה שסביבו תהיה כזאת. כל עוד הכלכלה שסביבו מוכוונת אי שוויון, סופו של האינטרנט להיות כזה - זה רק עניין של זמן. אז בהתחלה שולטים במשאבי הרשת פריקים של טכנולוגיה למיניהם, אבל אט אט כדרך הטבע מגיע ההון הישן ורוכש את הטכנולוגיה הישנה וכך משמר את מעמדו הקודם. זה קרה כך בעבר - עם כל טכנולוגיה חדשה שנתפסה כבעלת פוטנציאל מהפכני - ולדאבוני זה כנראה יקרה כך בעתיד.

 

למה כתבתי את זה דווקא עכשיו? מי שמגיע דרך ישראבלוג בטח יודע. לאחרים אני אסביר: יוצר האתר ומנהלו, יריב חבוט, הודיע אתמול על מכירת ישראבלוג לפורטל נענע, שנמצא בבעלות ספקית האינטרנט נטוויז'ן. נטוויז'ן, למי שלא יודע, היא חברה ציבורית בידיים של דיסקונט השקעות (39%), אלרון תעשיות אלקטרוניות (39%) והציבור (21.82%).  בלינקים שצירפתי תוכלו לקבל עוד קצת מידע על החברות, אבל לעצלנים מביניכם אספר כי אלרון היא חברה בבעלות דיסקונט השקעות, שגם היא חברת בת של חברת האחזקות איי.די.בי, או למי שמעדיף פרצופים - נוחי דנקנר. מה שאומר סלקום, שופר סל ועוד ועוד.  

 

וכך ישראבלוג מצטרפת לדאבוני לאותו תהליך בדיוק שדיברתי עליו בפסקה הראשונה. טכנולוגיה חדשה ולכאורה שוויונית (להלן הבלוגספירה) עוברת מהידיים של פריק הטכנולוגיה (להלן יריב חבוט) אל הבעלות של ההון הישן (להלן נוחי דנקנר). אתם מעדיפים להיות אופטימיים ולומר שאין לזה השפעה? אז אכן, יכול להיות שהבלוג הקטן שלכם לא ירגיש את ההבדל. למרות שכשחברות מסחריות גדולות נכנסות לעסק הן רוצות לראות רווחים. מה שאומר הרבה יותר פרסומות, או לחלופין דמי שימוש גבוהים. אבל למי שנמנה על חובבי התמונה החברתית המלאה אספר שלתהליך יש השפעה רבה. כל נכס שמתנקז לידי בעלי ההון, ועל אחת כמה וכמה כשמדובר בכלי תקשורת, מעצים את כוחם ואת יכולתם לעצב את חיינו - במישרין או בעקיפין. מי שצריך הסברים, יקבל אחר כך בטוקבקים. הגיע הזמן ללכת לשיננית.

 

מחשבה פרועה לסיום

 

הנכס העיקרי של ישראבלוג הם הבלוגים שלה ותנועת האנשים שהיא מכילה בתוכה. מה היה קורה למשל אם כל הבלוגרים היו מחליטים פתאום למשוך את כל הבלוגים שלהם במכה ולהעביר אותם לפלטפורמה אחרת? כנראה שנענע היתה נשארת עם מערכת ניהול בינונית פלוס ועם פנים חיוורות. תחשבו על זה.

 

יאיר

 

יואב מעדכן (6.10): וכאילו כדי לתת חיזוק נוסף לדבריו של יאיר - ה"וול סטריט ג'ורנל" מפרסם עכשיו שגוגל במגעים לרכישת אתר הוידיאו המגניב יו טיוב ב-1.6 מיליארדולר. מפתיע? לא במיוחד. הנה עוד עסקת ענק שמחזקת את מגמת הריכוזיות ברשת. בסוף כולנו נהיה של נוחי דנקנר. או של לארי פייג'.

 

נכתב על ידי , 5/10/2006 10:12  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Dudi Goldman ב-9/10/2006 01:54



Avatarכינוי: 

בן: 18

תמונה




196,543
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללחץ חברתי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לחץ חברתי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)