לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2007

בזכות השביתה: מלצרי "קופי טו גו" הגיעו להסכם עם ההנהלה


זה פשוט עובד, ושאף חכם גדול לא יגיד לכם אחרת. לאחר 13 ימי שביתה, 9 פגישות של משא ומתן ויומיים של תיווך באגף ליחסי עבודה במשרד התמ"ת - הגיעה נציגות העובדים ב"קופי טו גו" להסכמות עם ההנהלה של הרשת על הסדר עבודה חדש.

 

הוועד ב"קופי טו גו" הוקם לפני כשלושה חודשים והוא כולל כ-40 עובדים. הדרישה המרכזית של הוועד היתה להסדיר את תנאי ההעסקה ובמסגרת כך להפסיק לחלק את הטיפים בצורה שרירותית לפי ראות עיניו של מנהל המשמרת. לטענתם, הטיפים נלקחו  לתשלומי שעות נוספות, למילוי חוסרים בקופה ולכיסוי נזקים שנגרמו במהלך המשמרת. לאחר שדרישותיהם לא מולאו, החליטו העובדים לשבות. מאז הם פתחו במשמרת מחאה מול מקום עבודתם, ביחד עם פעילים חברתיים רבים שהחליטו לסייע להם במאבק. הרבה אירע בשבועיים מאז פרצה השביתה: המרצים הבכירים של אוניברסיטת תל אביב הבטיחו להחרים את הסניף לאות תמיכה במלצרים, מחוץ לבית הקפה התקיים ערב הקראת שירה בנושא, ההנהלה הגישה תביעת דיבה נגד מובילות ההתאגדות, והוגשו תלונות הדדיות למשטרה בנוגע לאלימות פיזית של שני הצדדים.

 

 אחרי כל זה הודיעו אתמול הצדדים כי הגיעו להסכמה לפיה ההנהלה מתחייבת להסדר חדש שיונהג לפחות בשנה הקרובה:
1.המלצרים והברמנים יקבלו לידיהם את כל הטיפים המתקבלים מהלקוחות, כפי שדרשו, למעט 12%
2.לקופת הטיפים יהיו שני מנעולים, מפתח אחד יהיה בידי ההנהלה ואחד בידי נציג המלצרים. ההנהלה לא תפתח את הקופה ללא נוכחות של נציג מהמלצריות
3.יופסק מימון גמול העבודה במנוחה שבועית באמצעות הטיפים. זאת, אלא אם הכנסות בית הקפה בימי שבת ברבעון הקרוב יהיו נמוכות מן ההכנסות בשבת ברבעון שלפני השביתה, ובמקרה כזה יתקיים בין הצדדים דיון מחודש לקביעת אופן החלוקה לעניין זה
4.תימחקנה תביעות הדיבה האישיות שהוגשו נגד שלוש חברות נציגות העובדים
5.השביתה וכל פעולות המחאה ייפסקו, והעובדים יפרסמו התנצלות פומבית על כך ש"פרסומים בתקשורת ובעיתונות הוקצנו והביאו לכך שדברים יצאו מכלל פרופורציה ובחלקם יצאו מהקשרם”

 

למעשה, אין לדעת מה יקרה בעוד שנה מעכשיו בבית הקפה. ההנהלה תמיד תוכל לשנות ההסכם, ואולי העובדות שמנהיגות כיום את השביתה לא יהיו שם כדי להשיב מלחמה שערה. אבל כך או כך, מדובר בהישג. זו הוכחה חיה ומוחשית שהתאגדות עובדים אינה רק זכות ערטילאית אלא גם כלי משמעותי לשינוי חברתי ולשיפור תנאי ההעסקה. כולי תקווה שהנחישות של מלצרי "קופי טו גו" תרתיע מעסיקים מלהתעלם מזכותם של עובדיהם להתאגד, ועוד יותר מקווה שהיא תתן רוח גבית גם לעובדים אחרים לעמוד על זכויותיהם כקבוצה. 

 

יאיר   

 

נכתב על ידי , 5/11/2007 21:24  
22 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חיה ליבנה ב-10/11/2007 16:22



Avatarכינוי: 

בן: 18

תמונה




196,543
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללחץ חברתי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לחץ חברתי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)