לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

הסלון


היוצא האחרון מן הארץ - מתבקש לכבות את האור


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

ארבעה רצונות בהמתנה


אני רוצה להתכרבל בסדין ולהניח למאוורר (לעולם לא מזגן) לפזר אותי חללים-חללים, גבוהים וקרירים. להכין כוס קפה בספל גדול, החלב בקנקן קטנטן נפרד, כדי שהתמצית השחורה של חום ונחמה תתפזר לי בין הידיים.

לתת לאור לשחק ריבועים ופסים על קטעי גוף חשופים.

ולקרוא. לקרוא. לקרוא.

 

נכתב על ידי nathalie , 24/6/2008 16:01   בקטגוריות אינטימיות, טביעות אצבעות בחול, מצבונים, מצב רוח, סלים פאסט  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של nathalie ב-25/6/2008 15:50
 



חתכנות רגשית


אני כותבת כי אני בודדה, אני כותבת כי אני לא ישנה, כי לילות חמים טרופי געגוע חוברים לימים מעשיים, אנרגטיים, שהחלל מתאוורר בהם כמו בחדר ריק עם תקרה גבוהה.

אני כותבת כי אני לבד, כי אני מלאה, כי אני רוצה. אני כותבת כי אני מתכלה, הגוף עובר שנה נוספת והכבידה עדיין לא מצמידה אותי לקרקע.

 

"מה אנחנו? ספינות העוברות זו על פני זו בלילה,

כל אחת חיי הקווים של האשקפים המוארים

וכל אחת יודעת על זולתה רק שיש חיים בתוכה ותו לא.

ספינות המתרחקות זו מזו, מנוקדות באור בעלטה,

כל אחת הססנית, קטנה מכל צד של השחור

כל היתר הוא הלילה הדומם והקור העולה מן הים"

 

(פרננדו פסואה)

 

אני כותבת כי אני מאושרת, כי אני רוקמת ופורעת, רוקמת ופורעת ומעצם הרקמה, מעצם הפריעה - החיים משיגים אותי. חיים מלאים,

חזקים, דורשים את שלהם, תוססים בעזוז: אוכל, קניות, ניקיון, חברים, עבודה.

 

"אלוהים כלום יש בנמצא סבל גדול מזה, משהו חייב להיוולד מתוך הסבל הזה, כי אוה, מה דומות אנקות האהבה לאנקות הגוועים למות, מה דומות הן, אלו של האהבה לאלו של הנוטים למות"

(מלקולם לורי)

 

אני כותבת כי אני רוצה לשיר, אני כותבת כי אני רוצה לרוץ, להתפרץ, להתפוצץ. אני כותבת כי אני רוצה לשמור, ולשמר, ולהחביא, אני כותבת כי כתיבה היא (גם) הסתרה.

 

"אם אני קוראת ספר וזה

עושה לי קור כזה בכל הגוף,

ששום אש לעולם לא

תוכל לחמם אותי,

אני יודעת שזו

שירה"

 

(אמילי דיקנסון)

 

 

 

נכתב על ידי nathalie , 15/6/2008 10:16   בקטגוריות אינטימיות, טביעות אצבעות בחול, ירח כחול, מצבונים, מצב רוח, סלים פאסט  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של nathalie ב-25/6/2008 11:21
 



קיץ והטריפים הרעים של גברת דיקנסון


 

 

"A SOMETHING in a summer’s day,

As slow her flambeaux burn away,

Which solemnizes me.

 

 

A something in a summer’s noon,—

An azure depth, a wordless tune,

Transcending ecstasy.

 

 

And still within a summer’s night

A something so transporting bright,

I clap my hands to see..."

 

מפני הלילה, החום הפראי, המתיש, מפני שעוד לא אוגוסט. מפני שהקיץ מתפקד עבורי תמיד כטריפ רע, חולני, מתאונן, מנקז את החיים מהעור, מיכולת העשיה והחשיבה. מפני הדביקות, הגעיות הכעוסות של בני אדם רבים, דחוקים באוטובוס קטן, ברחוב צר, במעלית, במשרד.

 

מפני הבדידות, הפריחה הפראית, חוסר האינטימיות שהקיץ מביא איתו לרחובות, לחצרות האחוריות, לחלומות מסויטים, לריחות הקשים, העזים שמשתרגים במעלה חדר המדרגות, בצמחים הטורפים אדמה ומקום באדנית, במרפסות מתנודדות מעל רחובות ריקים, לחים.

 

"I started early, took my dog,

And visited the sea;

The mermaids in the basement

Came out to look at me,

  

And frigates in the upper floor

Extended hempen hands,

Presuming me to be a mouse

Aground, upon the sands.

  

But no man moved me till the tide

Went past my simple shoe,

And past my apron and my belt,

"and past my bodice too...

 

גם הכלב שלי סובל מחום הקיץ. אניצי פרווה מרחפים בחדרים עמוסים, במסדרון מוצל, מוצאים מפלט על הספה, על שולחן האוכל, בין הצלחות, מתעננים בשמי החדר על המדפים. יחד אנחנו שוכבים על הרצפה, הוא תמיד מצליח למצוא את המקום הקר ביותר בבית; עין בעין מסתכלים. עין חומה בעין חומה. לשון קרה על אפי, לחות, מים, אין קץ לקיץ ולחום הארוך. רק יוני.

 

 

"אוגוסט מיוגע נדחף לעלות בין חיילים וגברת בחולצת שמי תכלת

סינתטית מתנשפת, ענני זיעה כהים מתפשטים תחת בית השחי,

מייק-אפ זולג בחריצי הקמטים. גיברת, גיברת, למה עומדת במעבר

(צונחת בצייתנות על אחד המושבים), קבלי החלטה, חיילת (גבעול

מנומר, מהסס בין גופים), את בחוץ או בפנים, לא ליד הנהג, מצטער,

חיילת, אצלי קרוב רק עם נשק, מגחך (ראשה של גברת תכלת

סורק סביב מי ומי בשכנים), אני יש לי שומרי ראש אני, יותר

מראש הממשלה (חיילת מצנפת עצמה ליד גברת תכלת), לא כועסת,

כן, רק עם נשק פה ליד הנהג, חיוכו צף במראה, שן זהב בתוך

שורת שיניים, מעל ראשי הנוסעים."

 

 

(מתוך "לפתע פתאום האדמה", הוצאת כרמל, שירים בפרוזה ישראלית: קו ארבע מאות ושמונים לירושלים / אלישבע גרינבאום)

נכתב על ידי nathalie , 11/6/2008 10:52   בקטגוריות ירח כחול, טביעות אצבעות בחול, מצבונים, שחרור קיטור, פסימי, מצב רוח  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של dudi ב-26/6/2008 23:33
 




דפים:  
כינוי:  nathalie

מין: נקבה




הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , יצירתיות , אהבה למוזיקה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לnathalie אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על nathalie ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)