לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2006

והמטר בושש לבוא


עדכון, 20.12: מי ראה את יאיר מדבר בערוץ 1 נגד חוק ההסדרים?

 

הפעם, בגלל תקופה עמוסה קצת יותר מהרגיל בעבודה ובלימודים, פוסט קצר לכמה עדכונים זריזים וקישורים מעניינים. לפני הכל, אנחנו מאוד מודים לכל הקוראים והמגיבים הנאמנים ששולחים אלינו קישורים רלוונטיים, ומסבים את תשומת לבנו להתרחשויות חשובות. וגם, ברוכים הבאים לכל אלה שהגיעו לכאן השבוע בעקבות הפרסומים האחרונים בעיתונות. מומלץ לעשות מנוי.

וויינט מדווחים שהיועצת המשפטית של הכנסת, נורית אלשטיין, שבשבועות האחרונים מנהלת מאבק איתנים בחוק ההסדרים, לא מסתפקת בהוצאתם של כמה סעיפים מהחוק - וממשיכה ללחוץ כדי להקטין אותו עוד יותר ולהוציא ממנו את העוקץ. לפי הדיווח, בדיון נוסף על חוק ההסדרים אתמול בוועדת הכנסת אלשטיין התייחסה בעיקר להצבעה על כל סעיפי החוק כמקשה אחת.

 

"את הפגם הזה אתם עוד יכולים לתקן ולמנוע", היא אמרה לחברי הכנסת, "אחרת אתם מזמינים את בג"ץ לעשות מעשה - שיהיה מכה לכנסת - אם יידרש לשקול את משקלם של הליכי החקיקה מול משקלם של ההסכמים הקואליציוניים". גם אנחנו התייחסנו כאן למתח שבין המשמעת הקואליציונית של חברי הכנסת לבין האחריות המוסרית שיש להם כלפי אזרחי המדינה ולכנסת.

 

בדה מרקר פתחו בימים האחרונים בסוג של מתקפה על שר האוצר הירשזון. כאן תוכלו לקרוא עד כמה שר האוצר הוא חלש, לדעתם של גורמים ב"מסדרונות משרד האוצר" וב"מגזר העסקי". למה הוא חלש לדעתם? תקראו את הפסקה המופלאה הזאת, שמסבירה מצוין את הסיפור הכולו.

 

 "מי שהיה במשרד האוצר יודע כי מה שחשוב באמת זה חוק ההסדרים", אומר בכיר במשרד. "שם מעבירים את כל הרפורמות שהאוצר רוצה ומכניסים את כל התיקונים. זה נכון שבוועדת הכספים ובמליאה כמה מהדברים נופלים, אבל בדיוק בגלל זה כבר בהתחלה חוק ההסדרים מלא ברפורמות - גם כאלה שאין כל כוונה להעביר. הבעיה היא שמי שמסתכל על חוק ההסדרים השנה פשוט לא רואה שם דבר. אם תשווה את זה לחוק ההסדרים בתקופת נתניהו, יתברר לך שהחוק הנוכחי כמעט ריק מתוכן".

 

בתקופת נתניהו, שלה עורג בכיר האוצר, חוק ההסדרים היה מפלצתי במיוחד. נתניהו אף מחזיק בשיא המפוקפק של מספר הסעיפים הגבוה ביותר. אפשר לראות את זה בדיוק בגרף המרהיב ששמנו פה, באחד הפוסטים הראשונים של הפרויקט.

 

וכאן, נחמיה שטרסלר, שמודאג מדעיכתו של חוק ההסדרים, חוזר אל הטיעון הישן שלפיו חוק ההסדרים הוא קדוש, וכל מי שרוצה להחליש אותו - בין אם מדובר בחבר כנסת, ראש ממשלה או יועץ משפטי - הוא פופוליסט זול וחסר אחריות. זו אחת מדרכי הפעולה המרכזיות של אנשי השוק החופשי והכלכלה הקפיטליסטית. לעצמם הם מייחסים אחריות, מדעיות ואובייקטיביות, וכל השאר הם "פוליטיקאים" בזבזנים. כך ההון ונציגיו בתקשורת גם מחלישים את הדמוקרטיה: הם ממתגים את הכלכלנים כישרים, ואת מתנגדיהם הפוליטיקאים כמאוסים ומושחתים.

 

באופן כללי אפשר לומר, אם קצת מתלוצצים, שעצם העובדה שדה מרקר תוקפים את שר האוצר, רומזת שהוא עושה משהו טוב.

 

ועכשיו, פנו לעצמכם רבע שעה, וכנסו לקישורים הבאים. קוסטה, בחור חביב שהוא גם צלם ועורך וידיאו וזה האתר שלו, צילם כנס על תקציב 2007 וחוק ההסדרים מטעם קרן ברל כצנלסון. נציג לחץ חברתי נכח בכנס, והמערכת ממליצה בחום לשמוע (ולראות) מה שהיה לעורכת דין והכלכלנית, הד"ר לינדה עפרוני, לומר שם. דברים מאוד מעניינים, נחרצים ומעוררי מחשבה. הנה הקטעים של עפרוני (ב-YouTube):

 

חלק ראשון

חלק שני

חלק שלישי

 

דבר אחרון: עידכנו את שיר השבוע. בימים האלה הקשים, ימי אל-טל ואל-מטר, אנחנו נשארים בגזרת הלהקות הצבאיות, עם "כד הקמח" של להקת פיקוד צפון. שימו לב למירי נבו הצעירה והמתולתלת, בתקופה שבה ערוץ הספורט עדיין לא היה קיים, ומנגו היה רק פרי. גם ההוא מהפוך שם, וגם מרקוביץ' מעניין של זמן.

 

אילדיס, אני נשארת שבת

 

יואב ויאיר

נכתב על ידי , 19/12/2006 04:46  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הצועד בנעליו ב-26/12/2006 15:17



Avatarכינוי: 

בן: 18

תמונה




196,543
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללחץ חברתי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לחץ חברתי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)