לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2006

נקמת היורמים (Live מהכנסת)


מאחר שקוראי לחץ חברתי מתקשים להתרכז בעיסוקיהם בזמן שוועדת הכנסת דנה בצמצום משמעותי של חוק ההסדרים, אנחנו מביאים לכם עדכון חם באמצעות האינטרנט האלחוטי במשכן הכנסת בירושלים (לפעמים שווה לשלם מסים).

היום ב-8:30 התכנסה ועדת הכנסת בראשות ח"כ רוחמה אברהם (ותחת עיניהם הבוחנות של שליחי לחץ חברתי), כדי להחליט אילו סעיפים נשארים בחוק ההסדרים, ואילו סעיפים ימצאו את דרכם אל מחוץ לחוק ויהפכו לחוקים נפרדים ורגילים. בתקופה האחרונה הבטיחה אברהם להילחם למען צמצום החוק – והיום הגיע רגע האמת. ברקע: חוות הדעת של היועצת המשפטית לכנסת, נורית אלשטיין, לפיה יש לפצל מחוק ההסדרים את כל הסעיפים מלבד ארבעה: 1. מטרת חוק ההסדרים, 2. הגדלת שיעור גידול ההוצאה התקציבית, 3. העלאת שיעור ההוצאה הממשלתית ל-2007 למימון ההתנתקות והלחימה בצפון ו-4. הקפאת עדכון סל הקליטה.  

 

את הישיבה התחילה רוחמה אברהם במצב רוח לוחמני, מודעת לכך שיש פה מעמד שעשוי להיות היסטורי. היועצת המשפטית שוב הבהירה את עמדתה החד משמעית בנושא וציינה שבזמן המועט עד סוף שנת התקציב לא ניתן יהיה להעביר חוק הסדרים שבסיסו בדיון רציני. לדבריה, ח"כים שיעבירו את חוק  ההסדרים הלאה כפי שהוא, מזמינים התערבות של בג"ץ בנושא. גם חברי הוועדה בתורם גידפו את חוק ההסדרים וחזרו על הביקורת הרגילה שנטחנה בלחץ חברתי עד דק בחודש וחצי האחרונים.

 

מפרגנים בתמונה לאברהם

 

מנגד עמד יו"ר הקואליציה ח"כ אביגדור יצחקי, שהגיע עם הצעת ממשלה החותרת לפשרה. לדבריו, על ועדת הכנסת להעביר את חוק ההסדרים כפי שהוא, ומאוחר יותר יורדו הסעיפים הבעייתיים. (בשיחת מסדרון מאוחר יותר הוא ציין שיש חשיבות להשאיר את הסעיפים שכולם מתנגדים להם, ולו רק כדי שאפשר יהיה להוריד אותם מאוחר יותר במשא ומתן. על עזים כבר דיברנו?). יצחקי הוסיף כי אם חוק ההסדרים יועבר כפי שהוא, הממשלה תסכים לדחות את ההצבעה על התקציב למועד מאוחר יותר.

 

הבנתם? יצחקי מוכן לדחות את התקציב ולו רק שיועברו כמה שיותר מתוך הרפורמות של חוק ההסדרים. לדחות את התקציב זה לא עניין של מה בכך, אבל כשכל כך רוצים להפריט את החברה הישראלית מוכנים לשלם הרבה מחירים. על נקודה זו עמד ח"כ חיים אורון בדבריו, כשאמר היום בדיון כי התקציב הפך לבן ערובה של חוק הסדרים, וזה עושה נזק עצום לכלכלה. בינתיים משרדי הממשלה ימשיכו לעבוד על פי התקציב היחסי של השנה שעברה, ושום פרויקט חדש לא יוכל להתרומם. "הרי אחר כך ראשי הערים יגידו שאין כסף למיגון מקסאמים", אמר אורון. לדבריו, מדובר רק במשחק כוח בין הממשלה לכנסת.

 

ונעבור לשלב ההצבעה, שהיה קצר במיוחד. על הקפאת עדכון הקצבאות היתה הסכמה גורפת שמקומו לא בחוק ההסדרים. אך שימו לב, אין מדובר פה בהתעשתות חברתית מפתיעה. בשל האינפלציה האפסית, לא היתה השנה שחיקה בקצבאות, ולכן להקפאה של עדכונן בכל מקרה אין כל משמעות.

 

הדרמה החלה בהצבעה על הסעיף השני, הפגיעה בקבלת דמי אבטלה לצעירים עד גיל 28.  התוצאה הראתה 13 בעד הפיצול ו-13 נגד, מה שאומר שהסעיף יוצא מחוק ההסדרים. תוצאות ההצבעה קצת מוזרות בהתחשב בעובדה שבוועדה יש רק 25 חברים. חשוב לציין שח"כ יורם מרציאנו "החברתי" ממפלגת העבודה הצביע בעד השארתו של הסעיף - בהתאם לדרישת הממשלה.

 

יורם מרציאנו. מתנגד, לא מפצל

 

 אחרי ההצבעה רתח מרציאנו מזעם, וזה בלשון המעטה, על חברות הכנסת ממפלגתו שלי יחימוביץ' ונדיה חילו, שהצביעו נגד עמדת הממשלה (פרשנות בפוסט מאוחר יותר). יו"ר הקואליציה יצחקי גם היה על סף איבוד עשתונות, ובעקבות התוצאה הבלתי סבירה ביקש "רוויזיה" - הצבעה מחודשת על הסעיף. בשלב זה פוזרה ועדת הכנסת למטרות התייעצות, ונקבע כי הדיון יימשך מאוחר יותר (16:00). אנחנו נהייה שם כדי להמשיך לעדכן.

 

יאיר טרצ'יצקי ויואב ריבק

 

נכתב על ידי , 6/12/2006 12:32  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   4 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שולמית ב-7/12/2006 20:18



Avatarכינוי: 

בן: 18

תמונה




196,543
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללחץ חברתי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לחץ חברתי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)