לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ארכיון דון קישוט:


אם לא יעורו כל מלחיה, איכה תגיע הדוגית לחוף?

Avatarכינוי: 

בן: 18

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2009    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2009

מילות פרידה מהישרדות


מעניין אם לדמעות לוקח רבע שעה להתייבש. אריק אלפר, זוכה הישרדות, יוכל להשתמש בהן כדי למדוד את הקריירה שלו. לא יבשה "המאייההה" על עור התוף, וגיא זוארץ מיהר להעביר לעדן הראל.


זה אירוני שדווקא בעונה השנייה התקבלה סדרה ראויה. התערבות ההפקה אומנם הייתה קיימת אך לא הייתה מוגזמת. מלבד פסלוני החסינות, שתמיד נמצאו רק בידי המועמד בסכנה ובדיוק לפני מועצת השבט הקריטית, הציבור כמעט ולא הרגיש בהתערבות.


הנושא בו דווקא כן נכשלה העונה, אותו נושא שצוין על ידי בסוף העונה שעברה, היה בחירת המועמדים. בפוסט המסכם את העונה הקודמת, טענתי שהמבחן העיקרי של מפיקי הישרדות יהיה בעונה הזו, השנייה. לאחר ההצלחה של העונה הראשונה, טענתי, הם יוצפו במועמדים אקזוטים ופיקנטיים, ויתפתו למלא את כל המצבה במועמדים כאלה, ללא כל מועמדים "נורמאלים”. חזיתי שזה יגרום לעונה להיראות קיצונית מדי. תהיינה דמויות אותן נעריץ, אחרות אותן נשנא, אבל לא תהיינה כמעט דמויות איתן נוכל להזדהות.


בעונה הזו, לא הייתה לנו את נעמה האמא, ואת ליה, הממררות בבכי על ריחוקן מבנותיהן. את משה, הלוזר השכונתי שמרגיש דחוי. את גיא הבריון מהשנה שעברה שמתעלל בו, או אלכס המורה המגונן עליו. את הקונצרט עליו ניצח דן מאנו בעונה שעברה, החליף ג'ונגל, עם סיפורים חצי אפויים, יותר מדי אריות, יותר מדי נחשים שנוצרו בגלל קיצוניות היתר. לא היו די כבשים ולא די נכסים להילחם עליהם. הישגי הרייטינג היו בהתאם. הישרדות הפסידה ברייטינג לאח הגדול, שם הדמויות היו עילגות יותר, אבל אפשר היה להזדהות איתן. הדבר היחידי שהציל את העונה, חלקית, היה החזרת מתמודד כושל, מירית, שבדרך נס היוותה את מודל ההזדהות שהיה חסר.


בכל מקרה, החלטתי להמשיך במסורת מהשנה שעברה, ולכתוב על כל שורד כמה מילים. למען הדורות אם תרצו... חלק מהמעריצים שלהם יעלבו, חלק יסכימו... אבל הכל רק מהתרשמות וצפייה לא מהיכרות אישית ויכול להיות שאני טועה.


אירית- הבעיה העיקרית של אירית שהודחה ראשונה, היא שהיא לא הבינה את המשחק. אירית יכלה להיות האריק של המשחק. היו לה את כל הנתונים: כושר, רהיטות וכריזמה. היא יכלה להוות גשר בין מחנה הנשים למחנה הגברים. היא הרי דיברה בשפה של שניהם – מין דיווה של קניבה. אולם למרבה האירוניה אלה בדיוק היו בעצם הסיבות לכישלונה: היא הייתה כל כך חזקה, כל כך בטוחה בעצמה, שהיא לא התבוננה סביבה... אפרת תקעה לה סכין בגב מהסיבה הפשוטה שהיא דומה לה כל כך בתכונות, והיא רצתה את המקום שאירית ניכסה לעצמה. החוליה המקשרת... האישה הגברית... הדיווה.


נסרין- נסרין היא קורבן של התערבות ההפקה. רבים יאמרו שנסרין הועפה כי היא הייתה ערבייה. יש לי שאלה אליהם... האם נסרין הייתה מתקבלת לתכנית אם היא לא הייתה ערבייה?? מה בעצם מיוחד בה? אין לה מקצוע מדהים (כמו אריק), או משעשע (כמו מעיין ) היא לא הגיעה להישגים גדולים בחיים (כמו גל). נסרין התקבלה לתכנית רק כדי לעשות פרובוקציות. לראות אם מישהו מבין תשעה עשר המתמודדים האחרים יתקוף אותה. ההפקה ידעה את זה, וצוותה אותה עם מגב"ניק. נסרין הבינה זאת, והתעקשה בפרק הראשון ללכת על הקורה, כדי שלא יאשימו אותה בהשתמטות. אילולא כן, היא הייתה עוזבת את הקורה והולכת, אבל היא ידעה שהיא אבודה בכל מקרה. לכן, אני מתקשה להזדהות עם הטענות שנסרין הופלתה רק בגלל שלא קוראים לה "כרמית ברקוביץ'”. כפי שטענה.


סיוון- אין הרבה מה לומר. השחר של העונה השנייה. שתקנית עם חוש מעולה לזהות להיכן נושבת הרוח השבטית, אך חסרה את הנחישות לשנות את כיוון הרוח הזו. אופיר זיהה זאת בה, ולכן בחר בה כמטרה. אין עדות טובה יותר לדבריי, מהעובדה שלמרות היכולת שלה לעורר סימפתיה, בחרה סיוון לגלוש על הרוח הזו היישר הביתה ולוותר על אי המודחים. לא הגיע לה לנצח... כי אי אפשר להיות שורד בלי נחישות. הדבר היחידי שטוב בה, הוא שהיא הועפה מיד, ולא נגררה עד הסוף וגרמה לעונה להיות משעממת לפרקים כמו שחר מהעונה הראשונה .


מעיין- מעיין לא שונה הרבה מסיוון, אבל בכל זאת ישנם כמה הבדלים: ההבדל הראשון הוא שמעיין פנויה, וניצלה את מיניותה כדי לעורר אהדה. ע"ע איגור. רבים חושבים שאופיר טמן לה פח במועצת השבט האכזרית שגרמה לה לבכות... אבל הם שוכחים כמה דברים. ראשית, השבט ממילא כבר החליט להדיח אותה, גם ללא דברי אופיר. דברי אופיר היו רק בגדר וידוא הריגה. מה שהדיח את מעיין היו שני דברים. הראשון הוא שהיא לא עשתה דבר ולא תרמה לשבט, והשני הוא שברגע שאופיר הפנה את תשומת ליבו של איגור לכך שהיא משתמשת יותר מדי במיניות שלה.... איגור אמר לעצמו "ואללה הוא צודק, באמת אף אדם נורמאלי לא משתמש כ"כ הרבה במיניות שלו" ומיד סימן אותה כמין רמאית. ההוכחה הטובה ביותר לכך שהיו דברים בגו, היא שמעיין ואיגור לא הפכו לזוג אחרי הסדרה. נכון שהיו משקעים בגלל מועצת השבט, אבל מעיין הרי יודעת שאיגור הוא לא האדם המתוחכם ביותר בעולם ואפשר לעבוד עליו בקלות. (זו הסיבה שהוא מתעצבן כ"כ כשזה קורה, ומאיים על אנשים). אם היא באמת הייתה מעוניינת בו, ולא רק בקולו בהישרדות, היא הייתה לכל הפחות מתיישבת לידו בגמר, או מדברת איתו קצת. בכל זאת הוא הבין שהוא טעה. זה שהיא לא עשתה זאת, מעיד שהחיבה, כפי שאופיר רמז, ואיגור חשד, הייתה אסטרטגיה בלבד.


בשבקין- הבעיה של בשבקין הייתה שהוא היה בצבא יותר מדי זמן. לבשבקין הייתה בראש משוואה: "אני מביא חסינויות, ואני עושה את חלקי, לכן אני אשאר.זה אולי נכון בחיים. במשחק הישרדות, אדם שמביא חסינויות ועושה את חלקו גורר אהדה ומהווה איום. בהישרדות, כשאנשים לא אוכלים ולא ישנים, הם מתעצבנים על כל דבר קטן, ולא נוקטים בשיקול דעת שגורם להם לו מהספק. אריק הבין זאת. קודם חיסל את האהדה. אחר כך חיסל את החסינויות. והסוף ידוע.


גל- אין ספק שאילולא גל היה נעקץ, הוא היה השורד האחרון. איך אפשר לשכוח את הרגעים שהוא לקח את אריק לצד ולימד אותו את עובדות החיים. אריק התייחס אליו כדמות אב ומודל לחיקוי, ולכן אין ספק שהוא היה מצליח בעתיד לנצל את האמון הזה ולבגוד באריק. היום זה כנראה לא יקרה יותר, אריק התבגר. אבל כדי לנצח בהישרדות צריך טיפת מזל, וה"סטינג ריי" היה טיפת המזל של אריק. לקבל את מתנת הידע, בלי עקיצת הבגידה. בנימה אישית, הייתי אני שמח להיות זה שגל מסביר לו את עובדות החיים לגבי האופי האנושי כמו אריק. אין לי ספק שזה היה פוקח את עיניי. אגב... שמתם לב כמה גל דומה לפול, המאהב של אופיר??


מאיר- מאיר היה שחקן טוב ואסטרטג מעולה. אפשר לראות על פי שתי עדויות. הראשונה, הוא לא עף מבארו שם שנאו אותו. השנייה היא שכשאריק ניסה לטוות אתו מזימה, בניגוד לגיא, איתי ובשבקין, הוא לא נפל בפח, ומיהר לתקוע לו סכין בגב חזרה, ללכת לספר לגיא הכל ולנסות להקים ברית חדשה. מה שהכשיל את מאיר הוא האופי שלו קרי חוסר היכולת שלו להנמיך ראש (בניגוד לאופיר). דבר נוסף שהרס לו את המשחק היה העובדה שהוא ניסה להצחיק את חברי השבט. הבעיה בהצחקה היא שבדיחה היא בעצם להתהלך על הגבול הדק בין עלבון והנאה ולקוות ליפול במקום הנכון. כמה פעמים מישהו סיפר לכם בדיחה גרועה ורציתם לרצוח אותו? מאיר סיפר כ"כ הרבה בדיחות שע"פ חוקי ההסתברות הוא היה חייב להעליב מישהו... והוא העליב. נפגע, נעלב והרס לעצמו.הטרגדיה היא שיכולת המשחק שלו נשארה חבויה, והוא לא מימש את עצמו. אפילו עכשיו גיא לא פנה אליו בתכנית הסיום.


בנימה אישית... אני חושב שאם מאיר עשה משהו רע, אפילו לא חוקי, הוא צריך היה להיענש ולהיות מודח. אבל מעמד ההשפלה ב"תחזיר את הבנדנה", לפני כולם. היה מיותר ופתטי. הבנדנה מעולם לא הייתה מה שמחזיק מתמודד במשחק, אלא הלפיד. ואפשר לחשוב שמאיר יושב עכשיו בבית וממשש בעתב את המקום הריק של הבנדנה. בקיצור... רוצים להעיף את מאיר, אין בעיה! רק בלי טקסי השפלה מהמאה ה-19. תכף גם תקרעו לו את הדרגות מהכתפיים ותשברו לו את החרב.


דיווה- כבר אמרתי קודם שדיווה היא כמו אירית. אם שבט בארו היה מפסיד באתגר הראשון במקום קניבה, דיווה הייתה מודחת ראשונה וזוכה לגורל של אירית בעוד אירית הייתה זוכה לגורל של דיווה. אך זה לא קרה, והיו לה כמה ימים לגבש את "ברית הזאבים", שהגנה עליה כל עוד נשארה בבארו. כשהיא עזבה היא נענשה בכך שכל הבנות בהם פגעה רצו להתנקם בה. זה עבד! היא בצעה צעד נואש והבטיחה לבנים בקניבה ברית עם בני בארו. זה היה יכול להצליח אילולא פלטה משפט אחד... “אם אני לא אביא את הבנים מבארו, אני הולכת איתכם". ברגע זו היא נתפסה כבוגדנית, ודרכה להדחה הייתה סלולה!


מיכל- מיכל היא הגרסה הנשית לבשבקין. היא כל כך הייתה בטוחה בכוחותיה, ובצדק, שהיא שכחה שבמשחק כזה הם יכולים להוות גם חיסרון. היא ניכרה את הנשים בכך ש"התמתחה מול הגברים", והגברים היו מוכנים להעיף אותה כדי לשמור על שקט במחנה. זו הסיבה שכשאופיר אמר להם להעיף מישהי אחרת כדי להשיג את השקט המיוחל, הם עשו זאת בשמחה. הם רצו רק שקט. לא הייתה להם בעיה עם מיכל וכשהיה שקט בקניבה היא הסתדרה עם הבנים שם מצויין. למזלה אופיר עשה לה שיחת מוטיבציה קצרה, וגרם לכך שהיא לא הודחה עם הנזק הנפשי של בשבקין. זו נקודה לזכותו.


טוב נעבור לאלה שזכו להגיע למיזוג.


אפרת- ההוכחה הטובה ביותר עד כמה אפרת דומה לאירית היא בדרך בה הודחה. כמו אירית, היא הודחה בשל פיה הגדול, וההנחה המוטעית שהיא חסינה בגלל הבריתות שלה. אילולא כן, אין לי ספק שהיא הייתה מגיעה עד לחמישייה האחרונה בזכות הבריתות האלה, ואז זוכה בחסינויות כל הדרך לגמר. מוזרה לי האהבה שלה למסאז'ים, אבל כנראה שכל הבנות כמותה. היא רק מוחצנת יותר בהבעת תשוקותיה כמו גבר. אין ספק שיש לה יכולות שכליות גבוהות מאוד, אבל יכולות גבוהות יכולות גם להיות מכשול כפי שלמדנו.


גיא- מה שיפה בגיא, הוא אחרי שבשבקין נעלם, הוא התנדב לתפוס את המשבצת שלו. הוא גם זכה לאותו יחס שבשבקין קיבל קרי הערכה וכבוד, אבל כולם ניסו לוודא שהוא יאבד חסינויות, והתקיפו אותו מיד כשזה התרחש. אילו תפיסת תפקיד בשבקין הייתה נעשית מתוך בחירה, זה היה מעניין, אבל הנפילה של גיא למשבצת בשבקין, הופכת אותו לדמות טרגית... וחבל. דבר שחשוב לזכור הוא שגיא לא "הוגן" כמו התדמית שיצרו לו. דיווה הציעה לו כאמור, ברית עם הגברים בבארו, והוא העדיף את ברית הבנות שהבטיח אריק, כדי שהוא יזכה בכל החסינויות.


עידן- רבים השוו בין עידן וגיא. זה נכון שלשניהם יש כושר גופני ושרירים, אבל יש בינם הבדל עצום. עידן מנהיג, גיא לא! לעידן יש יכולת הבנת אנשים ואמפתיה עימם מעבר לצורך לשחד אותם בניצחונות. גיא צריך לעבוד עוד שנים כדי להגיע ליכולת הזו. אם עידן וגיא היו בגמר, היו בוחרים בעידן רק בזכות היכולת הזו ולא בזכות שום דבר אחר. העדות הטובה ביותר ליכולותיו של עידן היא בפרק השני, כשהוא הפסיד לאפרת (הפסד מאוד משפיל), והצליח לצאת מזה בפני השבט בלי שמץ ספק ביכולותיו . להזכירכם הוא לא הזכיר כלל שזה היה מבחן של שכל ולא של כוח. הוא לא היה צריך להזכיר בגלל היכולות האלה שלו.


זו הסיבה שהוא היווה איום גדול יותר מאשר גיא או איתי. זו גם הסיבה שאופיר הדיח אותו ובצדק. בנימה אישית, אני חושב שהוא לכלך ובגדול כשעשה "מושיק", וניסה לרדוף את אופיר מספסל המושבעים. ראשית, הוא ידע שאופיר מתנדנד. נטע לי ספרה לו את זה מזמן. הוא בחר לקחת סיכון, והוא היה צריך להיות גבר ולחיות עם התוצאות. הוא לא לקח על אופיר סיכון כי "הוא סמך עליו", הוא לקח עליו סיכון כי "לא הייתה ברירה". והוא כבר מזמן מחק את אופיר, וקידם את יואב לעמדה שלו. זו הסיבה שהקטנוניות הזו מעיבה על יכולותיו של עידן.


אנסטסיה- אנסטסיה לא טיפשה! היא רק לא חכמה כמו כל האחרים, ומכאן נוצרה לה תדמית ה"טיפשה”. היא באמת "ניסתה ליזום מהלכם", כפי שטענה בהדחה שלה, אבל היא לא הבינה, ועדיין לא מבינה שהיא הייתה כלי משחק שגררו אותו כל הדרך. אילו הייתה מבינה זאת הייתה מעיפה את עצמה ראשונה וחוסכת לעצמה את תלאות האי, מקבלת עוד כמה ימים בווילת המושבעים בפינוקים, או עפה הביתה. לא היה לה שום סיכוי לנצח בגמר, כי אף אחד לא מכבד אותה. היא לא חזקה מספיק כדי לגרור אהדה מהמתמודדים החזקים. לא חכמה מספיק כדי לגרור אהדה מהמתמודדים האסטרטגיים, והיא יפה מספיק כדי להפוך כל בת ליריבה שלה. היא סוג של נסרין, הוכנסה כדי לעורר פרובוקציות, רק שהיא לא הצליחה בכך כמו נסרין.


איגור- לאיגור יש שתי בעיות. האחת היא שהוא לא מבין כמה הוא תותח, והשנייה היא שהוא לא מבין עד כמה הוא מזיק לעצמו. את הבעיה של איגור אפשר לסכם במשפט בו הוא אומר לעידן "תמיד חיפשתי מנהיג גדול....”. לאיגור יש את כל התכונות של מנהיג גדול. הוא משדר בריאות וחוסן. יש לו גם שכל ויכולת לפתור בעיות ולשעשע, אבל הוא מתעקש להתחבא בצלו של מישהו אחר שיתייחס אליו יפה, כמו סוס עבודה או כלב. יש בזה יתרונות, ביטחון הוא לא דבר שצריך לזלזל בו, אבל זה לא דבר שצריך בהישרדות.


איגור צריך קצת קוצ'ינג. אם אני הייתי מדבר איתו הייתי נותן לו רק עצה אחת: תפסיק לאיים ותפסיק להתנקם. זה לא שהאיומים האלה לא עובדים. הם עובדים! אבל הם מונעים ממנו לגדול ולממש את עצמו, כי הם מונעים ממנו מלהתמודד עם עובדת חיים שכל אחד מאיתנו מתמודד עימה: בגידה. אילו איגור היה נוהג ע"פ עצתי ומאפשר לעצמו לחוות את כאבי הגדילה האלה, הוא לא היה משפץ יאכטות, אלא בעל עסק בגודל בינוני.


אופיר- אופיר שיחק משחק אסטרטגי, וזיהה את כל נקודות התורפה. על כך אין עוררין. הטעות האחת והיחידה, והמאוד קטלנית אגב, שעשה, הייתה לסמוך על אריק. לדעתי זה לא נובע מטיפשות, וגם לא מכך שאריק היה חכם יותר אלא מבדידות. אופיר היה תמיד האאוטסיידר בהישרדות וחיפש חברים אאוטסיידרים כמותו: מיכל או מאיר.


הוא זיהה באריק אאוטסיידר, אבל טעה בהערכת הכרת התודה שלו ובכך נכשל. אריק לא היה אאוטסיידר כמו אופיר, לאריק היו זמנים שבהם הוא היה "בחבר'ה". לכן ההתנהגות שחזה לגביו אופיר הכזיבה. הוא לא חבר לאופיר בברית אמיצה, אלא חיפש שותפים יעילים יותר. הכישלון של אופיר היה חוסר אומץ להמשיך להיות אאוטסיידר, ולא חוסר שכל. אילולא היה מראה לאריק את פסל החסינות, הוא היה יושב בגמר.


איתי- כאשר בשבקין נעלם, גיא נפל למשבצת שלו. כאשר גיא נעלם, איתי נפל למשבצת שלו. הבעיה של איתי היא לא ב"ערכים" שלו. ולא בגלל ה"ערכים שלו" הוא עף. הוא עף בגלל שהוא צפוי, וכשאדם הוא צפוי, קל לדעת מה יעשה, וכיצד לעקוף אותו. אי אפשר לזכות בכל החסינויות בהישרדות, וצריך לתכנן ליום בו לא תהיה חסינות. איתי לא תכנן לכך. הוא היה פופולארי מדי וזכה ליותר מדי חסינויות. הוא היה מגיע לגמר וזוכה, ולכן הוא היה חייב להיות מודח. ואם אריק לא היה פועל לכך הוא היה מודח בעצמו.


יואב- יואב נכנס להישרדות ילד, ויצא משם גבר. אותו היואב היה הראשון שהלך לאי הגלות, ונתן את הרמז לשבט מרצונו החופשי ( הוא לא היה אז בשום ברית). לכן נתפס כלא מאיים וזו הסיבה שהרשו לו להמשיך. תמיד כשהיו צריכים פראייר שיעדיף את טובת השבט על פני טובתו, שלחו את יואב. זה היה יכול להיות עוד סיפור טראגי בסגנון אנסטסיה, שנגררה כל הדרך כדי לעוף בסוף, אלא שיואב התבגר ואז הבין את מקומו. הוא ידע להעמיד פני חלש דווקא באתגר חסינות קריטי כדי לא להיתפס כאיום ולהפנות את האש לאיתי. הוא למד לשחק משחקים פסיכולוגיים כאשר בתחרות על אופנוע הים, מלמל עד כמה הוא מטרד והוא לא רוצה אותו, כשבאותו הזמן נאנק על עמוד כדי לזכות בו. השיא היה במועצת השבת האחרונה. הפרס הכי גדול של יואב, הוא לא הזכיה באוטו, אלא אובדן התמימות, שהיא מכת מוות לעורך דין או משפטן. זה יהפוך אותו למצליחן בחיים הרבה יותר מהאוטו שיהפוך לגרוטאה בעוד כמה שנים.


נטע לי- היחסים שלי עם נטע לי מלאים באהבה ושנאה. כעסתי על איך שהיא אוכלת אוכל שהיא לא השיגה ואיך היא בצעה מניפולציות על הגברים, כמו על מאיר באי הגלות כשהעליבה אותו בכך שלא הדליק אש, ולכן הוא לא גבר. להזכירכם היא גם לא הדליקה אש, וגם אריק לא הדליק אש. בכלל אני חושב שלא צריך להכניס בעלי תואר בפסיכולוגיה להישרדות, זה לא הוגן. גם אם זה ממכללה פרטית שלוקחת 60 אלף שקל. אבל לדעתי נטע לי הייתה הראויה ביותר לזכות מסיבה אחת: זוכרים איך איגור ויואב שחטו את התרנגולת ואכלו אותה. אף אחד מהשבט לא נגע באוכל חוץ מאיגור ויואב האאוטסיידרים. נטע לי החזיקה את כולם קצר. לא רק את אריק ואופיר שהיו איתה בברית, אלא גם את מירית ואיתי. היא אולי לא הייתה התחמנית, אבל היא הייתה השליטה של האי, ולכן הגיעה לה לזכות.


מירית- מאמי, נשמה... הרבה דברים אומרים על מירית. אבל מכולם צדק אריק: מירית יכלה להישאר נקייה כי מישהו התלכלך במקומה. מירית אולי לא לכלכה, אבל היא לא מנעה לכלוכים ולא ניקתה. כאשר היה מהלך מלוכלך היא ישבה בצד. למה? כי היא ידעה שהוא צריך להתבצע! לכן ההחלטה שלה לא להתלכלך הייתה אסטרטגיה, ולא תכונת אופי. אילו זו הייתה תכונת אופי היא הייתה רצה מיד לשנות מעשה רע שנעשה. הפסיביות שלה היא הסיבה שהיא לא זכתה... ובצדק!


אריק- אריק לא ראוי להיות השורד האחרון, אבל הוא ראוי להיות הטוב ביותר משלישיית הגמר... והוא כזה! למזלנו אריק ניחן במקצוע מפרנס, ולכן כמו עמיתו אריאל פרקש מ"סוף הדרך", הוא לא יטריד אותנו עד לכדי מיאוס. אריק לא הצטיין במישור הפיזי – זה לא סוד, אבל גם במישור האסטרטגי, הוא לא הצטיין במיוחד. היו לו שתי נקודות משבר: האחת ההדחה האחרונה בקניבה, והשנייה כאשר היו 4 שרשרות חסינות. באף אחד מההדחות האלה הוא לא הבריק. בראשונה הוא הבטיח להם לאחד את הבנות מהשבט השני, שזו הייתה האסטרטגיה של דיווה. בשניה, היה לו מזל ואופיר גילה לו שיש לו פסלון חסינות. אני מעריך אותו מאוד, אבל הייתי מעריך אותו יותר אילו היה מוצא דרך מבריקה להיחלץ מזה... ברית עם גורם לא צפוי, ולא תחנונים, שקרים , יללות ובגידות. אבל מלבד זאת הוא זכה בצדק ובדרך הישרדותית ראויה.

נכתב על ידי , 24/5/2009 02:18  
57 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של לילך ב-28/5/2009 01:14




78,361
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחסר מעש אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חסר מעש ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)