לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2006

עדכון: היועצת המשפטית של הכנסת נגד חוק ההסדרים


פרויקט חוק ההסדרים - לעמוד התוכן

 

יותר מזה כבר לא צריך. שימו לב לחוות דעתה המקצועית של עו"ד נורית אלשטיין, היועצת המשפטית של הכנסת. אלשטיין ממליצה להשאיר במסגרת חוק ההסדרים רק 4 מתוך 84 תיקוני החקיקה שהאוצר מבקש להעביר בהליך חפוז עד 31 בדצמבר. לדבריה, רק 4 סעיפים אלו דרושים באמת לביצוע תקציב 2007.

 

את יתר 80 הסעיפים, שבשפת העם מכונים הגזירות החברתיות, היא ממליצה לפצל לטיפול נפרד במסלול החקיקה הרגיל - הווה אומר וועדות מקצועיות, זמן מספק, ויכולת להתייחס לכל חוק בנפרד ולא כחבילה אחת - מה שנקרא הליך דמוקרטי תקין. על פי אלשטיין, ראוי כי 32 מסעיפי החוק יטופלו בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, לעומת 28 בוועדת הכספים. 13 סעיפים יעברו לוועדת הכלכלה, 6 לוועדת חוקה חוק ומשפט, ו-5 תיקונים יתחלקו בין ועדות הפנים, החינוך והקליטה. חשוב להבין אלשטיין לא המציאה פה את הגלגל, היא פשוט מסתמכת על תקנון הכנסת שקבע את תחומי הטיפול של כל ועדה. את משרד האוצר התקנון לא ממש הטריד והוא עקף אותו כל השנים בלחציו לרכז את החקיקה בוועדת הכספים.

 

ארבעת התיקונים שהיועצת המשפטית של הכנסת ממליצה להשאיר בחוק הם אלה שבלעדיהם אין תוקף לתקציב: שיעור הגידול של מסגרת ההוצאה הכוללת שיעלה מ-1% ל-1.7%, ואת התוספות החד-פעמיות למימון ההתנתקות והוצאות הלחימה בצפון עד 1.6%, וכן את הקפאת סל הקליטה ב-2007.

 

מההמלצה של אלשטיין ניתן להבין דבר אחד ברור: משרד האוצר משקר במצח נחושה כשהוא טוען שחוק ההסדרים מיועד לאפשר את העברת התקציב. זה רק תירוץ. המטרה האמיתית היא להשליט אידיאולוגיה קפיטליסטית פרועה ולצמצם את המעורבות של הממשלה במשק ואת אחריותה על החברה. אז מה אם על הדרך הם גם הורסים את הדמוקרטיה. 

 

למיואשים שבינינו זה הזמן לשנס מותניים. מעולם לא היינו כל כך קרובים להיפטר מהנגיף המסוכן הזה, שמזהם את הדמוקרטיה ומחסל באיטיות את החברה הישראלית. עכשיו זה הזמן: שימו את הסטיקר באתר, תספרו על הנושא לאנשים סביבכם או תכתבו מכתבים זועמים לחברי כנסת. המטרה היא אחת: לבטל את חוק ההסדרים עכשיו!

 

יואב ריבק ויאיר טרצ'יצקי

 

נ.ב 1

ותודה לקורא איתמר ברק,שתוך 25 דקות מרגע עליית הכתבה ב YNET, הגיע ללחץ חברתי ועידכן. 

 

נ.ב 2

לא לשכוח להמשיך לפוסט החדש והחשוב על נושא החינוך, שעלה רק לפני חצי שעה

 

 

לפוסט הבא: תעצרו את החוק, אני רוצה לרדת

לפוסט הקודם: שיעור חברה

נכתב על ידי , 12/11/2006 09:49  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   5 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יאיר ב-15/11/2006 12:56



Avatarכינוי: 

בן: 18

תמונה




196,543
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללחץ חברתי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לחץ חברתי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)