"הספר שלפניכם הוא יצירה בדויה רק במובן זה שבמקרים רבים המחבר לא הצליח לזכור את המילים המדויקות שאמרו אנשים מסוימים, ותיאורים מדויקים של דברים מסוימים, ועל כן נאלץ למלא את החסר כמיטב יכולתו. פרט לכך, הדמויות והאירועים והדיאלוגים אמיתיים כולם, הם אינם פרי דמיונו של המחבר, מאחר שבזמן כתיבת הספר לא היה למחבר כל דמיון שהוא לדברים מסוג זה, והוא לא היה מסוגל להעלות על דעתו להמציא סיפור או דמויות. כל דמיון לאנשים חיים או מתים אמור להיות גלוי וברור להם עצמם ולמי שמכיר אותם, במיוחד אם המחבר הואיל בטובו לנקוב בשמם האמיתי, ובמקרים אחדים גם במספר הטלפון שלהם. כל האירועים המתוארים להלן התרחשו במציאות, אך המחבר נטל לעצמו פה ושם חירויות אחדות, קטנות מאוד, באשר לסדר ההתרחשויות, מאחר שזאת זכותו כאמריקני."
אני עוסקת שנים רבות בכתיבה. יש בהצהרה הזאת משהו מוזר במובן החברתי; מה בכלל המשמעות של להיות סופר(ת) קל וחומר משוררת בשנת 2006? יותר נכון לכתוב- מה המשמעות החיצונית של ההגדרה הזאת ומה ההבדל בינה לבין ההוויה הפנימית של אדם כזה. כששואלים אותי מה אני עושה ואני עונה, כפי שנראה לי מתבקש, משוררת (הגדרה שאינה תחומה רק במשמעות המילולית של המילה, אלא בצליל המתמשך של ישותי)- אני מקבלת מבטים מוזרים מהשואלים שבדרך כלל מקשים שוב- כן, אבל מה את עושה?
המשורר ארצ'יבלד מקליש כתב- A poem must not mean, but be אבל כמובן שקל יותר לקרוא וגם לומר ובוודאי לכתוב, מאשר לחיות. הרבה יותר פשוטות ההגדרות- עורכת תוכן ותסריטאית- מילים שכל אדם מתחבר אליהן, משהו מוחשי שניתן
לגעת בו וגם לראות. אבל השירה וגם הפרוזה לא נתפסות כבשר החי, האדום והרוטט שהן. הכתיבה לא נתפסת, משום מה, כעבודה הסיזיפית שהיא, ע"י אנשים שלא כותבים. "אז את בטח קמה מתי שבא לך" היא תגובה שאני שומעת תדיר.
פעם הייתי נעלבת מתגובות כאלה, היום הן מצחיקות אותי. מי שכותב יודע שמכתיבה, אי אפשר להתפרנס בארץ. בכל זאת- להיות ולחיות את הווית הכותבת, המשוררת, הפרוזאיסטית, התסריטאית, את החורים העצומים, התהומות השחורות של-לעמוד-על-קצה-תהום-להתנדנד-ולמרות זאת-או-אולי-בגלל-זה-לכתוב; נסיונות חוזרים ונשנים לא הצליחו לעקור ממני. נסיונות לעבוד בין תשע לחמש ולחפש בעבודות כאלה יותר מאשר משכורת (ערך חיובי בפני עצמו), נסיונות "להתיישב" ולטלטל את שדי חוסר-המנוחה.
בחודשים האחרונים אני כותבת בישרא-בלוג תחת השם שלי, זה שמחובר לתעודת הזהות הכחולה ומייצג אותי בחיי היום-יום. במהלך החודשים הללו אספתי לי חברים שהצטרפו למאגר חברי הרשת ולאלה שמכירים אותי גם בחוץ. יש מקומות נוספים ברשת בהם אותו שם בדיוק מתנוסס בלי מסיכות ובלי בושה. התלבטתי במשך מספר שבועות האם לכתוב את הבלוג הזה
תחת שמי האמיתי או תחת כינוי. בסוף בחרתי בכינוי שיאפשר לי מסכה מינימלית- כזאת שמעניקה את החופש המוחלט לכתוב בלי לחשוב "רגע, האם אני רוצה שזה וזה ידעו ויקראו". אני רוצה לצור לי תיבה אינטימית של רעיונות, שברים קטנים של זכוכית נוצצת שצפים בי כמו דגי אקווריום: מרהיבים ולא מתקדמים לשום מקום. בניגוד אולי, לבלוג השני, שבו הרעיונות שלמים וכל מילה מתחברת בהגיון לזו שבאה אחריה. אני רוצה להעלות אל מעל לפני השטח את העולם השבור, הזוהר, השחור-בולע-כל.
המילים של דייב אגרס שפותחות את הפוסט הזה מבטאות בצורה די מדויקת את מה שאני חשה לגבי המקום, שנראה לי טוב ואמיתי. אז חברים שלי- סליחה על משחק המחבואים הקטן הזה. אחרי הכל; הבלוג שלפניכם הוא יצירה בדויה רק במובן זה שבמקרים רבים המחברת לא הצליחה לזכור את המילים המדויקות שאמרו אנשים מסוימים, ותיאורים מדויקים של דברים מסוימים, ועל כן נאלצה למלא את החסר כמיטב יכולתה. פרט לכך, הדמויות והאירועים והדיאלוגים אמיתיים כולם, הם אינם פרי דמיונה של המחברת, מאחר שלמחברת אין אין כל דמיון שהוא לדברים מסוג זה, והיא תמיד שואבת מהחיים כשהיא ממציאה סיפור או דמויות. כל דמיון לאנשים חיים או מתים אמור להיות גלוי וברור להם עצמם ולכל מי שמכיר אותם, במיוחד אם המחברת הואילה בטובה לנקוב בשמותיהם האמיתיים, ובמקרים מסוימים גם במספר הטלפון שלהם. כל האירועים המתוארים להלן התרחשו או שיתרחשו בעתיד במציאות, אך המחברת נטלה לעצמה פה ושם חירויות אחדות, קטנות מאוד, באשר לסדר ההתרחשויות, שאולי כלל לא קרו, מפני שזו זכותה כמחברת.
בסופו של דבר- מי שצריך לדעת ידע כנראה ומי שלא- יסתפק בכל שאר הבשר.