לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ארכיון דון קישוט:


אם לא יעורו כל מלחיה, איכה תגיע הדוגית לחוף?

Avatarכינוי: 

בן: 18

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2009    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2009

חזירי אפוקליפסה


השנה היא 1918, ואירופה עדיין מסוחררת ממלחמת העולם הראשונה. המלחמה הזו מצצה את המשאבים של מרבית האימפריות הישנות: צרפת, אנגליה, אוסטריה, רוסיה,גרמניה והאימפריה העות'מנית. בכל מקום גייסה הממשלה את האנשים הטובים ביותר ושלחה אותם לחזית אבודה מראש, בה סיכויי ההישרדות שלהם היו קטנים ממילא.


אם כל זה לא היה מספיק. את החיילים האלה היה צריך לחמש, להאכיל, להלביש, ולהסיע. וכך בכל אירופה היה מחסור באוכל, בביגוד מספיק ובדלק לחימום. כה גרוע היה המצב, עד שבגרמניה התאורה הייתה מאוד יקרה ולא משתלמת. במאי הסרטים הגרמנים לא יכלו להרשות לעצמם נורות דולקות, ולכן איפרו את פני השחקנים בבוהק רב, ובצללים כהים ביותר כדי לדמות אור וצל של נורות נשפך עליהם. סגנון שהפך ברבות השנים לאומנות.


תנאים כאלה, הם כר פורה ביותר להתפשטות מחלות. לא רק מחלות גוף, אלא גם מחלות נפש. בצד הנאציזם של היטלר, הקומוניזם של סטאלין, והפאשיזם של מוסוליני, שעליהם למדנו (כמעט) כולנו בבית הספר, ושזרעו גלים של הרס מאז ועד ימנו. קמה לה באירופה עוד מחלה: שפעת.


השפעת הספרדית, כך נקראה באותה התקופה, קטלה בעולם מוכה אסונות זה, 100-200 מליון איש. זהו מספר בלתי נתפס! היא שלחה זרועות כמעט לכל נקודה בעולם, אפילו לקטבים, ומרבית המתים ממנה היו מבוגרים חזקים ובריאים. הסיבה שהיא נקראה כך לא קשורה לאשמתה של ספרד, אלא לכך שרק בספרד הרשו לעצמם לפרסם עליה בפעם הראשונה. קשר השתיקה המתמשך בשאר העולם עזר למנוע שיתוף פעולה אמתי.


עד היום לא יודעים בוודאות מה גרם לה בגלל אותו קשר השתיקה. מדענים מסתובבים בכל העולם, מוציאים גופות נגועות בנות 90, מקברים ומשווים אותם לגופות אחרות בגיל זה, שלא נפגעו. חשדות ישנם כמובן, אך הסיבה שכל הקהילה המדעית נלחמת בכזו עצמה , היא כי היא יודעת שבקצב ההתרבות והמוטציה הרצחני של חיידקים ווירוסים, מכה נוספת היא רק עניין של זמן... זמן שלעתים לא מספיק.


פעם היה זה הסארס, לאחר מכן שפעת העופות וכיום זו שפעת החזירים שמזניקה את העולם על רגליו האחוריות. זו אינה העצמה של הנגיף, אלא הצל של השפעת הספרדית שמרחף מעלינו כבר 90 שנה כמעט, בחומרה שאין כדוגמתה. 200 איש שנהרגו עד עתה משפעת החזירים, הם מספר זניח. זהו אותו מספר חללים של מטוס שהתרסק, או רכבת שהתנגשה. אבל תמיד קיים החשש שמא הם הפתיח ל100 מליון החללים הבאים, והפחד ממשיך לנקר.


החשש הזה, גורם לממשלות העולם לאבד שפיות. מקסיקו סיטי נסגרה כמעט לחלוטין. להזכירכם זו אחת הערים העמוסות בעולם כיום. תארו לכם את המיליונים של אזרחים שחיים שם כעת בתנאים של מצור. כשכל העולם מנדה אותם. בין כל הדיווחים על חמישה חולים בממוצע בכל מדינה, לא ראיתי שבריר כתבה בערוצי החדשות על המצב ההומני הקשה שם, כמו שאל-ג'זירה מרבה לתאר את רצועת עזה והשטחים. נדמה שבכל העולם קיבלו את זה שמקסיקו צריכה להיות השעיר לעזאזל.


מנגד העולם הכריז על דרגת כוננות 5 מתוך 6. המספרים האלה לא אומרים לכם הרבה. אולי זו הכוונה, שהם לא יאמרו הרבה לציבור הסטרי, אבל אני רואה כבר עכשיו כמה סימנים מדאיגים: ראשית, מהדורות החדשות מנסות להרגיע. זה אף פעם לא סימן טוב כשמביאים לאולפן חדשות נציג ממשלתי להרגעה. הפעם האחרונה שזה קרה למיטב זכרוני, היה כשהמשבר הכלכלי החל, והביאו את סטנלי פישר לאולפן, שאמר שישראל לא תיפגע מהמשבר. מהדורות חדשות, עיתונאים בכלל, הם אנשים שאוהבים לעורר מהומה אנשים בפאניקה, הם אנשים שמוכנים להיצמד למרקע, לבלוע בשקיקה סיפורים בלי לשקול אותם כראוי. צריך יד ברזל ושוט פלדה כדי להוביל עיתונאים סוררים בתלם, ומדאיג אותי שהחליטו מלמעלה להפעיל את יד הברזל ושוט הפלדה האלה בדיוק עכשיו.


ניסיתי לברר מהי דרגת הכוננות הבאה, השישית. ושמתי לב שבשום ערוץ חדשות לא מוכנים לדבר עליה. כולם אומרים שאין צורך להכריז עליה ומגחכים. אם כן מדוע יש צורך להכריז על דרגה חמש, ולהגביל אנשים, שכל חטאם היה שבאו ממקסיקו, למאסר בית בן שבוע ימים (או יותר). גם אם אינם מראים סימני מחלה.


בעודי מהרהר בכך לבסוף נפלט לרופא אחד, שלא מנוסה בתקשורת, מהי דרגה שש. דרגה שש היא משטר צבאי. הצבא אמור לפנות כנגד האזרחים כדי ליישם תקנות חירום. חשבתי על זה לרגע. מהם תקנות החירום שהצבא אמור לאכוף, מישהו מכיר אותם? מדוע עכשיו, כשמצב החירום לא הסלים, לא עורכים בהם דיון ראוי. מדוע מחכים לרגע האמת כדי שאנשים שהיו כה חסרי אחריות ולא דאגו למאגר תרופות מספיק לכל המדינה, יקבלו שלטון בלתי מוגבל בצבא, וינערו את האבק מתקנות חירום שאף אחד לא מודע להן ולא שמע עליהן, וכנראה גם כוללות היתר לפגיעה באזרחים?


אומרים לי שבינתיים מצאו בארץ שני מקרים נוספים של שפעת החזירים. ייתכן שבהמשך הכתיבה יתגלו עוד. מה שלא אומרים הוא שהאנשים האלה מחלימים היטב. אם כן, האם הבעיה העיקרית בשפעת החזירים היא לא החומרה שלה, אלא העובדה שפשוט אי אפשר יהיה לטפל בכולם? במילים אחרות האם הבעיה היא פשוט לוגיסטיקה לקויה, שהממשלה הייתה אחראית עליה? ע.ע. אי מינוי שר בריאות במשרה מלאה.


כשאני מסתכל בתשדירי החדשות על שפעת החזירים. אני רואה את האופי המכוער של האדם. אני רואה את המצרים בהינף יד, הורגים מאות אלפי חזירים תמימים והעולם מריע לנאורות שלהם. אצבעות מאשימות מונפות בכל העולם, וחוסר אכפתיות משווע של אנשים שלמען הצלת עורם מוכנים להפקיר זה את זה. אולי שפעת החזירים תיעלם, אבל הסימפטומים הללו, החמורים הרבה יותר, לא ייעלמו בקלות. ויבוא היום שהם יפגעו בנו יותר מכפי שכל שפעת או ממחלה אחרת יכלה לעשות.

נכתב על ידי , 1/5/2009 01:20  
59 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חסר מעש ב-4/5/2009 12:50




78,361
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחסר מעש אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חסר מעש ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)