לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

המשמעות האמיתית

ניסיונות להגיע למה שכולנו היינו רוצים, תהליך של שינוי מלא באופטימיות עם תובנות מועילות.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2007    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2007

הווה, עתיד, חמסין ומה שבינהם


כשהחזאי אומר ברדיו עומס חום כבד ישרור ברחבי הארץ, והעבודה נכנסת למצב המתנה. אני יודע שזה יוביל אותי למחוזות אחרים, מחוזות של הרהורים ואולי משם תצוץ לה גם איזו תובנה ותקל את המעמסה הדחוסה.

 

אחד מהקשיים של הדרך בה אנחנו הולכים היא התמודדות עם הציפייה לדבר הגדול הבא שעומד להגיע. בוחנים אסטרטגיות, חושבים, מתכננים, מבצעים פעולות. ואז נשאר לשבת ולחכות.

 

הראש לא מפסיק לעבוד, המחשבות ממשיכות את מרוצתן, אבל המצב הסטטי הזה מכניס אותך להרגשה של חוסר מעש, למצב של איבוד החשק להמשיך. מזג האוויר הנוכחי, והחום השורר, תורמים את חלקם ונוטלים איתם כל פיסת אנרגיה עודפת. 

 

ואז מגיע משב רוח  מרענן, בריזה קלילה שיכולה ללבוש אינספור צורות. חיוך ממישהו זר, הכרת תודה קטנה באמצעות מחווה אילמת, פוסט נחמד שאעלה חיוך על פנייך, צחוק של ילדים שמפיגים את החום בשכשוך בבריכה קטנה על הדשא.

 

אני מביט החוצה דרך החלון ונראה כאילו העולם עצר. עומד במקום. העצים עומדים ללא תנועה, אין אנשים שהולכים על המדרכות, גם האוויר נעשה כבד, מכביד על מחוגי השעון, מאט את התקדמותם. אני יושב , ספק כועס על עצמי על חוסר ההתקדמות. מחכה להיאחז באיזו בריזה שתחלוף כדי להרגיש כמו לוליין בקרקס עם יצירתיות לא מוגבלת.

 

כל דקה שחולפת לא תחזור, האם אני מנצל אותה עד תום? האם היא, זאת הקטנה, תרמה לחיי משהו ראוי לציון?

 

בדרך כלל שואלים ילדים את השאלה מה תרצה להיות שתהיה גדול?

 

וזה מזכיר לי שורה שאני אוהב מהשיר SunScreen . בתרגום חופשי

"אל תרגיש אשם אם אתה לא יודע מה אתה רוצה לעשות עם החיים שלך, האנשים המעניינים ביותר שאני מכיר לא ידעו בגיל 22 מה שהם רצו לעשות בחיים שלהם. כמה מהאנשים בני ה 40 היותר מעניינים שאני מכיר, עדיין לא יודעים."

 

יכול להיות שאני עדיין לא יודע? עוד נקודה למחשבה נוספה על לוח ההרהורים, ממתינה בתורה להתבהר ולספק את התשובה.

 

אסיים בציטוט של קונפציוס שנותנת עוד הרבה מקום למחשבה בנוגע לחיים, לעתיד, להווה ולחיות את הרגע.

 

"בני אדם מאבדים את בריאותם כדי לצבור כסף, ואז הם מאבדים את כספם כדי להציל את בריאותם. בשל מחשבותיהם על העתיד הם שוכחים את ההווה, וכך אינם חיים לא למען ההווה ולא למען העתיד. ובה בשעה שהם חיים כאילו לעולם לא ימותו, הם מתים כאילו מעולם לא חיו"

נכתב על ידי רונן לוי , 26/6/2007 14:56   בקטגוריות הרהורים, תובנות  
37 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רונן ב-2/7/2007 21:46



כינוי:  רונן לוי

בן: 61




15,978
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרונן לוי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רונן לוי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)