לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ארכיון דון קישוט:


אם לא יעורו כל מלחיה, איכה תגיע הדוגית לחוף?

Avatarכינוי: 

בן: 18

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2008    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2008

"האח הגדול" נגד "הישרדות"


אם הייתם שואלים אותי לפני שבוע, הייתי נשבע לכם במאזדה (שאין לי), שערוץ 10 אידיוט. אחרת איך אפשר להסביר את ההתנהלות שלו בעת האחרונה?


במשך כמה חודשים, מיטב המוחות של ערוץ 10, ערוץ שהניף גבוה את דגל "הישרדות", לפני כחצי שנה, החליטו לירוק מן הבאר שממנה הם שתו, והרשו לערוץ 2 להגחיך את הסידרה. הפרומואים של האח הגדול, תוכנית הריאליטי החדשה של ערוץ 2, היו בעצם מסע הכפשה במסווה ל"הישרדות 2”.


בכל פרומו , הופיעה פרודיה של דמות בולטת מ"הישרדות": משה מלצר חולון, דן מאנו וויקה/מארינה ללא השם. הדמות הופיעה בצורה נלעגת, ומתחתיה הכיתוב: “אצלנו היא לא התקבלה, רוצים לראות מי כן התקבל? צפו ב"אח הגדול!". כך נמשכו הפרומואים במשך זמן רב, ללא כל תגובה מערוץ 10. במקום זאת קיבלנו ממנו רק שתיקה רועמת, סודיות שלא הייתה מביישת את חיל המודיעין וחוזים דרקוניים עבור המשתתפים, שחוץ מכריתת אשכים מרצון, הסכימו כמעט לכל תנאי שהציבה ההפקה.


במודע או שלא במודע, השאיר ערוץ 10 את הבמה התקשורתית לאח הגדול. האח הגדול, תוכנית שאמורה להימשך 100 ימים, הייתה חוסמת את לוח השידורים כמעט לחלוטין להישרדות. הישרדות הייתה עולה לאקרנים רק לאחר שהיינו מספיקים להתמכר לדמויות מהאח הגדול, ויוצרת גוש חוסם לכל ניסיון להחדיר את דמויות "הישרדות 2” לתודעה שלנו.


אולם מארגני "אח הגדול" ביצעו לא טעות אחת, אלא כמעט את כל הטעויות האפשריות, ובכך כשלו מלנצל את הפרצה שערוץ 10 פער עבורם.


הטעות הגדולה ביותר שעשתה האח הגדול, היא לשדר במצלמות 24/7 בטלוויזה. ערוץ 2 הוסיף עוד חטא על פשע, כשפירסם את ערוץ הטלוויזיה וערוץ האינטרנט פעם אחר פעם. זה אולי נשמע נחמד לספר על בחורה שמצחצחת שיניים באובססיביות ב-2 לפנות בוקר במשך חצי שעה, אבל בואו נודה על האמת, זה די משעמם לצפות בזה עד הסוף. אוקיי קלטנו, היא משוגעת לא צריך לצפות בה חצי שעה מצחצחת שיניים כדי להבין את זה... NEXT! ערוץ 2 , עם הצילום הבלתי פוסק יצא קירח מכאן ומכאן. מצד אחד, אלה שצופים בערוץ משתעממים די מהר, ומצד שני הם לא מעוניינים לצפות בתוכנית הטלוויזיה שהיא למעשה “תוכנית סיכום” לקטעים שכבר ראו.


הטעות הבאה שביצע ערוץ 2, הייתה בחירת המנחה. כבודו של ארז טל במקומו מונח, אבל נדמה לי שהוא חי בהכחשה. מה לעשות שארז טל הוא מכוער. מכוער אינטיליגנטי, רהוט, שנון, מקסים ומצחיק, אבל מכוער. להיות מכוער זה לא אסון, גם אני לא חתיך גדול, אבל החוק הכי חשוב בבידור קובע, שלכל אדם צריך להיות רק פגם אחד. להיות מכוער זהו הפגם האחד של ארז טל. וכאשר הוא מנחה את האח הגדול, הוא חושף עוד ועוד פגמים: רכלנות, תחמנות ושתלטנות. יכול להיות שזוהי הצגה, אבל מבחינה תקשורתית, האח הגדול זוהי תוכנית "סליזית", וכדי להחזיק תוכנית סליזית, צריך להביא מישהו יפה (כמו אילנית לוי) שסליזיות תהיה "הפגם האחד שלו" ויסלחו לו. או מישהו שנראה כמו ארז טל, אבל שיתנהג באופן ממלכתי. (דוגמה רובין ליץ’ בתוכניות אמריקאיות). ארז טל אינו מתנהג באופן ממלכתי. בזמן ההנחיה שלו, הוא מתנהג כמו אדם מכוער שמטיף לכיעור אצל האחרים, וזה לא יוצר אפקט דרמטי, אלא סתם דחיה.


הטעות השלישית שביצע ערוץ 2 היא בחירת המתמודדים. זוהי טעות די קריטית. הוא לא בחר "פרסונות" כלומר אנשים עם אישיות יציבה, כמו שנעשה בהישרדות, אלא אנשים שהם קריקטורות בפני עצמם. נדמה שהאנשים נבחרו לפי מבטא, מקום מגורים ודרך דיבור, יותר מאשר אמונות והשקפות. התוצאה היא שדווקא האנשים שהם קיוו שיתנגשו, התחברו, ולהיפך. לדוגמה הבחור הדתי, לא ממש שונא הומואים כפי שקיוותה ההפקה. והאבא הדורבן לא ממש מפליג במטבעות לשון כפי שקיוו, אלא יותר מתנהג כמו איש נרגן בגיל העמידה שלא מסתדר עם צעירים. מה לעשות ערוץ 2, אולי הייתם צריכים להשקיע פחות במפיק ויותר בפסיכולוג שיסנן אותם קודם?


הטעות האחרונה שביצעו בערוץ 2. היא המחסור בקבוצות משימות ומטרות. ב"הישרדות" ישנן קבוצות, ישנה משימה משותפת לכל קבוצה, ותתי משימות אחרות. (לדוגמה בהישרדות: המשימה הכללית זה לשרוד, ותתי המשימות הן להדליק אש, למצוא מים, להקים מחסה וכו’.). ולכן ישנה אפשרות לאנשים שלא מחבבים, להצליח בזכות הכישורים שלהם. המשימות גורמות גם לקהל הצופה להבין ולהעריך את הערך של האנשים, ולא להימשך רק לגזרה היפה, אך בכך שב"אח הגדול" עשו בעצם "שבט אחד" עם 15 חברים מהתחלה, בלי הסטוריה קודמת, אז "התחמנות" נכנסה מהר מדי, וחזק מדי. רוב האנשים לא מבינים בעצם מה קורה ומי נגד מי. הסיבות לבחירת המועמדים להעפה הן די שבלוניות. במקום "ברזנט" "וקוריצה", קיבלנו "אני לא מתחבר איתה" ו"אני לא סובלת אותו". אם המתמודדים לא יודעים על מה ולמה הם מעמידים מישהו להדחה, כיצד הצופים אמורים לדעת ? ומה התוצאה? תואם "נועם" היה הראשון לעוף, בלי סיבה, חוץ מזה שיש לו אח.


רק כדי להוסיף שמן למדורה, הייתה תקלה בערב הפתיחה. הקולות לא נספרו כראוי, ומתמודד שלא היה צריך לעוף הודח... והוחזר. כאן הגיע הרגע הפתטי ביותר, כשארז טל פתח ואמר: “שאצלנו אין פוילעשטיק (תכסיסים מלוכלכים), כמו "בתוכנית האחרת"”. זו אולי הייתה הצהרה הכי מעוררת רחמים. אין תחמנות??? להכניס אבא ביחד עם בת, זה לא נותן יתרון לאדם מסויים? להביא 2 אחים יחד זה הוגן? ה"אח הגדול", זו תוכנית שכולה התערבות ההפקה. אפילו השם "האח הגדול" מרמז על כך. אז בבקשה לא להתחסד! אה, ועוד משהו. אם אנחנו כבר בעניין. ממתי ארז טל מדבר באידיש??



כך או אחרת, ערוץ 2 ביצע טעות, שחיפתה על הטעות שביצע ערוץ 10, בכך שלא הגיב ל"אח הגדול" בפרומואים משלו. אני חושב שזה הזמן לערוץ 10 להכות בברזל בעודו חם, ולא לסמוך על שם המותג של הישרדות כמו שב"1 נגד מאה" ניסו לעשות, כשהעמידו אותה מול הישרדות... ונכשלו. צריך לפרסם, לשחרר פרומואים.


בקיצור...יאללה מלחמה!!!!

נכתב על ידי , 4/9/2008 20:36   בקטגוריות טלוויזיה, אקטואליה, שחרור קיטור  
66 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של האח הגדול ב-15/11/2008 18:27




78,361
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחסר מעש אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חסר מעש ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)