לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 



מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

השיבה מטורקיה (19.6.06)


יאיר: שלושה ימים וחצי הייתי בטורקיה ואני מרגיש כאילו עולם ומלואו עבר על פינת החמד הזאת: יואב עשה עבירת צנזורה וסיפר שהלכתי לאיבוד בטרמינל, מגיב בשם שמואל ניסה לדרדר את הבלוג להשמצות, ואף שלח תגובה בשמי, מגיב בשם נפתלי לפידות החל לכנות טוקביסטים אחרים "בר פלוגתא", תוך שהוא מנסה לערער את טיעוניהם בשפה משפטית, והגרוע מכל הוא שברשת נפוצה השמועה שמלון טורקי מימן לי את הטיסה כדי שנעשה להם פרסומת חינם ב"לחץ חברתי".

 

אבל עכשיו חזרתי ואני מתכוון לעשות פה סדר! יואב הושעה לשבוע וחצי בגלל עבירת הצנזורה, תגובה משתלחת של שמואל נשלחה לפח הזבל של ההיסטוריה, השמועות על השחיתות הופרכו, אך לדאבוננו נפתלי לפידות כנראה יישאר נפתלי לפידות, ואולי טוב שכך.

 

להתחמם ממדורת השבט

 

מי שמכיר אותי יודע שאני לא כל כך טיפוס של נופש. זה לא מתוך אידאולוגיה סגפנית או משהו בסגנון, אני פשוט לא מרגיש בנוח להתבטל, ובבתי מלון על אחת כמה וכמה. אבל מה שכן, משידורי מונדיאל בחינם אין לי כל סלידה. אז ישבתי בחדר באישון ליל וצפיתי באחד המשחקים, אך התחושה שמשהו חסר לא הפסיקה להטריד את מנוחתי. זיפזפתי בין הערוצים, והגעתי לערוץ 2 (כן, כן, ההוא).

 

צפיתי כמה דקות בחדשות המונדיאל, שם שוחח מודי בר-און עם שמעון גרשון (שמכר את נשמתו לגאידמק) עם הפרשן אבי מלר ועם המאמן הלאומי לשעבר, שלמה שרף. נושא השיחה היה המשחק שהתרחש באותה עת בדיוק, ושבשל קניית זכויות השידור על ידי צ'רלטון, נאלצו צופים רבים שידם היתה בלתי משגת להסתפק בתקציר ששודר בערוץ 2.

 

מצד אחד שמחתי על הזכות שנפלה בחלקי לראות המשחק בחינם, אך מצד שני לא הרשיתי לעצמי לעזוב את מדורת השבט של הערוץ השני. העדפתי לדעת שאני חווה שיחה מטופשת על כדורגל עם הצופים אילן מפתח תקווה ורונן מקרית שמונה, על פני צפייה במשחק המדובר עם חכים מאנקרה וחננגולו מאיסטנבול. ואולי גם בזה כוחה הגדול של הטלוויזיה - היא אינה רק מעבירה תוכן אלא גם מעניקה הרגשה של חוויה משותפת, תחושה שאנחנו לא לבד בעולם הזה, ויש מישהו שדומה לנו, שנמצא במקום אחר ורואה על מסך קצת יותר גדול (או קטן) את אותם דברים בדיוק. ואולי זה גם מסביר למה אנשים ממשיכים לחזור לטלוויזיה המסחרית שמוכרת להם זבל ומכנה את זה יצירות מקור - חסרה לנו סולידריות ורק הטלוויזיה מצליחה לספק אותה איכשהו.

 

געגוע למודי של פעם

 

אני מוכרח להודות שלא רק נהניתי לחמם את עכוזי במדורת השבט אלא גם הפקתי הנאה מסוימת מלהתעצבן על מודי בר-און. כן, זה אותו מודי שגרם לעורי לסמור בפרק על רחל המשוררת ב"הכל אנשים", אבל נראה לי שמאז שהוא מכר את נשמתו לבנק דיסקונט, משהו קרה לו. (אני לא מסוגל להאשים אותו, התנאים שכיום עיתונאים מועסקים בהם דוחפים רבים מהם לחלטורות מזדמנות - בכל מקרה, אני לא הייתי עושה פרסומות לבנק).

 

הייתי שמח לשמוע מפי הגבורה מה עבר להם בראש כשהם שידרו פרסומת באורך של כרבע שעה ל"מגדלי הים התיכון" תחת כסות של כתבה על הרגלי הצפייה של הגמלאים במונדיאל. אני מוכן להישבע שאם היו מראים לי את הכתבה מחוץ לכל הקשר לעולם לא הייתי מצליח לנחש שהיא קשורה איכשהו למונדיאל - קשישות חמודות רוקדות ריקודי עם, ומספרות איך כיף להן בבית האבות היוקרתי, וזוג חביב שמספר איך רק במעוז הבורגנות הזה הם סוף סוף מרגישים בטוחים. בפריימים המעטים שראו צפייה במונדיאל כיכבו שני גמלאים לבושים בחולצות עם פרסומת ענקית של המוסד. פשוט גועל נפש.

 

את אותה כתבה ניתן היה לעשות באופן שונה לחלוטין, ואולי אפילו בבית אבות שאינו מסחרי - מה שמעלה אצלי את השאלה, האם היתה היתה פה איזו סוג של עסקה בין ערוץ 2 לבית האבות (שאם אינני טועה גם משלם כסף לערוץ על פרסומות)?

 

לקט שמקט   

 

אם כבר בביקורת על ערוץ 2 עסקינן, אז אני מוכרח לומר איזו מלה רעה על הביזיון של ארץ נהדרת. הבחירות לקטע הטוב בכל הזמנים פשוט הגדישו את הסאה. כמה עוד אפשר למחזר, מבלי שהציבור יצביע ברגלים? כמה תוכניות לקט ניתן לעשות עם קטעים שחופשיים לצפייה באינטרנט (עונה ראשונה, רוב הקטעים האחרים) בלי להמתין עשר דקות שהפרסומות יסתיימו? לקיציס הפתרונים.

 

התאבדות ברשת

 

אסיים בהתאבדות שמסעירה את קהילת הבלוגים. בלוגרית בשם רפונזל שמה קצה לחייה בימים האחרונים בעקבות מאבק שניהלה ברשת בנושא הטרדות מיניות. אני לא כל כך מתמצא בהיסטוריה של רפונזל ולכן אצרף קישור לבלוג של יריב חבוט מנהל ישראבלוג, שכתב על הנושא. כמו כן מומלץ לרחרח גם בבלוגים אחרים שהתייחסו לעניין.

 

מצטער שמה יצא זה בעיקר פוסט פריקת תסכול מטורקיה, מחר יהיה יותר כיף

 

יאיר

 

 

נכתב על ידי , 19/6/2006 11:45  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נפתלי לפידות ב-23/6/2006 20:45
 



מסים ונפלאות (12.6.06)


יאיר: אתמול הודיע משרד הפנים על ייקור תשלומי הארנונה שרובנו משלמים מדי חודש. בYnet- הביאו את הידיעה כלשונה. בגל"צ ובחדשות 2, דחפו גם את האידיאולוגיה שלהם, במודע או שלא במודע, והצליחו לעצבן אותי בצורה לא אופיינית.

 

את גל"צ שמעתי באוטו בדרך לעיתון. הכתב שאינני זוכר את שמו מיהר לקבוע: "הנה ידיעה שתעצבן את כולנו... משרד הפנים מעלה את הארנונה". ואין ספק שאכן הידיעה שלו עיצבנה אותי, אבל לאו דווקא בגלל הארנונה.

 

1. על סמך מה החליט הכתב שהידיעה תעצבן את כולם? אם העלאת הארנונה רעה לכולם, אז למה עושים את זה בכל זאת? כנראה שלמישהו זה טוב...

 

2. גם אם זה מעצבן את כולם, למה אני צריך שהכתב יגיד לי את זה? שייתן להתעצבן בשקט. אני אמנם לא עושה את זה הרבה - אבל כשצריך, אני יודע לעשות את זה לבד בלי פקודות מלמעלה כבר מזמן שהתפקיד התהפך: במקום שהתקשורת תשקף את המציאות היא מתעקשת לעצב אותה. זה בטח ממש מביך למאזין לגלות שכולם מתעצבנים חוץ ממנו - אז הוא מצטרף לעצבנות הקולקטיבית.

 

3. נמאס לי שכל פעם שמעלים מסים אז הכותרת הראשונה שקופצת היא: "דופקים אותנו" או "פוגעים לנו בכיס" או "גזרות על הציבור". לכאורה, יחס אובייקטיבי - לוקחים ממך, הווה אומר שזה רע. בפועל, מדובר פה בעמדה אידיאולוגית ספציפית (וקפיטליסטית)  שבאופן הגמוני מוטמעת בציבור הרחב.

 

המסים הללו מיועדים לתת שירות לאזרח. אז נכון שלא תמיד השירותים לאזרח איכותיים, ונכון שלפעמים הכסף מנוצל למטרות מושחתות - אבל אני מאמין שחייבים להיאבק על השירותים ולשפר אותם. אך בכל מקרה, לא בהצדקת השיטה הכלכלית-חברתית עסקינן, אלא באופן שבו התקשורת מטמיעה אידיאולוגיה במסווה של אובייקטיביות

.

ונשוב לענייננו: לכן, מי שרוצה שיהיה סוציאליסט, ויאמין שהמדינה צריכה להגדיל את סל השירותים לאזרח, ובמידת הצורך גם להעלות את המסים. מי שלא מתאים לו הקטע הסוציאל-דמוקרטי המגניב, שיהיה קפיטליסט ויטען שאת השירותים הללו צריך להשאיר כפופים לכוחות השוק, ובדרך להוריד את המסים למינימום האפשרי. שתי התפיסות הן לגיטימיות. אבל מהתקשורת אני מצפה לתת סיקור הוגן Ynet.  נתנו דוגמא טובה הפעם.

 

דמגוגיה ואמנות אחזקת האופנוע

 

באותו הקשר אשפוך את זעמי גם על מר סוקניק (גדי), שבמבט זחוח הודיע על הצעד החדש של "הממשלה החברתית". הוא ניסה לומר: "קוראים לעצמם 'חברתיים' אבל דוחפים את היד לכיס של האזרחים. יונית".

אומר זאת שוב: לא כל העלאת מסים אינה חברתית, לרוב זה בדיוק ההפך.

 

ולכן גדי, אני יודע שאתה ממש רוצה להיות מגיש גזעי (בניגוד לחיים יבין), ולקרוץ לצופים מפעם לפעם - אבל תשתדל לשמור את זה לנושאים פחות חשובים, ואת האידיאולוגיה - תשאיר לפרשנים ולבעלי טורי הדעה. חוץ מזה אתה מוזמן לקרוא את ההערות שכתבתי לגל"צ - זו לא הפעם הראשונה שאתה חוטא.

 

המלצת היום:

מאמר מעניין באתר העוקץ שעוסק ב-(תסגרו לילדים את האוזניים כי הנה מגיע ביטוי גס) מס עיזבון. מסתבר שהנשיא בוש ניסה לבטל את המס אך יוזמתו נכשלה - לפחות בינתיים.

גם עמיר פרץ מילמל פעם משהו בנוגע למס עיזבון. בינתיים ברוורמן הספיק להלבין אותו (את פרץ, לא את המס), וההצעה ירדה מסדר היום.

 

אז זהו, זה היה יחסית קצר. התירוץ: היום בערב יש לי חתונה חשובה של זוג חברים אהובים. על פי חוקי הבלוג, אין ד"שים ואין מז"טים (מזל טובים), אז אצטרך להסתפק באזכור הסמלי.

גל"צ עיצבנו אותי, העוקץ הרגיעו, ועכשיו אני יכול להסתלק בלב שקט.

שבוע טוב

יאיר

 

 

נכתב על ידי , 12/6/2006 14:02   בקטגוריות ביקורת  
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של נפתלי לפידות ב-17/6/2006 01:06
 



Avatarכינוי: 

בן: 18

תמונה




196,543
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , עבודה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות ללחץ חברתי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על לחץ חברתי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)