לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2006

קומוניכת


יואב: אתר NRG מעריב מתנהל כבר לא מעט זמן בלי עורך ראשי. אולי זנו החייזר, שעל פי הסיינטולוגיה היה שליט הגלקסיה לפני 75 מיליון שנה, יכול לקחת על עצמו את התפקיד. נראה לי שממש זקוקים שם נואשות למישהו.

 

בשישי בערב בדקתי אם יש הודעות חדשות בתיבת האימייל שלי ב"הארץ". מכיוון שכתובות הדואל של כל עורכי וכתבי הארץ מפורסמות באתר האינטרנט של העיתון, תשעים אחוז מההודעות הן דואר זבל יחצ''ני. רוב הזמן הן נמחקות אוטומטית במסנן דואר הזבל המשוכלל שלי. מזל ששלוש הודעות כאלה הצליחו לחמוק מהסינון ולנחות בבטחה בתיבת הדואר הנכנס.

 

זה מה שהיה כתוב בראשונה. קיצרתי קצת:

 

שלום, שמי דון שאול, תושב חיפה.

 

אני בן 13 ומטרתי היא להפוך את העולם לעולם טוב יותר באמצעות קידום אמנת זכויות האדם הבינלאומי של האו"ם. לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי הפעלתי השנה בחיפה דוכן של "נוער למען זכויות אדם" בהנהלתי, בחסות המרכז לסיינטולוגיה ישראל וזאת במסגרת מסע הסברה חדש הנקרא "הפיכת זכויות האדם למציאות כלל עולמית". צירפתי כאן הודעה לתקשורת בנושא ותמונה שלי ושל הדוכן. אשמח לדבר ולהתראיין בכלי התקשורת שלכם ולספר לקהל שלכם על האמנה.

 

בברכה, דון

 

זה מאוד נחמד שילד בן 13 יודע כבר מה זה "הודעה לתקשורת".

 

העלון שבא עם ההודעה היה כולו פרסומת לפעולותיהם של מרכזי הסיינטולוגיה בעולם. גיחכתי. איזה כלי תקשורת אווילי יעשה כתבה מקומוניקט של הסיינטולוגיה? הרי הם מוגדרים בישראל רשמית ככת, ומי יכתוב כתבה על פי עלון פרסומי של כת? בתיבה חיכו עוד שתי הודעות מדון. זה מה שהיה כתוב באחרונה:

 

הי זה דון שוב,

הנה כתבה שהתפרסמה עלי ועל הפרוייקט שלי ממש היום במעריב NRG. אשמח לשמוע מעוד כתבים.

 

מסתבר ש-NRG לא רק שעשו מזה כתבה, לא רק שהשתמשו בכל תמונות היחצ"נות שהגיעו במייל הראשון, לא רק שלא התייחסו לעניין הסיינטולוגי הבעייתי, הם גם שמו את זה בראש עמוד החדשות שלהם כל הערב. הקשר הסיינטולוגי השנוי במחלוקת (שעליו גם נכתבו רוב התגובות לידיעה), מוזכר פעם אחת בפסקה יחצ''נית ומתחנפת בסוף ההודעה, שכאילו לקוחה מהעלון הפרסומי שנשלח בדואר.

 

 הכתבה בראש עמוד החדשות ב-NRG. "שלוחה"?

 

יש המון שאלות חשובות ומעניינות יותר מהסיפור על "מלחמתו של דון": מה הקשר של היוזמה לסיינטולוגיה? מה הקשר בין מרכזי הסיינטולוגיה בישראל לכנסייה הסיינטולוגית? האם הסיינטולוגים הישראלים מאמינים בסיפור ההזוי של זנו? למה גוף רשמי כמו עיריית חיפה מסייע למרכזים האלה אם הסיינטולוגיה מוגדרת בישראל ככת? מה הקשר של ילד בן 13 לכת הסיינטולוגיה? איך הוא הגיע אליהם? איך החוק מתייחס לילדים בכת? איך המדינה מגינה עליהם?

 

ב-NRG העדיפו להתעלם מכל הזוטות האלה. הרי תראו איזה חמוד הדון. והוא רק בן 13 וכבר לובש חליפה וכותב הודעות לעיתונות, והוא הקים דוכן, ומדבר על זכויות אדם. באמת כל הכבוד.

 

הנה, סתם בשביל ההעשרה, קצת מידע על הסיינטולוגיה מתוך דו"ח הוועדה הבינמשרדית לבדיקת נושא ה"כתות" ("קבוצות חדשות") בישראל מ-1987 (מתוך אתר katot.org).

 

"ראשיתו של סיפור הסיינטולוגיה בשנת 1950, כאשר רון הובארד, סופר מדע בדיוני, יליד 1911, כתב ופירסם את "הדיאנטיקה - המדע המודרני של בריאות הנפש". הוא הציע לקוראיו טכניקה של תרפיה שהיתה אמורה להביא מרפא "לכל חולי אי-אורגני, מנטלי ופסיכוסומאטי בביטחון מלא ובכל המקרים.

 

"התגובה הנלהבת של הקוראים הביאה להקמתם של "מרכזי לימוד" של הטכנולוגיה החדשה ברחבי ארה"ב. תגובתם של אנשי הממסד הרפואי הפסיכיאטרי והפסיכולוגי היתה פחות נלהבת. הם הוכרזו, עד מהרה, על ידי מר הובארד, כאויבים מושבעים של ארגונו ושל המין האנושי. לימים טען: 'חלק הארי של הפסיכיאטרים בעולם המערבי הם אתאיסטים, נטושי אלוה, ומתנגדים לכל תורה הלוחמת למען ערכים מוסריים ... מגדילים ביודעין את מספר המטורפים בעולם כדי להרבות את רווחיהם'.

 

"רווחיו של הובארד עצמו, מהטיפול הדיאנטי, תפחו מאוד כבר בראשית שנות ה-50. הדבר מיקד אליו את תשומת לבם של שלטונות המס ואף הם הוגדרו על ידו כאויבים. ב-1954 יסד בוואשינגטון את "הכנסיה הסיינטולוגית" ורשם חלק מארגוניו כמוסדות דתיים הפטורים ממס. יש הרואים במעשהו זה צעד להגשמת הסיסמה שטבע עוד בשנת 1949: 'לכתוב מלה בפרוטה - הרי זה מגוחך. אם מישהו רוצה לעשות מיליונים - הדרך הטובה ביותר היא לייסד דת חדשה'".

 

הסיינטולוגיה השנויה במחלוקת וההתפשטות שלה בעולם הן סיפור בפני עצמו. כמה חוסר אחריות צריך עיתונאי כדי להתייחס אליהן כאל דבר מובן מאליו, כאל דבר שבשגרה או כאיזה פרט שולי בתוך סיפור אחר (אף על פי שאם הרשויות מתייחסות לזה כך, די קשה להאשים את התקשורת). אני מאחל ל-NRG למצוא עורך כמה שיותר מהר, שיעצור פרסום של כתבות מביכות כאלה. אולי זנו יוכל לתפוס את התפקיד, כלומר, אם הוא יצליח להשתחרר משדה הכוח שכולא אותו על הר באחד מכוכבי הלכת, וניזון מסוללה נצחית.

 

יואב

נכתב על ידי , 23/12/2006 04:27  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   5 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של הילה ב-25/1/2007 13:21



Avatarכינוי: 

בן: 17

תמונה




196,537
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללחץ חברתי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לחץ חברתי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)