לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בוץ עמוק


כינוי:  DelPiero

בן: 36





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2005    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2005

מוזיקה חוקית



אחרי הפירמוט האחרון של המחשב, החלטתי לא להתעסק יותר עם תוכנות שיתוף קבצים (אלא אם אני חייב), ולנסות להפסיק להתעסק עם מוזיקה לא-חוקית (במובן מסוים). אחרי הפירמוט סידרתי את כל הדיסקים שלי, כשהצרובים הוחבאו להם אי שם מאחורה, והשארתי את המקוריים והטובים בהישג יד (לא, ריקי מרטין לא נכלל באלו).

עם זאת, אני כן מתכוון להשתמש בדיסקים מקוריים של חברים ולהעתיק אותם למחשב, אולי אפילו לצרוב לשם שמיעה. התבלבלתם? לא רק אתם: הרבה אנשים התנפלו עלי מאז, אולי בצדק, בטענות של "למה?" ו"אין לזה הצדקה". כדי למנוע מהויכוח הזה לחזור על עצמו בכל פעם מחדש, אני מגיש לכם FAQ, בתקווה שיענה על כל שאלותיכם.

 

מה יוצא לך מזה?

מבחינה מוסרית ואידיאולוגית - אני לא פוגע באמן שאני מעריץ במידה שהייתי פוגע בו אם הייתי מוריד את המוזיקה. אם אין לאף חבר שלי את הדיסק, אז אני פשוט אסתדר בלעדיו. אם הוא באמת כל כך טוב - אני אקנה מקורי לכל היותר.

מבחינה טכנית - אני קודם כל מגן על המחשב שלי מכל החרא שיש באינטרנט, וגם מונע מאנשים שהעבודה שלהם היא להרוס לאחרים את החיים לעלות עליי ולהחרים לי את המחשב\דיסקים\תכולת הדירה.

 

מה ההבדל בין הורדה מהאינטרנט לבין העתקה מחבר?

כשאני מעתיק מחבר, אני יודע שלפחות החבר שלי קנה דיסק מקורי. כך יוצא שבמקום שאני ועוד חבר נוריד שנינו מהאינטרט ובכך נגרום לאמן נזק של שני דיסקים, למעשה נגרם נזק של דיסק אחד בלבד.

 

העתקה מחבר היא עדיין לא חוקית - לו יש את הזכויות להשתמש בדיסק, לא לך.

זה נכון, אני לא מתיימר לקנות רק דיסקים מקוריים מעכשיו - זה לא שווה את הכסף ברוב המקרים. שוב, אני עובר כאן על החוק, אבל בצורה הרבה פחות רצינית ממה שהייתי עושה אם הייתי מוריד את זה מהאינטרנט.

 

אם משהו נמצא באינטרנט, זה אומר שמישהו העלה את זה לשם - כלומר שמישהו קנה עותק מקורי.

שוב, גם זה נכון. אבל - תאורטית זה אומר שיכול להיות בכל העולם רק עותק אחד מקורי של המוצר המדובר. במקרה שלי, אני יודע שלפחות בסביבה הקרובה אליי נקנה עותק אחד, מה שכבר עוזר איכשהו לאמן.

 

במקום לקנות בעצמך, אתה סומך על אחרים שיתנו לך את האלבום.

זה לא נכון. אני פשוט מבקש מחברים דיסקים שכבר נמצאים אצלהם, זה לא שאני בא ואומר להם לקנות דיסק שספק אם הם בכלל רוצים, רק בשבילי. אם לאף אחד אין את הדיסק, תמיד אוכל לקנות אותו בעצמי אם אחליט שהוא שווה את זה. יעידו על כך הדיסקים המקוריים שיש לי בבית (לא כמות גדולה, אבל הרבה יותר מלאדם ממוצע בימינו).

 

הורדת מוזיקה של אמנים יכולה לעזור להם במקרים רבים.

אם הורדת מוזיקה תעזור לאמן או לא, זו החלטה שלו בלבד. ישנם אמנים שחושבים שזה נכון, והם מציעים באתרים שלהם הורדות של מוזיקה בצורה חוקית. אם זה לא המצב, אז לא משנה אם זה עוזר או לא - זה עדיין למורת רוחו של האמן. חוץ מזה, הורדת מוזיקה באינטרנט יכולה להועיל רק לאמנים חדשים או לא מוכרים בכדי להתפרסם, אבל אין בזה שום תועלת לאמנים בסדר גודל עולמי.

 

אמנים בסדר גודל עולמי יכולים להסתדר טוב גם בלי מכירות הדיסקים, רק מפרסומות וכו'.

אז מה, יוצא שהם עובדים ימים על גבי ימים על כתיבת דיסק והפקתו, בשביל רווח אפסי? בשלב כלשהו האמנים יתחילו לכתוב מוזיקה להנאתם האישית בלבד, ולא יהיה להם שום טעם להוציא בכלל דיסקים. למה לטרוח כשזה לא מניב פרי? הרי אם אדם הוא מילארדר, זה לא אומר שהוא ירשה לאחרים לגנוב לו מיליונים בודדים, אפילו שזה מעט בשבילו.

 

הדיסקים מאוד יקרים, איך אתה יכול להסכים עם זה ולא לעשות כלום בנידון?

אני לא מסכים. הדיסקים בהחלט מאוד יקרים בימינו. מי שחושב שבישראל מוזיקה יקרה, צריך לטוס לאירופה (לדוגמה יוון או אוקראינה), ולראות כמה זה עולה שם. תתפלאו שבישראל זה לא הכי יקר, ואף רחוק מזה. המחירים אינם צודקים, אבל אין מה לעשות בנידון. בסופו של דבר הכסף שלקוחות משלמים מתפרק לגורמים שונים - האמן, הלייבל, החנות, המפעל, האולפנים וכו'. הדרך היחידה להתגבר על העניין הזה, היא אם אמנים יחלו להקים לייבלים עצמאיים משלהם, ויתאחדו כולם ביחד - כך ניתן יהיה לחסוך את ההוצאות של הלייבל, האולפנים, ולפעמים גם החנויות.

 

 

מה עם תוכנות? למה מותר להוריד תוכנות ואסור דיסקים?

קודם כל, לא אמרתי שמותר. בדרך כלל אני מעדיף להשתמש בתוכנה חוקית וחינמית - אם יש כזו. אם אני מוריד תוכנה בצורה לא-חוקית, זה כמפלט אחרון בדרך כלל. חוץ מזה, היוצרים של התוכנות לא מעניינים אותי, האמנים שאני מעריץ דווקא כן. לכן אין שום סיבה שאתמוך במתכנתים, כשבמחיר של נורטון אנטיוירוס שרק תוקע את המחשב, אפשר לקנות משהו כמו 10 דיסקים מקוריים, אם לא יותר.

 

אני מקווה שזה עונה לכל מי ששאל אותי שאלות כאלו ואחרות בצינורות הפרטיים. לא עונה? תגיבו ותשאלו.

נכתב על ידי DelPiero , 22/1/2005 19:19   בקטגוריות תרבות ובידור  
11 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



51,081
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDelPiero אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על DelPiero ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)