לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2007

השיבה מהודו


יואב: לפני כמה חודשים כתבתי כאן פוסט ("מזון למחשבה") על תנאי העסקת המלצרים במסעדה ההודית 24 רופי בתל אביב. בפוסט, שנכתב בעקבות שיחה עם כמה מלצרים במקום, מתחתי ביקורת על תנאי ההעסקה הלא הוגנים והלא חוקיים שהיו אז במקום (לכאורה, לכאורה). התנאים אמנם לא שונים מרוב המסעדות, אבל בלטו במיוחד על רקע אווירת השאנטי שמנהלי המקום דואגים שתהיה שם.

 

אתמול, באופן מוזר, נכתבו כמה טוקבקים חדשים לפוסט. על אחד מהם חתום אורי, שטוען שהוא בעל המסעדה ואני מאמין לו.

 

הנה תגובתו:

 

שלום.

קוראים לי אורי ואני בעל המסעדה המדוברת .

כואב לי לקרוא את מה שנאמר כאן.

אבל לפני שאני מגיב אני מבקש לאמת את הדברים. מי שמעוניין לבדוק את תגובתי מוזמן ליצור קשר איתי באי מייל ואני אשלח לו את כל הדפים שיוכיחו את מילותי.

אנחנו עובדים כמו כל עסק שמנסה לשרוד בגבול הדק בין מה שנהוג בחוק למה שמקובל בשוק.

אז נכון שיש שתי חפיפות שבהם העובדים לא מקבלים שכר (סכום שלא עולה על 5 שעות לחפיפה ואם עולה מקבל העובד תשלום על שעות אלה) לגבי ימי החופש, המחלה וימי ההבראה אנחנו משלמים כחוק לכל עובד במסעדה ואת זה ממש לא יהיה קשה להוכיח, הכל רשום בתלושי השכר. הסכום לא יורד מהטיפים של המלצרים או העובדים האחרים אלה משולם על ידינו באהבה רבה.

לגבי הטיפים אנחנו מכניסים אותם בסוף יום לתוך המחזור (כלומר מקלידים אותם בקופה בסוף יום (אנחנו משלמים את המע"מ) המלצרים מקבלים את כל הטיפים ביד (וכחוק) והסכום נכנס לתוך תלוש המשכורת שלהם. זה נכון שהמלצרים לא מקבלים שכר נוסף אבל צריך לציין שהמלצרים מקבלים בונוס מתוך המכירות של המסעדה.

אני חושב שיותר לא צודק לעשות את מה שהכותבת עשתה מאשר את מה שאנחנו עושים.

 

נכתב על ידי , 6/12/2007 14:25  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של שבע ב-24/12/2007 10:45



Avatarכינוי: 

בן: 18

תמונה




196,543
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללחץ חברתי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לחץ חברתי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)