לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2007

האם הממשלה תבטל את תמיכתה בהצעה לצמצום חוק ההסדרים?


המאבק לביטול חוק ההסדרים עשוי לספוג מחר מכה כואבת. בחודשים האחרונים אנחנו עוקבים כאן אחרי הצעת חוק של חברת הכנסת אורית נוקד מהעבודה לצמצום חוק ההסדרים. ההצעה כבר עברה בקריאה טרומית בכנסת לפני שנה בתמיכת הממשלה, אבל מאז ההליכים לאישורה התעכבו.  ביום ראשון, בניגוד להתחייבויות, הממשלה עומדת לשנות עמדה ולהצביע על ביטול תמיכתה בחוק,  מה שמעמיד בסכנה את אישור הצעתה של נוקד.

 

ח"כ נוקד סיפרה על הצעת החוק שלה בטוקבק לאחד הפוסטים של פרויקט חוק ההסדרים שעשינו ב-2006: "הצעת החוק קובעת שיש לצמצם את תחולת חוק ההסדרים לסעיפים שנוגעים לתקציב בלבד, ושהדיון על הסעיפים יתבצע בוועדות הרלוונטיות". נוקד אף זכתה לתמיכתה של ועדת השרים לענייני חקיקה, שקבעה כי הממשלה תתמוך בהצעתה. אך לא בכך תמו אז התלאות: שר האוצר הקודם, אברהם הירשזון, הודיע כי הוא מתכוון לערער על החלטת ועדת השרים. לאחר מגעים שניהלה איתו ועם יו"ר הקואליציה הקודם, ח"כ אביגדור יצחקי,  נענתה ח"כ נוקד לדרישתם לדחות את ההצבעה על הצעת החוק בכמה חודשים, כך שלא ישפיע על חוק ההסדרים של 2007 – והם בתמורה התחייבו לא לערער על החלטת ועדת השרים.

 

אלא שנראה כי מטרת העסקה שנרקמה עם נוקד לא היתה לדחות את החוק, אלא להכשיל אותו. חוק ההסדרים 2007 עבר ללא הפרעה, ולפי כתבה שפורסמה בגלובס לפני כחודשיים, הטיפול בהצעת החוק עוכב כך שגם על תקציב 2008 הוא לא ישפיע.

 

ביום רביעי האחרון התקיים בוועדת חוקה הדיון האחרון לפני ההצבעה על העברת ההצעה לקריאה ראשונה במליאת הכנסת. מערכת לחץ חברתי, שהוזמנה לדיון כחלק מהפורום לביטול חוק ההסדרים, עלתה לירושלים כדי לפקוח עין מקרוב על העניינים. בדיון עצמו לא התרחש שום דבר מסעיר, אבל אחרי שהוא נגמר סיפרה לנו נוקד מידע חשוב: רגע לפני ההצבעה בוועדת חוקה, הממשלה עומדת להפר את התחייבותה – וביום ראשון היא מחזירה לדיון את הערר שהגיש אז הירשזון. המשמעות של קבלת הערר היא שהצעת החוק של נוקד תאבד את תמיכת הממשלה – והסיכוי שלה לעבור יהיה אפסי.

 

במכתב שכתבה בשבוע שעבר ליו"ר העבודה אהוד ברק הזהירה ח"כ נוקד מפני שינוי עמדת הממשלה, וציינה כי  "חיוני ששרי מפלגת העבודה לא יתנו יד למהלך בלתי דמוקרטי של טרפוד הצעת החוק". אנחנו נמשיך לעקוב ולעדכן, ואתםהציקו לשרים ולחברי הכנסת כדי שלא יתנו יד לכל התעלולים הללו. 

 

איפה איפה הכסף?

 

ביום שישי הקרוב (ב-19 באוקטובר) תיערך האסיפה הכללית השנייה של עיתונאי "הארץ". זה יהיה אירוע קריטי שיקבע איך יימשך מהלך ההתאגדות של העיתונאים, וחשוב שהנוכחות תהיה רבה ושהכל יהיה מוכן ומסודר. בימים הקרובים אני ויאיר נתעסק בעיקר בארגון האירוע הזה, יחד עם העיתונאים הנוספים שמובילים את ההתארגנות. פרויקט איפה הכסף יימשך, כנראה, רק בשבוע הבא. כפיצוי, הנה תמונה מההפגנה השבועית נגד חוק ההסדרים ליד מגדלי עזריאלי בתל אביב וקישור לאתר החדש של הפורום לביטול חוק ההסדרים. הנה גם קישור לעצומה לביטול חוק ההסדרים.

 

 

 

נכתב על ידי , 13/10/2007 14:06  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של יאיר ב-15/10/2007 20:56



Avatarכינוי: 

בן: 18

תמונה




196,543
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללחץ חברתי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לחץ חברתי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)