לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2006

על הדרך (סיכום ביניים)


 "למרות גם הספקנות התוססת אשר אחזה

 בפינות הלבבות המהססים שׁל כל בני ישׂראל

 ומרַפה את ידיהם הבלתי-איתנות – עוד יש בנו

 אנשים אשר מדרכם לא יסורו וממסלולם לא יטו"

 [י"ח ברנר]

 

כמעט שלושה שבועות עברו מפרסום הפוסט הראשון בפרויקט ''לבטל את חוק ההסדרים'' בלחץ חברתי. עשרים ימים של של צלילות ליליות לתוך חוק ההסדרים וסעיפיו המסתוריים, של נבירה אינסופית בפרוטוקולים של דיונים בכנסת, של התייעצויות תכופות עם אנשי מקצוע, ושל מאמצים לנסח את כל זה לרשימות קריאות ומעניינות למען הקוראים הנאמנים, המנויים והאורחים הפורחים.

העבודה העיתונאית (גם אם היא נעשית בבלוג) נעה כל העת על הציר שבין החשוב למעניין. חוק ההסדרים, התקציב, המספרים, השפה המשפטית המייגעת, והשורה התחתונה שחוזרת על עצמה, אינם דברים שקל לקרוא. בטח שלא קל לקרוא כשמדובר בעשרה פוסטים ארוכים וגדושים בפרטים בתקופה של פחות מחודש. אבל ככל שחוק ההסדרים מרוחק מהקצה המעניין של אותו ציר, כך הוא קרוב מאוד – אולי יותר מכל נושא אחר כיום באקטואליה הישראלית – לקצה החשוב שלו.

 

אנחנו יודעים שלא תמיד יש חשק או כוח לקרוא על הנזק שמשרד האוצר גורם למערכת החינוך, או למערכת הביטחון או לחקלאות. אנחנו יודעים, כי גם הכתיבה על כל אלה דורשת לא מעט מאמץ. אבל חשוב מאוד לקרוא, וחשוב מאוד לכתוב. וחשוב להפיץ, וחשוב להגיב. כי אלה הדברים שמשנים באמת, אלה הדברים שקובעים, מעצבים ומשפיעים. מאבקים פוליטיים, ספינים תקשורתיים, קמפיינים ומצעדים, שיחות "על המצב" והייאוש שמלווה אותן בדרך כלל – כבודם של כל אלה במקומו מונח. מה שמעצב באמת את החיים כאן הוא חוק ההסדרים של השנה, חוק ההסדרים של השנה הבאה, והחוק של לפני עשר שנים. הכל נמצא שם.

 

אז לפני שנמשיך לנושא הבא בחוק, חשבנו לקחת קצת אוויר, להתמתח, ולעשות סיכום ביניים ראשון לפרויקט, שבשלושת השבועות האלה גדל לממדים שהפתיעו אפילו אותנו. אם כן, 20 ימים עברו, עשרה פוסטים, לפחות 40 בלוגרים שותפים למאבק (כמעט כולם ברשימה שמתגלגלת לה מימין), חמישה ימים בנושא החם בישראבלוג,  5,000 קוראים שנחשפו בלחץ חברתי לחוק ההסדרים, לחשיבות שלו ולהיסטוריה שלו, מרביתם בפעם הראשונה (ואם נצרף למספר הזה גולשים שנכנסו לבלוגים שותפים וקראו על חוק ההסדרים – אפשר להניח שהמספר גדול יותר מעשרת אלפים).

 

 

חוץ מזה, מערכת לחץ חברתי מלווה בימים אלה כמה מיזמים בתחומים שונים, שקמו בהשראת הפרויקט לביטול חוק ההסדרים. אם הכל יתקדם כראוי, עד שהחוק יוגש להצבעה במליאת הכנסת בסוף דצמבר, הקריאה לביטולו תגיע גם לעיתונות הממוסדת ולטלוויזיה. בימים האחרונים נפגשנו עם כמה אנשים טובים ונחמדים, חלקם החליטו להצטרף למאבק, ואחרים סתם התעניינו מה זה בדיוק החוק המרושע שכולם מדברים עליו. דברים קורים, ואנחנו נמשיך לעדכן איך המאבק הזה מתפתח. עוד יש אנשים אשר מדרכם לא יסורו.

 

בסדר? מוכנים? מחר ממשיכים.

 

יואב ריבק, יאיר טרצ'יצקי

 

לפוסט הבא: האגף הסגור

לפוסט הקודם: תעצרו את החוק, אני רוצה לרדת (על הפגיעה ברכבת)

נכתב על ידי , 19/11/2006 16:00  
23 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נפתלפידות ב-25/11/2006 18:05



Avatarכינוי: 

בן: 18

תמונה




196,543
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללחץ חברתי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לחץ חברתי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)