לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בוץ עמוק


כינוי:  DelPiero

בן: 36





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
3/2005

בית משפט וירטואלי?



כנראה שהמספר 100,000, שרק הולך וגדל, החל לסנוור גורמים כאלו ואחרים בישרא, והחבר'ה בחלונות הגבוהים הגיעו למסקנה שצריך בית משפט. בית משפט לדיני ישראבלוג: גניבת טקסטים, כפתורים וכו'.

אין לי בעיה עקרונית עם הרעיון של בית משפט שכזה, הבעיה שלי מתחילה כאשר נכנסים לעניינים הקטנים על הפרק, ולחוקה הוירטואלית שיש להמציא, כי בלי חוקים אין בית משפט.

ישנם אלמנטים מאוד גבוליים, שבקשר אליהם קשה לשפוט ולפעמים אי אפשר לומר מי אשם במה, והאם בכלל יש אשמים ולא מדובר במקרה של נסיון הונאה\רמאות.

 

אפילו במקרה הפשוט ביותר, של גניבת טקסטים, אי אפשר להחליט חד-משמעית. אם לדוגמה נמצאו שני טקסטים זהים בבלוגים שונים, עם הבדל של תאריך ביניהם - צריך יהיה לערב את יריב בכל מקרה שכזה, רק כדי לבדוק שהפוסט בו הטקסט מופיע מוקדם יותר לא נערך לאחר מכן (ורצוי לדעת בדיוק מה נערך בו), כי אחרת ניתן להעתיק בכל רגע טקסט מבלוג אחר, להכניס אותו לפוסט מוקדם יותר בבלוג שלך, ולטעון שההעתקה היא ממך אליו ולא להפך. רק הבעיה הזו בטח תגרום ליריב לסגירת כל הרעיון, כי בינינו - כמה אדם יכול לשבת ולבדוק מה נערך ומתי? אני חושב שכל הרעיון של בית המשפט הזה נועד מלכתחילה כדי להוריד קצת ממסת העבודה של יריב, אלא שזה לא נראה כך בכלל, במבט ראשון.

 

מבחינת תמונות וכפתורים העניין נהיה מסובך אפילו יותר, כי למרות שיש זכויות יוצרים על תמונות, הדרך היחידה להוכיח שתמונה היא שלך - היא רק על ידי הטבעת חותם עליה. ואם אין חותם? אפשר לשכוח מהזכויות, לפחות עד שתימצא הדרך להוכיח משהו אחרת.

 

ומה עושים כשבלוגר גונב רעיון של מישהו אחר? פרוייקט, פוסט או קטגוריה - כל דבר כזה יגרור אחריו תוהו ובוהו. מן הסתם הצד הנשדד יפנה מיד לבית המשפט, ימלא את המייל, ובסופו של דבר יקבל סירוב - שכן על רעיון אין זכויות יוצרים גם בעולם ה'אמיתי' - בשביל זה כבר צריך לרשום פטנט. ואולי נקים גם מוסד לרישום פטנטים בישראבלוג?

נכתב על ידי DelPiero , 26/3/2005 14:46   בקטגוריות Blog Stuff  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



51,081
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDelPiero אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על DelPiero ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)