לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

בוץ עמוק


כינוי:  DelPiero

בן: 35





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2011    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: Blog. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

בסוף של יום



בסוף חודש אוקטובר מסתיים לו מנוי הפרו של הבלוג הזה, לאחר שנתיים ו-9 חודשים עם פרו ו-3 שנים בישראבלוג בכלל. הדילמה שנוצרה בשלב זה לא עסקה בנושא 100 ₪ או 20$ או כמה שהמנוי עולה עכשיו – אלא עצם נחיצותו של הפרו. מזה חודשים רבים שאני בקושי כותב כאן פוסטים (וגם האחרונה היו בעיקר צילומים שלי) ונראה שהבלוג הגיע לקצו. אני יכול למצוא לפחות 20 תירוצים שונים לסגירת הבלוג הזה, אבל נראה שהשניים העיקריים שמוליכים את הקו הם מחסור בזמן ומחסור במוטיבציה.


זמן – מאז חודש יולי האחרון אני עובד במשרה מלאה (או משרה וחצי, בהתחשב בכמות השעות) – שלא רק שלא מאפשרת לי להשקיע את הזמן הדרוש לבלוג, אלא בקושי משאירה לי מקום לחיי חברה מינימליים – ובכך אני מתכוון לפגישה עם החברים אחת לשבועיים, כולל סופי שבוע. מעבר לכך, בחודש מרץ 07' אחל בלימודיי האקדמיים – לימודי תואר ראשון בהנדסת אווירונאוטיקה וחלל בטכניון. הלימודים לבטח ישאירו לי אפילו פחות זמן לפנאי, וגם סידורי המחשב והאינטרנט בתנאי הטכניון אינם ברורים לי בשלב זה.

 

מוטיבציה – כבר מעל לשנה למעשה, שאין לי שום רצון להמשיך ולכתוב בבלוג הזה. אחד המניעים העיקריים שלי בתחילת הדרך, כמו של כל בלוגר אחר (ואל תתנו לאף אחד להטעות אתכם) היה הרייטינג. כשפתחתי את הבלוג, ישראבלוג עוד היה בגדר אתר יחסית אנונימי, ומספר הבלוג שלי מעיד על כך יותר מכל ביחס למספר הבלוג האחרון שנפתח. בגרסה ההיא של ישראבלוג אפשר היה להנות מקוראים טובים ואיכותיים, כי לא הייתה הרבה תחרות. מספר בלוגים עיקריים עסקו בתכנים מוגדרים (חדר 404, ישראלים באפילה וכו') ואני בחרתי לתת נגיעות משם ומשם, אפילו בהצלחה מסוימת. אני יכול להתגאות בהרבה בלוגרים איכותיים שקראו כאן בעבר, ושהיום לבטח לא מסתובבים פה יותר (פרט לדוברמן, אבל זה כבר לא בשל תכני הבלוג האיכותיים) ועל כל זה – הבלוג אפילו הגיע לרשימת הבלוגים שעשו עניין.

 

מאז הרבה דברים השתנו בישראבלוג. החשיפה לכל הבלוג הפכה להרבה יותר נמוכה בשל כמות הבלוגים, ובנושא הרייטינג החלו מאבקים – על סף המלחמות – שאליהם לא הייתי מוכן ולא היה לי הכח להיכנס.
בסופו של דבר, קרה שהבלוגים הפופולריים הם אלו של סלבריטאים (בין אם מהרשת ובין אם לא), של אנשים שמצטלמים עם פרצוף ממורמר, של בנות שמעצבות כפתורים זוהרים וורודים או של אנשים שמשאירים בבלוג מכתבי התאבדות – קבוצות שאני לא כל כך שייך אליהן.

 

זה למעשה כל הסיפור. את הבלוג הזה אשאיר כארכיון בשביל כל התוכן שנמצא פה, ועד פקיעת מנוי הפרו ארוקן אותו מטיוטות לא נחוצות וכו'. עם זאת, אני לא בטוח האם הפוסט הזה הוא עזיבה סופית של ישראבלוג. עדיין יש לי בראש את עניין בלוג הספורט רב-הכותבים שרציתי להעלות (ובהזדמנות זו – אם אתם מעוניינים להשתתף בפרוייקט שכזה – אשמח לקבל מייל עם פרטים) – ויש גם את טבעת שבח מופת שאני יסדתי, ובדרך לא דרך הגיעה לידיה של ילדה בת 15...


בסיכומו של דבר, אני רוצה להודות לכל הקוראים – הותיקים, החדשים והמזדמנים, לכל מי שתרמו חומר לבלוג ולכל מי שהגיבו. תודה מיוחדת לספונסרים שמימנו מנויי פרו במשך הזמן.
תודה אישית לפיזיקל שפרין, ששפך את כתביו ככותב אורח ולדוברמן שתמך בבלוג כמעט מיום פתיחתו.
נכתב על ידי DelPiero , 17/10/2006 22:34   בקטגוריות Blog Stuff  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בקרוב



כמו שרובכם שמתם לב, בתקופה האחרונה לא ממש הייתי כאן כדי לעדכן את הבלוג. בין לימודים בבית הספר, לימודים לפסיכומטרי, עבודה ותירוץ קלוש ל"חיי חברה", לא נשאר לי כל כך הרבה זמן. מה שכן, בהחלט יש לי כמה פוסטים בשרוול.

בקרוב הבלוג חוגג שנתיים. כמו בשנה שעברה, התיכנון שלי הוא לעשות ניפוי פוסטים לפני כן, ולהשאיר רק את האיכותיים יותר. בשנה שעברה מספר הפוסטים הצטמצם ביותר מ-100, אם אינני טועה. צפו למשהו דומה גם השנה, וכך ניתן יהיה לחגוג מחדש את הפוסט ה-500 במשרדי 'בוץ עמוק'.

 

אם עובר יותר מדי זמן ואתם שמים לב ששוב לא טרחתי - אנא להזכיר לי על 3 פוסטים: נוהל פתיחה באש, פאנל פוליטי בבית הספר והגרלת המונדיאל. עמכם הסליחה.

נכתב על ידי DelPiero , 13/12/2005 06:38   בקטגוריות Blog Stuff  
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



הנושא החם



כפי שניתן היה לשים לב, ספגתי לא מעט ביקורת לגבי הבחירה של סגירת רדיו 88 FM כנושא החם, והעדפתו על פני ציון יום הזיכרון ה-10 להירצחו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין. פוסט הסבר, מוגש בזאת לכל המבקרים:

 

עבור חלקנו, הקטן אך המשמעותי, תחנת הרדיו הנ"ל היא פיסת חיים יומיומית, משהו שאפשר להשוות בקלות לערוץ 2 או 10 עבור אחרים. נכון, רוב הציבור אינו מודע לתחנה ואינו מאזין לה, אבל בסופו של דבר, יש להתחשב גם במי שנמנה על מאזיניה.

 

את יצחק רבין שום דבר כבר לא יחזיר. לא תפילות, לא בקשות ובטח לא הפוסטים שלנו בישראבלוג. מה גם שליום השנה העשירי אין משמעות חזקה יותר מיום השנה התשיעי או האחד-עשר. הוא אינו מעצים את הכאב, התחושות, הרגשות או המשמעות של הרצח, אלא בסך הכל מהווה הפיכה של יום זיכרון "עגול" ליום זיכרון "מיוחד במינו". מי שרוצה לעשות חשבון נפש עם עצמו ועם המדינה - יכול ומן הראוי שיעשה זאת בכל יום ויומו, ולא אחת לשנה. את חשבון הנפש נוכל לערוך גם בשנה הבאה, למי שבכל זאת מתעקש על יום זיכרון המוקדש לכך.

 

עניין תחנת הרדיו, לעומת זאת, דחוף קצת יותר. בעוד שימי זיכרון ילכו ויבואו, ההפגנה הזו תתקיים פעם אחת בלבד, וכדאי להעלות קצת את המודעות לעניין, לפני שנאבד תחנת רדיו שחלקנו אוהבים. לכן אני קורא לכל מי שמתעניין ולו מעט ברדיו, להתייצב בכיכר רבין (מי שירצה, יהפוך זאת לעצרת כפולה) ולהפגין למען השארת התחנה באוויר.

 

מעבר לזה, בהיות רצח רבין מאורע פוליטי ישראלי פנימי, ראוי יותר לציינו לפי התאריך העברי - כך הוא מסומן בלוחות השנה הישראלים וזה תאריכו הרשמי, וכך יצוין גם בנושא החם בישראבלוג - ב-י"ב חשון, או ה-14.11.05, למי שמעדיף כך.

 

לסיום, אציין שאני לא נמנה על מאזיני תחנת 88 FM, שלא תטענו שאני משוחד או לא אובייקטיבי. אם עדיין לא מקובל עליכם העניין הזה, אתם מוזמנים לפנות במייל אליי, אל יריב או לשגרירות בורקינה-פאסו בארה"ב, אם זה מה שיעשה לכם טוב. תשובה מובטחת במייל שלי, לכל הפחות.

נכתב על ידי DelPiero , 4/11/2005 14:24   בקטגוריות Blog Stuff  
25 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



GSS



אמנם אין עדיין מה להשוות, וכל העניין מבוסס על שעמום וחוסר מעש שלי ושל חבר, אבל החלטנו לפתוח גרסה מקומית של GoolgeSightSeeing. המשאבים כמובן, לא מתקרבים לאלו של המקור (מישהו רוצה לתרום פרו?), אבל יש רעיון ויכולת - וזה חלק מאוד חשוב. כעת נותרו רק מרכיבי הזמן והרצון, ומי יודע, אולי נגיע למשהו יפה בסופו של דבר.

בינתיים אתם מוזמנים לבקר, להשאיר את חותמכם בתגובות ובמסך המנויים (שאנחנו במילא לא יכולים לראות בשלב זה), להציע רעיונות לבלוג (הן של קטגוריות\פינות\מקומות והן ברמת העיצוב, שזקוק לרענון דחוף לדעתי) במייל שמופיע שם, ולפרסם ככל העולה על רוחכם.

נכתב על ידי DelPiero , 9/10/2005 20:39   בקטגוריות Blog Stuff  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



רצון טוב לא תמיד מספיק



כמו ששמתם לב, בזמן האחרון, ובשבועיים האחרונים בפרט, אני לא כל כך טורח לעדכן את הבלוג. לא כי אין לי מה לכתוב - כולם יודעים שאני יכול לתת 3 פוסטים ביום רק על תכנית ההתנתקות - אלא בגלל שאין לי הרצון. נכון שבצורה די הגיונית, אחרי יום עבודה של 9 שעות (+שעתיים נסיעה הלוחזור) וזיבולי השכל של הבוס שלי, כח לבלוג לא נשאר לי הרבה, אבל זו כבר תקופה ארוכה שאני מרגיש משהו מעבר לזה. סוג של חוסר מוטיבציה כרוני, ואי-רצון להשקיע בבלוג.

 

הסיבה העיקרית שבגללה פתחתי את הבלוג הייתה כדי לכתוב את מה שיש לי בראש, ולפרסם את זה לקהל רחב כמה שיותר. היו לי גם חלומות יותר גדולים (שעדיין קיימים), על להתקדם לפורטל גדול או למשהו מעבר למנהל פורום בנענע (שעם כל הכבוד, לא מביא לי כסף), אבל בחודשים האחרונים הבנתי שהבלוג הוא לא המקפצה אותה אני צריך. לא שזו הסיבה שהפסקתי לכתוב - הרי לא זו הסיבה שבגללה התחלתי, התקווה לפריצת דרך מהבלוג - אבל זו תוצאה אחת מני רבות של מה שקורה היום בישראבלוג.

 

עם הזמן, גם הרייטינג הפך לפקטור חשוב מבחינתי. תשאלו כל בלוגר אם הרייטינג חשוב לו, ומעטים מאוד יענו שלא. נכון שבבלוגים האישיים המצב האחר (וגם לי יש בלוג אישי שהרייטינג בו לא מעניין אותי), אבל בתחום שבו אני מתעסק בבוצמוק, רייטינג הוא הפרס על המאמצים וההשקעה. עם זאת, חייבים להדגיש, הוא לא המטרה. לא מבחינתי, בכל אופן.

 

היום, אם אני אגיד למישהו שלפני שנה, עם 2000 כניסות בחודש, הצלחתי להתברג לטבלת עושי העניין - הוא יצחק לי בפנים. יצחק לי בפנים וישלח אותי לאישפוז דחוף, ליתר דיוק. מבלוג שאני חשבתי שהיה מעניין ודי פופולרי, הפך פתאום הבוץ שלי לחתיכה כל כך קטנה בפאזל שנקרא 'ישראבלוג', שגם ככה קשה למצוא בו משהו. מרוב ורוד לא רואים את היער, או משהו כזה. פתאום אני מרגיש שהפכתי מבלוגר בינוני וסביר בהחלט, שאנשים אהבו לקרוא, לבלוגר זוטר מן השורה, ושיכולתי בדיוק היום לפתוח בלוג חדש ולהגיע לאותו המצב שבו אני נמצא עם בלוג שקיים כבר שנה וחצי - 15 כניסות ביום, תודה ששאלתם.

 

לא שאני מתלונן או משהו. אני פשוט מאוכזב. בנוסף לבלוג הספציפי הזה, אני נוטה להחשיב את עצמי כבלוגטיביסט. אתם יכולים לבדוק בפורום ישראבלוג בנענע (2284) או בתגובות לבלוג של יריב (5) - אני שם הרבה פעמים, כדי לעזור, לתת טיפ ואפילו, אני מודה, להגיד שסמן לעכבר הוא לא אופציה מובנית בישראבלוג. מעבר לזה, אתם יכולים גם לשאול את יריב כמה מיילים הוא קיבל ממני בשנה האחרונה - כשמטרתו של כל אחד ואחד מהם הייתה לשפר משהו בישראבלוג, לדווח על משהו או להעיר, ובסופו של דבר אף הצלחתי לשלוף מיריב כמה תשובות, דבר קשה בפני עצמו.

 

מבחינת בלוגר, אני מרגיש שלא השגתי כאן כל כך הרבה. 32,000 כניסות ב-18 חודשים, ושיא תגובות עלוב למדי של 30, למיטב זכרוני, הם הפרמטרים שבסופו של דבר מעידים על כוחו של הבלוגר. הבלוג שלי, כמו שאתם רואים, לא מרשים מהבחינה הזו. סביר להניח שהדבר הכי מעניין שבו עסקתי בישרא הוא דווקא פרוייקט הפקאצות, מה שנולד כבדיחה והתפתח לקטגוריה, אופנה, נושא לדוקטורט ובכלל אחד הכלים החזקים בישרא. לא בזכותי, כמובן, אבל אני בהחלט יכול לומר שניצלתי את התופעה הזו עוד לפני שהפכה לאופנה כל כך רצינית כמו שהיא היום, ולהגיד ש"תפסתי טרמפ" על כך תהיה טעות גסה.

 

בכל אופן, כל נושא הפוסט הזה אבד. מפוסט המסביר על היעלמותי, הפך פתאום הקטע לביוגרפיה בלוגיסטית שלי (בלי שהזכרתי את הבלוג האולימפי שבו כל כך נהניתי לכתוב, או את הופעות האורח הקטנות שלי במלונה של הדוברמן). למי שתוהה, אגב, זה לא פוסט פרידה - בכלל לא. אני רחוק מפרידה מישראבלוג, והשלב היחיד שבו אפסיק לכתוב כאן יהיה כאשר אקבל תפקיד קורץ כלשהו ברחבי האינטרנט, או כשאסיים את פרוייקט 100 הפקאצות. בשני המקרים, מדובר בלא מעט זמן. אם כבר בביוגרפיה עסקינן, אני רוצה להודות לכל מי שעזר לי ותמך בבלוג לאורך כל הדרך: דוברמן, נדב, אלי, פיזיקל שפרין, אינגריד, ערן רבל, אלכס פ., עופרניקוס, יולקס ועוד רבים וטובים. תודה לכולכם!

נכתב על ידי DelPiero , 7/8/2005 22:23   בקטגוריות Blog Stuff  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
51,078
הבלוג משוייך לקטגוריות: אינטרנט , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לDelPiero אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על DelPiero ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)