קראו לי מתחסד,
קראו לי מתייפייף,
קראו לי זונת רייטינג חסרת בושה,
אך את דעתי לא תשנו.
החלטתי להפוך לאחת מאותן העלוקות
המסקרות צעד צעד את המהלכים בסדרת הריאליטי
התורנית.
כן,
אתם רואים אותם בכל מקום,
מהגגים ומלהגים על המזימה של דן מאנו,
אוספים קולות לתמיכה ביוסי בובליל,
מחפשים לכלוך על עומר אדם מכוכב נולד,
ומקימים מועדוני מעריצים לנועם טור.
אל תדאגו, לא
אעשה אף אחד מהדברים הללו.
לי לא באמת אכפת מי יזכה או במה הוא
יזכה. אני לא אראה
שקל מהכסף הזה, ולפיכך
אין לי כוונה להפסיד אפילו אגורה בSMSים.
גם אם ההכי פחות "ראוי"
או "ראויה"
יזכו, אני רק
אשמח כשהרמאים והתחמנים הללו יעברו
מהעשירון שלי, לעשירון
העליון ויטרידו אנשים אחרים במקומי.
הסיבה שאני בכל זאת החלטתי להוריד את
הכפפות ולהצטרף לאותה שכבת אוכלוסייה
מפוקפקת היא שאני מניח שבעתיד הקרוב לא
יהיה לי זמן לכתוב פוסטים.
לכן, כדי
להשאיר את המדורה בוערת,
צריך אני למצוא נושא שהוא יחסית מוכר
ופופולרי לקבוצת אנשים גדולה.
הסדרה שבחרתי
לסקר היא "הרווק".
הסיבות ברורות,
גבר אחד, 22 נשים...
ועוד יפות. מי
לא היה רוצה להתחלף עם גיא גיאור?
אולם תחת המסווה הנוצץ של חליפת
הטוקסידו של גיא,
ונעלי הפלטפורמה של 22
עלמות החן, אפשר
לראות זרמים אחרים...
בניגוד
להישרדות והאח הגדול שעוסקות בעיקר בשאלה"
מיהו הראוי"
או מיהו "האחד".
הסדרה הרווק עוסקת בעיקר בשאלה מהו
הגבר האולטימטיבי,
ומהי האישה האולטימטיבית – כלומר
מהי התבנית של גבריות/נשיות
שכולנו צריכים להיות יצוקים ממנה.
הסדרה מנסה למצוא לכך תשובה דרך ניסוי
מבוקר בגבר ובמספר נשים שונות,
שכל פריט במרחב המדגם מייצג גישה שונה
לחיים.
הסדרה נפתחת
בהיכרות עם גיא גיאור ההיכרות הזו הייתה
שונה מהמבט אליו נחשפנו בסדרה הישרדות.
גיא תואר כגבר גבר.
הגבריות שלו הוסברה במספר תחומים.
התחום הפיזי,
שכלל תמונות שלו בחזה חשוף להבלטת
השרירים. התחום
החברתי- מנהיגות
ותרומה לחברה: שירות
ביחידה מובחרת,
והתקופה בהישרדות.
התחום הכלכלי:
הדגשת היכולת של גיא לפרנס את עצמו
בכך שהוא בעלים של בר,
והתחום הרוחני:
היכולות שלו לספק את הצרכים
חושניים/רוחניים
של האישה: נטורופתיה
לנפש, ובילויים
כברמן וחיית לילה.
לבסוף קינחנו את ההיכרות עם ה"מציאה"
בכך שהוסבר לנו כי למרות כל המעלות
שלו, למרות הביקוש
שלו בשוק הפו"פים,
גיא רוצה להתיישב ו"להיגמל"
מרווקותו, משום
מה רק לנקודה הזו לא נתנו הסברים.
לאחר שהוברר
הנושא העיקרי בתחרות קרי ה"פרס",
הגיעה הזמן להציג את המתמודדים...
סליחה המתמודדות!
בניגוד לתכניות קודמות,
בהן המתמודדים מוצגים בזה אחר זה או
לא מוצגים כלל, ההפקה
בחרה למתוח את החזה ולהוכיח שהם ביצעו
בחירה טובה. הן
התאמצו להראות שנבחרו נשים מכל הגוונים
ומכל המינים. חלק
מן הבנות שהם הציגו בהתחלה פגשו את גיא
רק בסוף, אך היה
צורך להוכיח את העובדה שרק מתמודדים
ראויים מתחרים על הפרס הגדול ולכן הן
הוצגו לנו כבר בהתחלה.
לאחר שסיימה
ההפקה להציג במבוא את המתחרות הבולטות
(או שמא המוחצנות),
הוצגה הפגישה של גיא עם כל אחת
מהמתמודדות באופן אישי.
המתמודדת הוצגה כשהיא יוצאת מלימוזינה,
כדי להמחיש יוקרה.
לעניות דעתי המצגת הזו הייתה מוגזמת
ומנופחת. כאן זה
לא אמריקה ואף אחד לא באמת מאמין שה"נסיכות"
הללו נוסעות בלימוזינה ביום יום.
בעוד מצג מוזר של חוסר טעם התעקש הצלם
הפטישיסט להתמקד בכפות רגליהן מפוקעות
הוורידים של המתמודדות במקום לצלם את
המתמודדת כולה יוצאת מהלימוזינה.
אחרי 22 תמונות
כאלה, רציתי לרוץ
לצלם/במאי ולשאול
אותו אם יש משהו שהוא רוצה לספר לנו,
ולקנות לו כרטיס לפסיכולוגית טובה.
22
המתמודדות הן למעשה המשתנים שאמורים
לפתור לנו את השאלה חסרת המענה:
מהי האישה הישראלית האולטימטיבית.
היו שם נשים קרייריסטיות,
נשים אסטרטגיות,נשים
אומנותיות, נשים
נשיות, נשים
אימהיות ונשים ביישניות.
כל אחת הציגה סטריאוטיפ שונה,
והציגה את עצמה בצורה שונה.
הנשים הנשיות,
חייכו אל גיא בביישנות מרמזת,
והותירו לו את הבמה לבצע את המהלך.
הנשים העצמאיות התפלגו לשתיים.
החלק הראשון,
החלק הפמיניסטי בא אליו עם חוזה לא
כתוב של זכויות וחובות.
הן רמזו לו מה הן מחפשות בגבר,
וסיימו ברמיזה עבה על מה הן מוכנות
לתת לגבר שיספק את מבוקשן.
החלק השני,
האסטרטגי, החל
לחשוב על המשחק כמרתון,
ובחר לתת לו נגיעה,
קריצה, נשיקה,
או גיפוף שיגרום לו לזכור אותן ולא
להדיח אותן בשלבים הראשונים.
החלק הזה היה לרוב הראשון שהודח!
גיא השתדל
לענות בנימוס, וניכר
היה בו שהוא נבוך.
שהוא לא רגיל שנשים נוטלות את השליטה
מהידיים שלו, ושהוא
מזהה את המלאכותיות שבדבר.
למרות זאת, הוא
לא שבר את הפאסון,
ואפילו כשהבנות נאחזו בקרנות המזבח
של הביישנות וחוסר האונים,
גיא לא איבד את עשתונותיו,
והסביר להם שמצבו קשה אף יותר.
(כן גיא, אנחנו
מאמינים לך מסכן שכמותך!).
הצגת המתחרים
המייגעת הסתיימה,
וההפקה עברה אל תוך הבית לקטע שמעניין
את כולנו וזה הפסיכולוגיה של המאבק.
דווקא את הקטע הזה ההפקה לא נצלה עד
תום. והיא לא
הראתה את האינטריגות הקטנות שהנצו.
מדוע לבת א' לשתף
פעולה עם בת ב'? הרי
גבר יש רק אחד. או
שהיא רוצה אותו והיא באה לקחת אותו לעצמה,
או שהיא לא רוצה אותו ובאה לצבור
פרסומת בריאליטי קל (ולא
לאכול תולעים על אי).
כאשר גיא
נכנס, והוסבר
למתמודדות שההדחה הראשונה קרובה,
מיד פנו כולן להתנפל על גיא:
המושיע היחידי שלהן מחרפת הריאליטי.
חלק מהן קפץ עליו ישירות,
חלק פלירטט עמו,
המוזרות ביותר ניסו לגעת בנטורופאת
הרוחני שלו עמוק פנימה ולהיות רוחניות
גם הן. אחת הפילה
את עצמה מולו (בכוונה!)
כדי שהוא ירים אותה וייתן לה שניות
ספורות בהן תוכל לכבוש את ליבו.
גיא,
שהינו וותיק בתוכניות ריאליטי,
ובוודאי פלירטט עם המצלמה לא מעט וראה
דרך התכסיסים השקופים הללו,הוא
והעדיף לפנות דווקא לבנות החלשות בריאליטי,
שהיה בטוח שהן לא ינצלו אותו,
או לחלופין שבהן יוכל לשלוט מבחינת
החשיפה. ההפקה
ידעה להפוך זאת לעוד מעלה בכותונת הפסים
של גיא,אם כי די
ברור היה שהמפיק קרא לו הצידה והנחה אותו
לעשות זאת.
חלק מהבנות
נאחזו באקסיומות המובנות במוחן לגבי
התפקיד של הגבר כרודף במערכת היחסים כדי
להצדיק את ביישנותן.
קצת קשה לי להאמין שהן עצמן האמינו
לדבריהן. ראשית,
הן לא באו למצוא גבר,
בחורות שנראות ככה יכולות למצוא גבר
בקלות. הן באו
להתחרות בתוכנית ריאליטי,
ושנית, גם אם
הן לא הפנימו את העובדה הזו,
הרי כל הבנות שכן התמרחו עליו,
הרי המחישו שברומא מתנהגים כמו
רומאיות, והרבה
יותר סביר שהבנות שנאמו נאומים ארוכים
על תפקיד הגבר במערכת היחסים,
פשוט הכירו בעובדה שהן חלשות יותר
לעומת האחרות והחליטו לוותר.
לכל מקל יש
גזר, ואם נשים
בצד את המשמעויות הפאליות המתבקשות,
הגזר הועלה על הבמה מיד לאחר האיום
בהדחה:שרשרת
החסינות/ ורד
ההיכרות הראשונית.
במאמר מוסגר אני מוכרח לציין שההפקה
מוכרחה להעסיק לשונאים שיתרגמו באופן
אטרקטיבי הרבה יותר את המושגים המיובאים
מההפקה הלועזית. ורד
ההיכרות הראשונה הוענק "במפתיע"
לבחורה הביישנית ביותר.
קשה לי לומר אם הבחורה הספציפית הזו
היא באמת ביישנית או מציגה את עצמה
כביישנית, משום
שבשלב ההיכרות הראשונית היא מרחה על גיא
נוזלים ריחניים בחופשיות.
נראה לי שהבחורה הזו היא שחקנית מיומנת
אפילו יותר מגיא גיאור במשחק הריאליטי,
והיא עוד עלולה להפיל אותו בפח.
בנוסף,
הבחורה שניחשה נכונה למי גיא יעניק
את ורד ההיכרות הראשונית זכתה לזמן איכות
פרטי איתו. שמה
הוא דפנה, והיא
הולנדית שלומדת בישראל משפטים.
הבחורה נראית כסטריאוטיפ הנורדי בכל
מובן המילה: גבוהה
ובלונדינית, הכל
בעזרת חומרי חמצון ועקבים כמובן.
גם זו סוג של רמיזה למהי נשיות במושגים
ישראלים. בנוסף,
התגלתה דפנה כמעריצה לא קטנה של "סקס
והעיר הגדולה",
ושאר ספרי מערכות היחסים,
כאשר דקלמה שורה אחר שורה את המנטרות
הניו-יורקיות
השטוחות של איך להשיג גבר:
לתת לו תמיד לרצות משהו,
להראות לו שיש דברים שלא ישיג וכו'..
בשורה העליונה דברים כאלה הם נהדרים
להיכרות ראשונית וליצירת עניין,
בשורה התחתונה,
לאחר שתי פגישות כאלה,
לגבר די נמאס מזה,
כי גברים הם עצלנים בטבעם ומעדיפים
את החיים הקלים.
דפנה תירצה
את הפסיביות-אגרסיביות
שלה בעובדה שהיא נפגעה מגברים בעבר.
גם כאן מתגלה משחק ריאליטי לא קטן.
ראשית, כמה
בת 24 יכולה להיפגע.
זה לא שהיא התחתנה עם בעל מכה,
ולא שגנבו לה את כל הכסף או לקחו לה
את הילדה (שאין
לה מן הסתם). הרבה
יותר סביר שהיא התאהבה בבחורים שזרקו
אותה, מה שדי סביר
אם אתה בן 24 שגם
לא יודע מה הוא מחפש בחיים של ומוצא בת 24
בעלת אותו האופי.
מה שכן מעניין הוא שדפנה מרגישה שהיא
מתנהגת בצורה לא ראויה,
והיא גם מרגישה שקיימת מצלמה שמתעדת
את מהלכיה, והיא
יודעת להסביר את מהלכיה התמוהים בצורה
שתעורר אצלנו סימפטיה.
עוד מתמודדת
בולטת היא ליאת:
דוגמנית בינלאומית.
בחיים, ללא
עזרת הפוטושופ ליאת מתגלה בעלת יופי ממוצע
לכל היותר, אך
עולם הדוגמנות לו היא נחשפה ובו היא חיה
מאלץ אותה להעריך את מעלותיה הפיזיות
בלבד, וכך היא
נעלבת מכך שאחרות ,
יפות פחות לדעתה,
נבחרות על פניה.
האמת היא שגיא,
כמו רוב הגברים ניחן ברדאר לשתלטנות,
וברגע שהוא משוכנע שהשתלטנות היא
מכוונת ולא מקרית או תוצאה של חששות
רגעיים, הוא מיד
רושם את זה ביומן.
לסיכום הפרק
הראשון של הרווק סיפק את הסחורה.
היה זה פרק מבוא בו הוצג פרס שווה
ומתחרים (מתחרות)
נחושים הנלחמים עליו.
הוא הציג דמויות בולטות שעשויות
להתנגש בעתיד ומה המוטיבציה שלהן,
ושתל את קווי העלילה ההתחלתיים.
הגבר הישראלי האולטימטיבי מול האישה
הישראלית, האם
יגור זאב עם כבש, או
שמא הכבש יתגלה כזאבה?
ימים יגידו, ואני
אמשיך לצפות.
הפרק הבא
מוריד את הכפפות ומראה את הבנות בביקיני...
יש!!!