לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בוץ עמוק


כינוי:  DelPiero

בן: 36





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2005    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2005

יצחק רבין



בחודש יוני 1948 הגיעה לחופי ארץ ישראל האונייה "אלטלנה" - ועל סיפונה כ-900 עולים, כמו גם אנשי אצ"ל ונשק ותחמושת שיועדו להגיע לארגון האצ"ל. לאחר עצירה לא-שקטה-במיוחד בכפר ויתקין, המשיכה אלטלנה לתל-אביב עם 100 אנשי אצ"ל, ביניהם מנחם בגין - מפקד הארגון.

דוד בן גוריון, ראש הממשלה דאז, סירב לתת לנשק לרדת מהאונייה בשל חילוקי דעות על חלוקתו - בגין דרש שהנשק יחולק בין הגדודים של אנשי האצ"ל שהצטרפו לצה"ל, בעוד שבן גוריון התעקש על כך שחמישית מהנשק בלבד תועבר למטרה זו.

דוד בן גוריון שולח את יגאל ידין, קצין המבצעים של צה"ל, לפקד על הפעולות בנושא. ידין, יחד עם כוחות גדולים של צה"ל והפלמ"ח החלו לתקוף את הספינה באש חיה. בגין הורה שלא להחזיר באש - בכדי למנוע מלחמת אחים. תנועתה של אלטלנה הוגבלה על-ידי שתי ספינות חיל הים, ויש האומרים כי ניתנה הוראה לחיל האוויר לתקוף את הספינה עוד בזמן מסעה לארץ - אך אפילו הטייסים הזרים של חיל האוויר לא הסכימו לבצע את המשימה.

ב-22 ביוני הורה דוד בן גוריון לירות מתותח על האונייה. האונייה החלה לעלות באש, ואנשי האצ"ל על סיפונה נאלצו לנטוש מחשש להתפוצצות של מאגרי הנשק עליה. אש חיה נורתה עליהם - גם כשהיו בים ושחו לעבר החוף. התוצאה הכללית של מאורעות אלטלנה היא מותם של 16 אנשי אצ"ל ו-3 חיילי צה"ל, בסך הכל 19 חיילים ששירתו את מדינת ישראל.

בין כל הדרגים הגבוהים - נמצא יצחק רבין, שהיה אחד מהמפקדים בשטח, ויש הקושרים אותו לירי על חיילי האצ"ל בעודם בים - נלחמים על חייהם. רבין מעולם לא הכחיש מעורבותו בנושא, ואף כתב על כך בספרו "פנקס שירות" (עם איזכורים לירי לכיוונם של החיילים הלא-חמושים בים).

 

בלי מילה אחת על מהלך שערורייתי שקשור לבירת נורבגיה - פוסט שמראה את הצד הפחות "אנושי", "הוגן" ו"שוחר שלום" של יצחק רבין ז"ל. מעט מאוד אנשים מכירים את המקרה לפרטיו הקטנים ואפילו פחות יודעים על מעורבותו של רבין.

לאחר מותו, הפך רבין מראש ממשלה אהוד לקדוש. אי אפשר להגיד שום דבר רע עליו - כי מדובר בשקר, בהכפשה או בחילול כבוד המת. זכורה לי גם פרשה עם מתנות שקיבל כראש ממשלה שלא עוררה הדים רבים מדי - לאחר הפיכתו לקדוש. אפשר להזכיר באותה הנשימה את חשבון הדולרים של 1977.

אני לא מבקש לומר שרבין לא היה אדם הוגן כמו שאומרים שהיה, ובעל אופי מיוחד בשביל פוליטיקאי. אני מסכים עם כך שהיה מאנשי הצבא הגדולים בתולדות מדינת ישראל (ואף לפני הקמתה), וקידם גם כמה נושאים חשובים כראש ממשלה, אבל כדאי מאוד לפקוח את העיניים ולהבין - יצחק רבין לא היה מושלם כפי שנוהגים לתאר אותו היום.

נכתב על ידי DelPiero , 16/11/2005 20:29   בקטגוריות אקטואליה  
17 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



51,081
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDelPiero אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על DelPiero ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)