לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בוץ עמוק


כינוי:  DelPiero

בן: 36





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2004    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2004

אני טקסט פוליטי - תוכנית ההתנתקות





זה כנראה הפוסט הפוליטי הרציני הראשון שיפורסם בבלוג זה, ולכן אבקש עכשיו, וגם לעתיד - בלי תגובות מתלהמות, בלי קללות, גידופים ושאר ירקות. תודה.

 

אתמול צפיתי בטלוויזיה, כנראה בפעם הראשונה בחיי, בשידור ישיר ממשכן הכנסת. המדובר היה בהצבעה על תכנית ההתנתקות. קודם כל, ארצה להתייחס דווקא להצבעה עצמה ולמהלכה, ולא לתוצאות ולהשלכות.

אני אישית מצאתי את ההצבעה דומה עד מאוד לסרט הוליוודי. הדברים לא ברורים עד הסוף, יש מתח בסיום, ובדקה התשעים הכל מתבהר. באמת, אי אפשר לחלוק על זה. מה שביבי ולבנת עשו, לפחות טוב כמו פירוק הפצצה של מל גיבסון ודני גלובר ב'נשק קטלני 3'. רק שאז היא התפוצצה.

בכלל, מה פשר ההתנהלות הזו? שר האוצר - ללא ספק אחד השרים המכובדים, ובכלל אחד הבכירים בממשלה, לא יודע מה דעתו עד לדקה האחרונה? ממשלה זו ממשלה, לא סרט ריגול. אי אפשר להיות סוכן כפול - מצד אחד עם ראש הממשלה, ובסופי השבוע לברוח למיטה של המפד"ל או מפלגה אחרת. כנ"ל לגבי לימור לבנת, אבל אליה אין לי אפילו קמצוץ של כבוד - שרת חינוך שלא סיימה תיכון? רק בישראל.

 

אז ההצבעה עברה, התוכנית תתבצע כנראה - ומה יוצא לנו מכל זה?

אני חייב להודות, שהידע שלי לגבי רצועת עזה ותוכנית ההתנתקות הוא טריוויאלי למדי. חוץ ממקרים מסוימים מאוד, לא יצא לי להתעמק ולהתעניין בהיסטורית הצבאית והפוליטית של ישראל. מילא מלחמה אחת, שתיים - אבל כמה מבצעים וגיחות כבר אפשר לזכור, אחרי 6 מלחמות ו-2 אינתיפאדות, ועוד לא סגרנו עשור שישי?

מבחינה מדינית-בטחונית אני ימני. יש שיגידו ימני-קיצוני, תלוי בהשקפה. אבל בכל זאת, בעניין ההתנתקות אין לי ממש דעה. לא בעד ולא נגד.

מצד אחד - למה להיות נגד? מדובר ביהודים שגרים ברצועת עזה מתוך פרינציפ. אין להם שום דבר לחפש שם, חוץ מקסאמים ופצמ"ר. וכמובן - הם בטח ובטח לא שווים את כל החיילים שנהרגים ונפצעים ברצועה מדי יום ביומו.

מצד שני - מדובר אחרי הכל בהעברת יהודים נגד רצונם, משהו שלא מתקבל על הדעת. על הדעת של מי? זו כבר שאלה אחרת.

 

בסך הכל, אין לי מושג אם זה טוב או רע. מבחינת משאבים וכח אדם, אני חושב שקל יותר לשלוט על הרצועה מבחוץ ולא מבפנים. חסכני, ויעיל באותה מידה. אבל - אם ימשיכו הפלסטינים בשיגור רקטות כאלו ואחרות, לא תהיה לישראל אפשרות התגובה המיידית שיש כרגע, כשהכוחות בפנים. זה לא כולל תקיפה אווירית, כמובן, אבל אני בכלליות נגד הרג אזרחים תמימים (למרות שיסכימו איתי הרבה אנשים, שבעזה אין יותר מדי מהזן הזה), ולכן השיטה הזו לא כל כך פועלת מבחינתי.

 

וחוץ מזה - תמיד יש את הטענה ששרון יוזם ופועל על תכנית ההתנתקות רק כדי להסיח את דעת הציבור מבעיותיו האישיות - האי היווני, קרן, אפל, גלעד, עמרי וכל מי שקשור. מה אני אגיד? עובד לו.

נכתב על ידי DelPiero , 27/10/2004 16:24   בקטגוריות אקטואליה  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



51,081
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDelPiero אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על DelPiero ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)