לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ארכיון דון קישוט:


אם לא יעורו כל מלחיה, איכה תגיע הדוגית לחוף?

Avatarכינוי: 

בן: 18

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2008    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2008

מדריך קצר להתקנת אופן אופיס 3


לאחר שכמה מכם התלוננו בפוסט הקודם שהאופן-אופיס קשה מדי לתפעול והתקנה החלטתי לתת מבוא קצר ובהחלט לא ממצה לתפעול ההתחלתי שלו.


מיותר לציין, שזהו לא מדריך רשמי, אני לא עובד של החברה, וכלל לא קשור אליה, ולכן כל מה שנעשה הוא על אחריותכם, ועל אחריותכם הבלעדית בלבד.



הדבר הראשון שיש לבצע כדי להשתמש באופן-אופיס החדש הוא כמובן להוריד אותו. אפשר להוריד אותו ממגוון אתרים, האתר ממנו הורדתי אני את האופן-אופיס הוא זה.


גודל קובץ ההורדה הוא בערך 130 מגהבייט. זה אולי נשמע המון, אבל יש לזכור שבתוך הקובץ הזה יושבים : מעבד תמלילים, תוכנת מצגות, תוכנת מסד נתונים ועוד. כשחושבים על זה, זה יחסית לא כל כך הרבה. מה גם ששרת ההורדה הוא די מהיר. לאחר ההורדה, יושב לו קובץ הפעלה (EXE), שיש ללחוץ עליו ולהתקין ממנו את התכנה.


לגרסה האחרונה ,זו שאני מדבר עליה כעת, עדיין לא נעשה גיור, אבל למרות שהתפריטים באנגלית, אפשר לכתוב בשפה העברית. מי שבכל זאת רוצה ללכת עד הסוף, להפוך את התפריטים לעברית, מוזמן להוריד את הקובץ מהאתר הבא:


ftp://openoffice.cs.utah.edu/pub/openoffice/extended/3.0.0rc4/OOo_3.0.0rc4_20080930_Win32Intel_langpack_he.exe

גודלו כ-30 מגהבייט, וכדי להפעיל אותו יש ללחוץ עליו כמו כל קובץ EXE. עם הפעלתו, כל התפריטים של האופן-אופיס יהפכו להיות בעברית.



עבור מי שמשתמש בחלונות, לאחר ההתקנה תתווסף צלמית (אייקון) על שולחן העבודה, ולחיצה עליה תפתח את האופן-אופיס, ולאחר בקשת רישום קצרה (שאפשר לסרב לה), יופיע החלון הבא:



כל מילה מיותרת. אגב כך התוכנה נראית לאחר החלפת התפריטים לעברית. כל כפתור מוביל לתוכנה משרדית שונה. לא דרושה מומחיות גדולה כדי להתמצא. מלבד תוכנת הציור יצא לי לעבוד עם כל התוכנות.


ניתן גם לראות שבשורה התחתונה מופיעים ארבעה ציורים (צלמיות). לחיצה על השני מימין, (הכחול שנראה כמו חלק מפאזל), מובילה אוטומטית לאתר האינטרנט עם ההרחבות והתוספות שדיברתי עליהן בפוסט הקודם. מי שדובר אנגלית סבירה, יכול לשוטט בין התוספות שבאתר, ולהוריד את אלה שתקלנה עליו את העבודה. הקלות הזו של לחיצה על כפתור היא הסיבה שאני חושב ש"להשיג תוספות" זו כלל לא משימה קשה .


למרות זאת, מי שכותב בעברית בוודאי ירצה שיהיה לו מילון בעברית לבדיקת האיות. כדי לחסוך לכם את החיפוש המייגע בין כל ההרחבות שבאתר, הוא נמצא בכתובת הזו. לרוב, לאחר ההורדה, יציע לכם המחשב אוטומטית לפתוח את הקובץ באופן-אופיס, ולהתקינו שם. עבור מי שזה לא קרה אוטומטית, אז לחיצה כפולה על הקובץ, תעשה את העבודה.


מילון זה מבצע בדיקת איות טובה, הוא מסמן מידית את המילים השגויות בקן אדום, ועם לחיצה ימנית על העכבר גם מציע חלופות (אם ישנן). אינני יודע את הסיבה לכך, אך הוא גדול פי 3 מהמילונים המקבילים לו באנגלית, צרפתית וספרדית , שמגיעים יחד עם התכנה. לכן, כאשר מתחילים לכתוב בעברית, המחשב מזהה את זה ,וטוען אוטומטית את המילון העברי, ואז קופא ל-30 שניות עד לסיום הפעולה, ולאחר מכן ממשיך כרגיל.


כדי להעביר את המחשב לשפה העברית באופן סופי אז צריך להיכנס לתפריט:

כלים->אפשרויות->הגדרות שפה-> שפות, ולהגדיר שם את כל מה שרוצים בעברית.





שתי הנקודות שחשוב לזכור הן שהאפשרות CTL, צריכה להיות מסומנת עברית. והאפשרות "מערבי, צריכה להיות כל שפה מערבית שאתם רוצים לכתוב בה כברירת מחדל (אצלי זה אנגלית). ישנה שם גם אפשרות להגדיר שפות אסייתיות למי שרוצה: סינית קוריאנית או יפנית. אני כמובן לא זקוק לאפשרות הזו, אך אלה מכם שכן, מוזמנים.


וזהו, אחרי שתלחצו על "אישור" תהיה לכם מערכת אופיס פעילה בעברית.


ברכותי!

נכתב על ידי , 18/10/2008 19:31   בקטגוריות מחשבים וטכנולוגיה  
37 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חסר מעש ב-24/10/2008 01:33




78,361
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחסר מעש אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חסר מעש ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)