לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

ארכיון דון קישוט:


אם לא יעורו כל מלחיה, איכה תגיע הדוגית לחוף?

Avatarכינוי: 

בן: 18

MSN: 





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2008    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2008

חסד אעשה עימכם


בד בבד עם החדשות המפחידות על תפיסתו של "בית חב"ד" ע"י טרוריסטים בהודו, נפלה על ראשנו, או שמא עלי לומר:” אוזנינו”, חדשה טרייה לא פחות, אך צפויה הרבה יותר. פיסת החדשות המדוברת היא שסוף כל סוף הוחלט להגיש כנגד ראש ממשלתנו, אהוד אולמרט, כתב אישום בפרשת ראשון-טורס.


קשה לומר שמישהו מהציבור הישראלי נפל מהכיסא כשהוא שמע על הידיעה הזו, כמו שאי אפשר לומר שלא ידענו שזה יגמר בכתב אישום בסופו של יום, אך הדבר המעניין יותר הוא מצעד ההתחסדות הבלתי נסבל המלווה את הפרשה.


אין כל ספק שאהוד אולמרט לא נרדף בפרשיות פליליות משום שהוא מושחת יותר, או פחות מראשי ממשלה אחרים. הסיבה שערוותו הפלילית של אולמרט נחשפה בפומבי, היא משום שביצע צעדים שנויים במחלוקת, ופרס כספי גדול הוצע על כל ידיעה שתביא להדחתו.. וזה עבד!


אין בליבי טענות על חוסר הדמוקרטיה שבדבר, אלא רק על ההתחסדות במסווה של "שמירת האינרטס הציבורי". במשך זמן רב ישב תיק הפרשה במשרדי המשטרה והעלה אבק. הסיבה לדבר הייתה שראשי שלטון החוק במדינה לא יכלו להחליט אם להגיש נגד אולמרט כתב אישום בפרשה הזו בלבד, או לחכות ולהגיש נגדו כתב אישום מרוכז בכל הפרשות הפליליות בהם הואשם. הדבר שהכריע את הכף לבסוף לא היה שיקול חוקי יוצא דופן, או זווית ראייה רעננה שהביא מוח משפטי בכיר, אלא העובדה שהבחירות קרבות, ואהוד אולמרט התנהג כמנותק מהם.


ראשית, מיודענו אומרט החליט כי הוא לא יפנה את כיסאו לציפי לבני ובכך לא ייתן לה יתרון על פני נתניהו. שנית, ראש ממשלתנו החליט להיות ראש ממשלה יוזם ואסרטיבי, ולא הברווז הצולע שממשלת המעבר מצפה ממנו להיות. לאחר שנים של תרדמת חורף החליט פתאום אהוד אולמרט לצאת כנגד נערי האוצר, ולפעול להענקת רשת ביטחון כוללת לפנסיות, והגדלת תקציב לאוניברסיטאות. הכל לשקם את מקומו בהיסטוריה הישראלית.


למשמע הדבר שראש ממשלתנו החליט לכתוב צ'קים שלא הוא יצטרך בעתיד לפרוע , נזעקו שועי המדינה והחליטו להפסיק להתלבט, ולהגיש כנגדו כתב אישום, מינורי כמובן, מיד כדי לאלץ אותו להכריז על נבצרות ולפנות את מקומו לגברת ציפי לבני.


עד לכאן הכל טוב ויפה, ולא שונה הדבר מכל המקיאבליזם הישראלי שמלווה את הפוליטיקה שלנו. מה שגרם לי לשבת ולכתוב פוסט על הנושא, הוא שהיום בתוכנית "ערב חדש" הוחלט לגייס פורום תלת ראשי שדן בסוגיה . בסופו של הדיון, פנה המנחה, דן מרגלית, אל המצלמה והתנצל על כך שאף אחד מחברי הפאנל לא טען שאולמרט צריך להישאר בתפקידו. הוא אמר שהם חיפשו בכל מקום ולא מצאו אפילו אדם אחד שחושב כך. זו הסיבה שהחלטתי אני לכתוב על כך פוסט. ולו כדי שיהיה אדם אחד לפחות שטען את טיעוני הנגד.


הסיבה העיקרית שאינני סבור שאהוד אולמרט צריך להכריז על נבצרות, היא שאהוד אולמרט כבר התפטר, ואיננו עוד ראש הממשלה. תפקידו של אולמרט מרגע זה ואילך הוא לא לעמוד בראש הממשלה שמנהיגה את המדינה, אלא לעמוד בראש ממשלת המעבר.


תפקידה של ממשלת המעבר הוא לא להנהיג את המדינה, אלא להחזיק את השלטון יציב בזמנים הפכפכים. זו הסיבה שממשלת מעבר מקבלת סמכויות גדולות בהרבה מממשלה נבחרת. מצד אחד כל הסמכויות של ממשלה רגילה נתונות בידיה, ומצד שני יש לה סמכויות עודפות... כמו חוסר היכולת לפטר את חבריה.


כיום אנו חיים בזמנים הפכפכים, וזקוקים אנו לממשלת מעבר יציבה. המשבר הכלכלי מאיים לשטוף את חופיה של ישראל, ולמוטט את כלכלתה. ככל שהפרשנים הכלכליים , הנשכניים והביקורתיים בדרך כלל, יושבים ומרגיעים את הציבור, כך הולך אני ומתחיל לדאוג. אילו בי תלוי היה הדבר הייתי דוחה את הבחירות בכלל ומקים ממשלת אחדות, שלכל הפחות תכין תכנית כלכלית יציבה שתהיה מוסכמת על שלוש המפלגות, כך שכשהשלטון יתחלף לבסוף תיחסך מהציבור חוסר ודאות כלכלית.


במציאות הזו, מבקשת המערכת הפוליטית שלנו, בחוסר אחריות משווע להחליף ראש ממשלה מיד ועכשיו, עוד אפילו לפני שהוגש נגדו כתב אישום, והוא באמצע השימוע, ותפקידו ע”פ חוק הוא להחזיק את המדינה יציבה בזמנים קשים.. מרגיש אני, שלמרות שרוב חברי הכנסת שלנו הם עורכי דין במקצועם, אין להם שום הבנה של המושג ממשלת מעבר.


ציפי לבני, שכשלה בהקמת ממשלה, או יותר נכון ב"ייצוב מחדש" של הממשלה שהקים אולמרט, החליטה ללכת לבחירות, נישאת על גלי ההערצה של הסקרים. זוהי זכותה ואינני מבקר אותה על כך. יחד עם זאת, בגל האופוריה של "היא יצאה מה זה גבר" אסור לשכוח שהיא כשלה בהרכבת ממשלה חצי מוכנה שהותיר אחריו אולמרט. כיצד אם כך אפשר לשים אדם כזה בראש ממשלה הזו שבהרכבתה כפי שהיא היא לא עמדה, דווקא בעת משבר.


פרט לכל אלה, כואבת לי ההתחסדות של המערכת הפוליטית כנגד הצעדים הפופוליסטיים שנוקט אולמרט. לא! עלי הוא לא עובד, אני יודע היטב שלא מטוב לב נובעים ההקצבות הנדיבות שלו, אלא משיקול פוליטי קר.


ומה בכך?? האם המושג "כלכלת בחירות" כל כך זר בתרבות הישראלית? האם זו הפעם הראשונה לפני בחירות שתקציבים נשפכים ללא חשבון רק כדי לאסוף בוחרים, והצ'ק שנפרע לאחר הבחירות מכיל הוצאות גדולות לציבור הישראלי?


ההבדל בין "כלכלת אולמרט" לכלכלת בחירות פשוט וחד: בכלכלת בחירות מן הכסף נהנה רק צד אחד של המפה הפוליטית, ובכלכלת אולמרט , פוליטיקאי שיעלם במהרה, כולנו נהנים: כל הסטודנטים ללא הבדל דת גזע ומין נהנים מהתקציב האקדמי; כל הפנסיונרים ללא קשר לשייכותם הפוליטית ייהנו מרשת הביטחון לפנסיות. האם מישהו יכול לטעון ברצינות כי המצב הזה טוב פחות מכלכלת בחירות בה רק קהל בוחרים מיוחד ומתנדנד נהנה מקופת המדינה בעוד שאר המדינה יושבת מוזנחת, ומשלמת את החשבון?


קשה לי להאמין שבמציאות כמו שלנו, לא מצאו ב"ערב חדש" אפילו לא אדם אחד שיאמר את הדברים האלה. קשה לי גם להאמין ששלושת האנשים שכן ישבו בפאנל, רובם פוליטיקאים, לא חשבו על כך.


הדבר היחידי שהם דיברו עליו, הוא על תרבות השלטון הישראלית. על הבושה הבלתי נסבלת שיכהן בישראל ראש ממשלה שהוגש נגדו כתב אישום. כאילו שזה הדבר שגרם לציבור לאבד אמון בנבחריו.


חברי הכנסת יודעים היטב, שהם נמצאים במירוץ כנגד הזמן. בזמנים בהם שר האוצר לשעבר עומד למשפט על מעילת כספים כנגד ניצולי שואה. שר האוצר הנוכחי צולם מצביע פעמיים בכנסת, ועומד בראש הליגה שתובעת להעניש את כל מי שעשה את זה, הדבר היחידי שחברי הכנסת פוחדים ממנו, הוא שעכשיו, שראש ממשלה שעומד מולו כתב אישום יכהן, נוכל אנו הציבור לדרוש באמת ובתמים בדק בית רציני בכנסת.




נכתב על ידי , 27/11/2008 21:53   בקטגוריות אני יודע שזה מעצבן אבל אלה הן האמונות שלי, ביקורת פוליטית, אקטואליה, ישראבלוף זוקף ראש בפעם ה....  
57 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חסר מעש ב-8/12/2008 14:10
 



הספד לעוד ערוץ שהולך לרדת מ HOT


היו זמנים , אי אז בראשית שנות התשעים, כשבישראל היה רק ערוץ אחד, וערוץ אחד ניסיוני שכונה ערוץ 2. ערוץ 2 באותם השנים, היה כמו אישה מוכה, שהממשלה לא הרשתה לה להתרומם, וערוץ אחד משל בכיפה, ולא היסס לרדות באזרחי המדינה.


מה הוא לא עשה לנו, וכיצד הוא לא התעלל בנו. במשך שנים הוא היה הופך את שידורי הטלוויזיה לשחור לבן, כעונש על תקיפה תקשורתית של מנהיגי המדינה. את שעות הפריים טיים, הוא היה ממלא בתשדירים פוליטיים, המלאים בפוליטיקאים בעלי אמירות כה שחוקות, שאי אפשר היה להימנע מן החשד שהם קיבלו את השאלות מראש, והכינו לעצמם תשובות מבעוד מועד. מפאת זאת, את התוכניות המעניינות והמבוקשות הם היו דוחים לשעות הקטנות של הלילה. היכן שילדים לא יכלו לצפות בהם בלי וידאו, שבאותה התקופה, לפני ה DVD, עלה לא מעט.


אל הזירה הזו, הגיחו שידורי הכבלים. בבת אחת מערוץ אחד וחצי, קיבלנו כמעט מאה ערוצים. השוק הישראלי לא רק שהתחמם, הוא התלקח בפתאומיות, ואי אפשר היה לעצור אותו יותר. נכון שלא כל מאה הערוצים היו ערוצים שאפשר היה לצפות בהם. אני לדוגמה, כמעריץ מדע בדיוני, הייתי צופה בכאב, בזמן הזיפזופ, ורואה את הפרקים החדשים ביותר של "מסע בין כוכבים" בערוצי גרמניה, טורקיה וצרפת, בלי להבין מילה. אבל עדיין זה היה אחרת.


פתאום מספר הערוצים הישראלים צמח פי 400% או פי 500%. היה ערוץ המשפחה, ערוץ הסרטים, ערוץ הספורט, אפילו ערוץ הילדים, או כמו שבמשפחה שלי היו קוראים לו: הגלולה נגד מיגרנה להורים. וזה עבד! הכבלים הצליחו והתפתחו, עד שהיום כבלים הם מזמן כבר לא מותרות, ו(כמעט) כל אחד מאיתנו מחובר.


הכבלים באותם ימי בראשית ריכזו את מיטב המוחות בארץ. זו לא הייתה חוכמה כל כך גדולה, היות וערוץ 1 המונופוליסט היה עושה כמיטב יכולתו להרחיק אותם. הרבה לפני הגדרת ה"טאלנט" שם היו הטאלנטים האמתיים: מיכל ינאי, שי אביבי, נתן ברנט ועודד מנשה. אבל לא רק כישרונות בידוריים היו שם, אלא גם כישרונות מסחריים: אנשי פרסום מעולים, עם היד על הדופק הישראלי, שידעו במהלך מתוחכם "להשאיל" לערוץ 1, תוכניות לשידור, ובכך קיבלו את הפרסומת הטובה ביותר שאפשר לקבל... ובחינם.


אחד הדברים הלא פחות חשובים באותם הימים, היה הערוצים הזרים. חלפו לבלי שוב הימים בהם אנשים רצו לגור עם בני העדה שלהם (לדוגמה רוסים עם רוסים), כדי שביחד יוכלו כולם לקנות צלחת לוויין ולראות רק ערוץ אחד מהמולדת. פתאום בקצה אצבעותיו של כל אחד מאיתנו, היו זמינים שידורים בתורכית, בערבית, בצרפתית ובגרמנית. בבחירות באותם השנים רצה אפילו מפלגה שטענה לאפליה עדתית שהמצע שלה כלל הכנסת שידורים ברומנית לממיר.


אבל מכל ערוצי הלוויין, ברור היה שהערוצים החשובים ביותר היו הערוצים בשפה האנגלית. אין מה לעשות ואנגלית היא השפה הזרה היחידה שלומדים בבית הספר. ערוצי הבידור באנגלית באותה תקופה היו שניים: SKY 1 ו STAR PLUS . באמצעות ערוצים אלה הממוקמים בשתי פינות הגלובוס: לונדון והונג קונג, פתאום אנחנו האזרחים קיבלנו מושג לגבי כיצד תחנת טלוויזיה טובה אמורה לפעול, וזנחנו את הבעל המתעלל שנקרא ערוץ 1 הישראלי לאנחות.


אך לכל דבר טוב היה סוף. ובמדינה שלנו הסוף לא מגיע מבחוץ אלא מבפנים. תאוות בצע, וטיפשות הם בדרך כלל יסודות המוטבעים בגנום הישראלי והורסים כל חלקה טובה. ערוץ SKY 1 ביקש שישלמו לו על השידורים, וכשסירבו, הוא הצפין אותם, והם נעלמוו מן הממיר לבלי שוב.


לפעמים אני עוד חושב על הערוץ הזה: הערוץ בו ראיתי בכל יום שבת את פרקי הרובוטריקים שערוץ 1 השמיט, ואת סדרות האנימה המובילות. ולפעמים אני עוד נזכר בחיבה בזמנים בהם השלמתי מולו את כל פרקי מסע בן כוכבים, בלי לחכות שיקנו אותם עונה אחר עונה.


מאז נשאר רק ערוץ אחד, כמגדלור מנצנץ באפלה. היה זה ערוץ STAR PLUS, שהפך להיות STAR1 ולבסוף הפך להיות STAR WORLD. אמנם זה לא היה ערוץ מהוקצע כמו SKY 1, אבל עדיין יכולתי לראות בו את משפחת סימפסון, ולא להרגיש שזה שידור חוזר. עדיין יכולתי לראות בו את כל פרקי אנג'ל ובאפי ציידת הערפדים, בלי לכעוס שבין הרגע המותח של סוף העונה הקודמת ותחילת העונה הבאה עוברים 3-5 שנים. וגם כשהכבלים התעקשו לוותר על "נמלטים" ועל "עקרות בית נואשות", יכולתי לראות על מה כל המהומה בערוץ STAR WORLD. נכון שזה היה בלי תרגום, ולפעמים קצת שלג טינף את המסך, אבל זה היה תמריץ טוב מאין כמוהו ללמוד אנגלית ראויה ולהתקדם הלאה.


עכשיו שמעתי שהולכים לסגור את הערוץ הזה, כמו שסגרו את SKY 1, וכמו שסגרו את CNN. וכמו תמיד, ההודעה על כך הוצנעה כמעט עד לרגעים האחרונים... אם בכלל. אין זמן לארגן מחאה, ובטח שאין זמן לכתוב מכתבים זועמים. על המסך תופיע הודעה בקרוב, הנותנת ללקוחות זמן קצוב לבטל את כל הכבלים... וללכת. אין לי ספק שאף אחד לא ייקח את העסקה הזו, כי אין לאן ללכת. המצב ב YES הוא דומה, כיצד המצב יכול להיות שונה כשיש רק שתי חברות והמנכ"לים סוכני המכירות והטכנאים, בהיעדר קביעות זזים ממקום אחד לשני?


אני מרגיש צער רב, שהכבלים הפכו מתחנת טלוויזיה לפורטל אינטרנט. ערוץ החידות, ערוץ הקריוקי, ערוץ ההידברות, וערוץ ההמלצות על ערוצים. כולם שוכנים בממיר, אך אפילו לא תחנת טלוויזיה בידורית אחת מחו"ל הנגישה לישראלי הממוצע, בשפה שישראלי ממוצע יכול להבין, להשוות, ואולי גם לבקר את הדלות הישראלית של השידורים. כך חזרנו לאותם ימי בראשית של ערוץ 1 שרדה בצופיו.


אין לי ספק שהמתמטיקה תעשה את שלה. את הערוץ הזה יחליפו באחר, ולו רק כדי לא להפר את תנאי הזיכיון. אין לי גם ספק שהערוצים הטובים באמת יהיו בתשלום: כאילו שהכבלים והממיר הדיגיטלי וה VOD הם בחינם. עשיתי חשבון וראיתי ש 500 ש"ח לפחות צריך לשלם על חבילת ערוצים סבירה.


אז הרשו לי בכמה שורות אלה להספיד את הערוץ שליווה אותי מאז ילדותי מעל לעשור. הערוץ האחרון שהיה הנציג האסייתי בישראל. הערוץ שלמדתי ממנו אנגלית, ויותר מכך למדתי ממנו על חשיבותה של האנגלית בעולם המודרני.


בנוף התקשורתי של היום, נוף המכיל את ערוץ התעמולה הסיני CCTV, בו שום דבר רע לעולם לא קורה בסין, את ערוץ החדשות הצרפתי, בו שאר העולם הם בורים ועמי ארצות, בעוד האנינות והשיק הצרפתי מושלים בכיפה, וערוץ FOX בו ישראל לעולם לא טועה, אני מרגיש שוב כמו גולם המסתגר בפקעת. שוב התכניות החדשניות תעבורנה אלי מסוננות דרך עיניהם הבוחנות של מנכ"לי שידור ישראלים, ושוב לא אוכל לזעוק שאני רואה רק תכניות מיושנות. בקיצור... מעולם לא הרגשתי שאפשר לעשות מכל כך הרבה, כזה כלום.


אחרי כ-20 שנה של שתיקה של הצרכן הישראלי, כעת כשהוא מפוצל ומפולג, אין לי שום ספק שהוא לא יתקומם. אם הוא לא התקומם כנגד החשכת הערוצים בזמן המונדיאל, מי הוא שיתקומם עכשיו... או בעתיד. חשבתי כצעד מחאה לקנות צלחת לוויין, אבל ביננו אני די בטוח שהיא תיגנב הרבה לפני שאספיק לסיים לשלם עליה. (אם עושים את זה למכוניות ולמזגנים... למה לא לצלחות?).


טוב שלפחות יש את האינטרנט, בו אפשר להיפתח לעולם.... אגב שמעתי שגם את זה הולכים לסגור לנו , או יותר נכון "לסנן" , בשל שלום הציבור.


כנראה שעם כל כך הרבה סינונים, אין שום פלא, שבעברית תקינה... גם קללות אומרים בסינון.


נכתב על ידי , 22/11/2008 17:20   בקטגוריות טלוויזיה, ישראבלוף זוקף ראש בפעם ה...., פסימי, שחרור קיטור  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חסר מעש ב-5/12/2008 23:16
 



לדף הבא
דפים:  

78,361
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , פילוסופיית חיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחסר מעש אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חסר מעש ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)