לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בוץ עמוק


כינוי:  DelPiero

בן: 36





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2004    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2004

אבל למה לבזבז לי את הזמן?





תופעה שאני מוצא מטרידה מאוד, ומתעצמת בשנים האחרונות, עקב האינתיפאדה, היא המאבטחים בכניסות לקניונים, תחנות מרכזיות, מקומות הומי אדם שונים, וכל מסעדה או בית עסק שמכבד את עצמו.

למה מטרידה, אתם שואלים? ובכן, אני חושב שאת הכסף שמשלמים לאנשי הביטחון האלו (שומרים, מאבטחי תחבורה ציבורית ועוד) ניתן לבזבז בדרכים טובות יותר, אשר יספקו פתרונות הרבה יותר אפקטיביים לבעיות אותם האחרונים מנסים לפתור.

 

דוגמה #1, מאבטחי התחבורה הציבורית:

מאבטחי התחבורה הציבורית כבר פועלים כיום בכל הערים בישראל, עד כמה שידוע לי, ועבודתם מסתכמת בכך שהם בודקים את תחנות האוטובוס לכל אורך המסלול שלו, ועולים לחלק נכבד מהאוטובוסים, בכדי לבדוק אם יש בהם חפצים\אנשים חשודים.

בפיגוע הכפול בבאר שבע, וגם באחד הפיגועים האחרונים באוטובוס בירושלים (קו 4 או 14), דובר על כך שמאבטח תחבורה ציבורית נכח באוטובוס בזמן הפיגוע, או מעט לפניו - וידו הייתה קצרה מלהושיע.

למעשה, זה אפילו לא יהיה מוגזם, אפילו אם אטען שרוב המאבטחים האלו - יעדיפו להעלים עין מאנשים חשודים, בכדי לא לסכן את עצמם. הרי בימינו, אין הרבה אנשים שמעדיפים למות גיבורים מאשר לחיות בשקט.

ולמעשה, ידועים הרבה מקרים כשהמחבלים עלו לאוטובוסים והתפוצצו מיד, או לכל היותר הגיעו עד לאמצע האוטובוס. זוהי דרך הפעולה שלהם, וזו גם תהיה הדרך, כי אין שום סיבה שיהיה אחרת. אין גם סיבה שישאירו באוטובוסים או בתחנות האוטובוס מטעני חבלה. מתי בפעם האחרונה היה מקרה כזה? ולמעשה, עם הדריכות של היום, כל נוסע באוטובוס יכול לדווח לנהג על חפץ חשוד, ואין שום צורך בנוכחות של מאבטח התחבורה הציבורית - אנחנו לא עיוורים, אחרי הכל.

 

דוגמה #2, מאבטחים בכניסה לתחנות מרכזיות:

כמישהו שמגיע לתחנה המרכזית החדשה בת"א לפחות פעמיים בשבוע, אני מוצא את הבדיקות בכניסה מעיקות מאוד. לא רק שהן גוזלות זמן יקר מהנבדקים (מה שבגלל הסיבוכים והבלגן בתחנה, הרבה פעמים גורם להחמצת אוטובוסים) - הרי שהן גם לא יעילות.

נתחיל בכך שחיילים\ות במדים, אשר מציגים תעודת חוגר, מורשים להיכנס ללא בדיקה ולעקוף את התור. ובאמת - למה שלא יהיה כך? אנחנו הרי לא מדברים על עולם טכנולוגי מתקדם, שבו אפשר להזמין באינטנרט מדים צה"ליים, להדפיס באמצעים ביתיים תעודת חוגר או לשלוח פצצות גרעיניות בלחיצת כפתור.

מעבר לזה שהבדיקה קלוקלת, קיים גם עניין התפישה של המחבלים. התחנה המרכזית היא מטרה נוחה, מכיוון שהיא כוללת בתוכה גם קניון (קרי - הרבה אנשים) וגם תחנות עלייה לאוטובוסים ציבוריים (קרי - הרבה אנשים דחוסים).

אבל, אם נחשוב על זה בהגיון - את שני האלמנטים הללו ניתן למצוא במרחק של מטרים, בלי לעבור בדיקה בטחונית. הבדיקה הבטחונית עצמה, זו שאמורה לשמור עלינו, יוצרת תור ארוך ומייגע - כלומר הרבה אנשים.

אם הולכים 100 מטרים, לכיוון אקראי כלשהו מהתחנה המרכזית, מגיעים לתחנה השנייה של כל הקווים שיוצאים מהתחנה. שם אפשר בקלות לעלות על האוטובוס - הרבה אנשים דחוסים.

 

אז למה בעצם המאבטחים, אם המחבל יכול במילא להגיע למטרתו גם בלי לעבור אותם?

התשובה לשאלה פשוטה מאוד. מה שקורה הוא - שהרשויות והממשלה עובדות עלינו בעיניים. מוכרים לנו את המאבטחים בתירוץ של "זה מונע פיגועים, זה טוב, ולכן תשלמו על זה" - אבל למעשה, מעטים מאוד המקרים בהם מאבטחים הצליחו למנוע פיגוע (אחד שזכור - מהטיילת בת"א), והיו כמה מקרים שבהם המאבטח עצמו נהרג, ומנע נזקים גדולים יותר. האם מטרתם של המאבטחים היא לצמצם נזקים, או למנוע פיגועים? אני באמת מתנצל, אבל אני לא רואה שום נחמה בכך שנהרגים 5 אנשים ולא 10. כשנגיע למצב שבו לא יהיו הרוגים כלל, אהיה שמח.

 

אולי, במקום לשלם סתם כך לכל המאבט(י)חים למיניהם, כדאי להעביר להם טירונות קרבית, ולשלוח אותם לאזור הקו הירוק - למלא את החורים במערכת הביטחון, שדרכם מצליחים לחדור המחבלים. אולי כדאי להתאמץ יותר בבדיקות אנשים וכלי רכב הנכנסים לארץ מאזורים אלו, ולא את האנשים שרק רוצים להגיע הביתה באוטובוס. סביר להניח שזה לא יקרה. הציבור ימשיך להאמין לשטויות שמאכילים אותו, והשלטון ימשיך לעשות שטויות שיפגמו בבטחון המדינה.

מעגל אינסופי של אמצעי ביטחון > פיגוע > אמצעי ביטחון, במקום ליצור פתרון אחד אמיתי ויעיל לבעיה הזו.

 



(מאבטיח - תמונת אילוסטרציה, גוגל)

נכתב על ידי DelPiero , 1/12/2004 19:21   בקטגוריות מחאות ודברים גדולים  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



51,081
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDelPiero אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על DelPiero ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)