לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2006

הממשלה מתחילה להתקפל?


בעודנו שוקדים על כתיבת הפוסט הבא בפרויקט חוק ההסדרים, שיעסוק בפגיעה בזקנים ובחולים, מגיעות לשולחן לחץ חברתי בשורות מעניינות מירושלים: המדור הכלכלי של Ynet מפרסם הערב ידיעה בכותרת: "הקואליציה מתחילה להתקפל מחוק ההסדרים". על פי הידיעה של הכתב צבי לביא, יו"ר הקואליציה אביגדור יצחקי הודיע ליו"ר ועדת הכנסת, רוחמה אברהם, כי הממשלה מסכימה להוציא מחוק ההסדרים שני סעיפים שכללו שינויים מרחיקי לכת בהוצאה לפועל ובקופות החולים.

מזה כמה שבועות חברת הכנסת אברהם מעכבת את הדיון על התקציב וחוק ההסדרים בוועדת הכנסת, בדרישה ממשרד האוצר לפצל את הדיון על החוק בין הוועדות השונות בכנסת, על פי נושאי הסעיפים. אברהם רוצה למעשה, שבמקום דיון מרוכז אחד בוועדת הכספים על כל חוק ההסדרים, הסעיפים העוסקים בחינוך יידונו בוועדת החינוך, הסעיפים העוסקים בענייני ביטחון יעברו לדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, וכן הלאה.

 

בידיעה מהערב נאמר, שיו"ר הקואליציה מוכן לדון עם אברהם ותומכיה בפיצול סעיפי חוק ההסדרים בין ועדות הכנסת, בתנאי שהחוק יאושר בכנסת עד פסח. פיצול החוק לוועדות השונות הוא אחת מדרישות הביניים של לחץ חברתי בדרך לביטולו המוחלט חוק ההסדרים. עוד פורסם הערב, שיצחקי מסכים לכונן ועדה משותפת של הקואליציה והאופוזיציה שתקבע את מתכונתו של חוק ההסדרים הבא לשנת 2008.

 יצחקי. מסכים לדבר

 

כמה שעות קודם לכן דיווחו האתרים הכלכליים שהעניינים בין שר האוצר אברהם הירשזון לח"כ אברהם מתחממים על רקע סירובה לדון בחוק בוועדת הכנסת. חבר הכנסת יורם מרציאנו מהעבודה סיפר לגלובס, ששר האוצר הציע לו להחליף את אברהם בראשות ועדת הכנסת. הירשזון הכחיש.

 

בכל מקרה, טוב לראות שהלחץ עובד, ושהממשלה מתקפלת מעט ונאותה לדבר על חוק ההסדרים. אבל זו רק תחילת הדרך. בשלב זה אי אפשר לדעת אם המשא ומתן בין הממשלה לוועדת הכנסת יביא הישגים אמיתיים במאבק נגד חוק ההסדרים, או שמדובר בתעלול נוסף שנועד להמשיך בשליטה הבלעדית של אנשי משרד האוצר על עיצוב החברה הישראלית. כדי למנוע את המשך הפגיעה הקשה בדמוקרטיה, השימוש בחוק ההסדרים צריך להיפסק לחלוטין, וכמה שיותר מוקדם.

 

וזה זמן טוב להכניס כאן שוב את כרזת הפרויקט:

 

 

יואב ריבק, יאיר טרצ'יצקי

 

לפוסט הבא: הם פוגעים גם בזקנים (על הקיצוץ בקצבאות הסיעוד)

לפוסט הקודם: שומרי החומות (עדכונים)

נכתב על ידי , 4/12/2006 21:17  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   3 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של Y H ב-5/12/2006 12:57



Avatarכינוי: 

בן: 18

תמונה




196,543
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללחץ חברתי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לחץ חברתי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)