לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בוץ עמוק


כינוי:  DelPiero

בן: 36





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2005    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2005

אין מקום לכולם



בשביל חלק גדול מאוכלוסיית העולם, הצונאמי הקטלני באסיה הגיע בצורת "האסון הנורא ביותר בעת המודרנית" או "אסון נורא שעוד לא נראה כמותו", אבל בשבילי, ובשביל קומץ\מיעוט נוסף של אנשים, מדובר במקרה הגיוני ומתבקש, מבחינת הטבע*.

העולם שלנו די מלא מבחינת אוכלוסיה, את זה מדענים יודעים כבר שנים. יותר מ-6 מיליארד תושבים בכדור הארץ זה מספר שנשמע סביר, והוא אכן כך. אבל כשמדובר על כ-3.5 מיליארד ביבשת אחת (בלי קשר להיותה הכי גדולה) - מתחילות הצרות.

לפי ההגיון, אמורה להיות פרישה אחידה של בני אדם בכל העולם, פרט למקומות כמו אנטרטיקה שלא מתאימים למגורי אדם. אבל יצא ככה, שבמקומות כמו אסיה ואפריקה ישנם ריכוזים גדולים של אנשים, בעוד שבאירופה או בצפון אמריקה (קרי העולם המערבי) המספרים נמוכים בהרבה.

אי לכך, החליט הטבע שזה לא מתאים לו, ובשלב כלשהו פשוט לא יהיה מספיק מקום לכל בני האדם במקומות האלו, מכיוון שקצב הילודה שם פשוט גבוה מדי, וזו רק שאלה של זמן עד שאנשים ימחצו אחד על השני. מה גם שבגלל שמדובר במדינות שאינן מפותחות טכנולוגית או מדעית, רוב האנשים שם פשוט לא מסוגלים כלכלית\נפשית לעבור למקום אחר, ומקובעים איפה שגדלו כל חייהם.

אז מה הפתרון של הטבע? הטבע ממציא 'אסונות' ו'מקרים מצערים'.  כדוגמה, אפשר פשוט לבדוק איפה ישנם הכי הרבה אסונות. יפן, לדוגמה, היא כנראה המדינה שסובלת מהכי הרבה אסונות טבע. רעידות אדמה, צונאמי, שיטפונות, הוריקנים, ונדמה לי שגם הרי געש יש להם. אבל היפנים הם חבר'ה מפותחים, שכבר מזמן נחשבים 'עולם מערבי', הם הצליחו למזער באמצעים טכנולוגיים את מספר הנפגעים והנזקים, עד לכדי מצב שבו הם מסוגלים לחיות בשקט במדינה בלי לסבול מכל מה שהטבע מנחית עליהם. לעומת זאת, במדינות כמו הפיליפינים או בנגדלש, מדינות שאינן מפותחות, בכל יום נהרגים עשרות, אם לא מאות אנשים, משיטפונות וכו'. גם מקסיקו סיטי, העיר הצפופה בעולם, ידועה כסובלת מרעידות אדמה ושטפונות, שגורמים למספרים עצומים של נזקים בנפש וברכוש.

 

מדענים טוענים כי המין האנושי עושה טעות, כשהוא מתיישב במקומות האלו ומתבסס שם. למעשה, נראה כאילו הטעות היא לא המקומות הספציפיים האלו, אלא הריכוז הגבוה, בכל מקום שהוא. בעולם אומרים שאנשים מביאים את זה על עצמם, מכיוון שידוע שהמקומות האלה מזמינים אסונות, אלא שכמו שזה נראה, הטבע פשוט פועל איפה שיש פיצוץ אוכלוסין, ולא שהאדם הוא זה שמתיישב במקרה איפה שיש אסונות טבע.

אפשר לקחת את אפריקה לשם הדגמה. יבשת אפריקה נמצאת על לוח גדול מאוד של קרום כדור הארץ, מה שמוריד את הסיכויים לרעידת אדמה באזור לרמה נמוכה מאוד עד כדי אפסית (מי אמר שלא לומדים מערוץ 1?). הטבע ראה שבאפריקה ישנם ריכוזי אוכלוסיה גדולים שגורמים לצפיפות, ואז הנחית על אפריקה את האיידס. עשרות מיליונים נהרגים באפריקה בכל שנה מאיידס. איידס יש בכל מקום, זה נכון, אבל אפשר לראות שהמספרים הרבה יותר נמוכים במקומות מתורבתים ומפותחים יותר. הכל פועל כתגובת שרשרת אחת גדולה, שהדרך היחידה לעצור אותה היא לפרק את האזורים המאוכלסים ולהתיישב באופן שווה פחות-או-יותר ברחבי העולם.

עד כאן התאוריה היומית של דלפיירו, בקרוב הספר (כולל התאוריה על איחוד קומוניסטי מחודש ומלחמה גרעינית ב-2050) - להשיג בחנויות המובחרות.

 

* בשביל לא להיכנס לויכוחי דת, אני משתמש במילה 'טבע' ולא במילה 'אלוהים'. אם אתם שומרי מסורת, אתם מוזמנים לתרגם לעצמכם את המילה ל'אלוהים'.

נכתב על ידי DelPiero , 7/1/2005 19:32   בקטגוריות אקטואליה  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



51,081
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDelPiero אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על DelPiero ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)