לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

המשמעות האמיתית

ניסיונות להגיע למה שכולנו היינו רוצים, תהליך של שינוי מלא באופטימיות עם תובנות מועילות.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2014    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מבט אחד חטוף - חלק חמישי ואחרון


חלק ראשון

 

חלק שני

 

חלק שלישי

 

חלק רביעי

 

ליד שולחן המטבח ישבו שריל ופרד בחלוקי הבית, הם היו שקועים בשיחה על כוס קפה. צלחת עוגיות ניצבה בינהם , דמעות ניכרו בעיניה הכהות של שריל שהאדימו. שניהם הפנו את המבט לכיוון אן. שריל פרצה שוב בבכי חרישי.

 

"אמא מה קרה? בזמן האחרון את בוכה בלי הפסקה. מה קורה אבא?" אמרה אן

"אנני, בואי שבי איתנו, להכין לך משהו?"

"שוקו חם, אבא, תודה. אבל למה אתם לא ישנים?, קרה משהו?"

לא היה זה אופייני בבית משפחת בנקרוט להתכנס באמצע הלילה במטבח. עומס הרגשות וההכנות לקראת החתונה כנראה עשו את שלהם.

 

"לא, אנני. לא קרה שום דבר, אבל עדיף שנדבר. היינו צריכים לנהל את השיחה הזאת מזמן, לפני שנים ואז, אולי היום היה קל יותר" אמר פרד והכניס את כוס השוקו שהכין למיקרוגל.

 

אן התיישבה בסמוך לאימה, הניחה את ידה על כתפה מחבקת, תומכת וניסתה לעודד את רוחה בעזרת המגע. לרגע היוצרות התהפכו, אן הפכה למה שכל חייה ההורים היו בשבילה.

 

"אז מה קורה, אתם מוכנים להסביר לי? זה בגללי? הבנתי שאתם לא רוצים שאני אעזוב את הבית ויהיה לכם קשה. אבל הבטחתי שאבוא כל הזמן, כך שלא תרגישו שאני חסרה"

 

שריל מחתה את אפה בטישיו שפרד הגיש לה. "זה הרבה יותר מסובך, אן" אמר אביה והגיש לה את השוקו. הוא התיישב למולה מתקשה למצוא את המילים .

 

"תראי, זה בקשר למכתב שהראית לי הערב" אן הרימה את מבטה לכיוון אביה, רעד קל עבר בגופה ועיניה נפערו בתימהון.

"מה קשור המכתב הזה לבכי של אמא? ולשיחה הזאת שלנו?" אן הרימה מעט את קולה ללא רצונה.

"אנחנו יודעים מי כתב אותו, הבחור שפגשת ליד הסלון של ויולט. קוראים לו אלכס"

"מה?" שאלה אן וקולה נסדק קמעה

 

"אן, לא קל לי לספר לך את זה, אני לא יודע מאיפה להתחיל..." התחיל אביה להגיד בוחר את המילים כאילו משקלן בזהב.

אן זעה על הכיסא העבירה מבטה בין הוריה.

 

"אנחנו מכירים את אלכס מהיום שהוא היה בן חמש , את היית אז בת שנה וחצי. באותה תקופה שריל ואני היינו דיי מיואשים, אחרי סדרת טיפולים ארוכה ומתישה. שנים ניסינו להביא ילד לעולם ללא הצלחה, עד שגמלה ההחלטה בליבנו לאמץ."

 

פרד עצר את שטף דיבורו, מותיר לדברים לחלחל אט אט לתודעה של ביתו האהובה.

דוק של לחלוחית החל מכסה את עיניו.

 

"אלכס אומץ על ידי משפחה אחרת ואת הגעת אלינו, אחרי שהוריכם הביולוגים נהרגו בתאונת דרכים. לא היו לכם קרובים אחרים."

 

דמעות עלו בעיניה של אן " אז אני והוא אחים. למה לא אמרתם לי את זה עד עכשיו?" שאלה בלחישה.

"אנני, שנים התלבטנו בנושא ולאחר התייעצות החלטנו שהכי טוב יהיה שנספר לך כשתגיעי לגיל עשרים ואחת, לא צפינו שתתחתני כה מהר. בבקשה תביני אותנו, את כל מה שיש לנו בעולם."

 

אלומות אור ראשונות החלו להיכנס דרך שלבי העץ של תריס חלון המטבח. מותירות את הנורות הדולקות מיותרות, שלא כמו השאלות. שחר חדש הפציע לעולם, היום הראשון בחייה של משפחת בנקרוט ללא סודות.

 

סוף

 

 

נכתב על ידי רונן לוי , 21/2/2008 13:45   בקטגוריות סיפרותי  
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רונן ב-4/3/2008 19:01
 



מבט אחד חטוף - חלק רביעי


"איך הוא יודע?" שאלה אן, לרגע מבלי לחשוב.

"חנות שמלות כלה. מדידות...הלוווו"

"טוב, אולי את צודקת, מחר נלך לשם. תודה ליז"

 

בדרך הביתה, הביטחון חזר אליה והיא החלה לפזם את השיר "אהבה גדולה" של שמיים כחולים. היא נכנסה לבית דרך החנייה וראתה את אביה יושב במטבח, לוגם קפה ומעלעל במגזין החביב עליו.

 

"היי אנני, רוצה להצטרף אליי לכוס קפה". אמר פרד מבלי להסיר את עיניו מהעיתון.

"היי אבא, בשמחה". כשהביטה בו בדומיה מהכניסה, לרגע היה נדמה לה שהוא מבוגר יותר מכפי שהיה באמת. כאילו השנים קפצו עליו בבת אחת. שערו השחור האפיר והתדלדל, הוא הרכיב את משקפי הקריאה על קצה חוטמו.

אן אהבה אותו בכל ליבה, היא ניגשה מאחוריו, רכנה לעברו וחיבקה אותו, מניחה את ידיה על חזהו, נשענת עם סנטרה על כתפו ומחככת  את לחייה בלחיו.

 

"מה אתה קורא? משהו מעניין" – אמרה ברכות.

"לא משהו מיוחד, הדברים הרגילים"

אן הכינה לעצמה קפה והתיישבה מולו.

"למה יצאת בסערה כזאת לאליזבט?" שאל "קרה משהו שהיה כל כך דחוף?"

"שום דבר מיוחד, משהו קטן הטריד אותי אבל עכשיו הכל בסדר"

"מה הטריד אותך, יפה שלי. את הרי יודעת שבשביל זה אנחנו פה." אמר פרד תוך כדי סגירת החוברת. הוא הוריד את משקפיו והביט בעיניים אוהבות באן.

 

"הוי אבא, אני יודעת. אבל זאת סתם שטות. קיבלתי היום מכתב ממעריץ אלמוני, חשבתי שזה מאיזה בחור שעובד כוולט פרקינג בסלון של ויולט ברודיאו דרייב. זה קצת הלחיץ אותי וליזי הייתה איתי שם, אז הלכתי אליה. אל תיקח את זה כל כך קשה" אן הוציאה את המכתב והעבירה אותו לאביה.

 

פרד הרכיב שוב את משקפיו ועיין במכתב "המממ ומי חשבת שכתב את זה?"

"בהתחלה חשבתי שזה שון, אבל הוא אמר שהוא לא שלח לי שום מכתב. אחר כך נזכרתי בבחור הזה שהחנה לנו את המכונית. היה בו משהו שאני לא יכולה להגדיר, משהו מוזר."

"את זוכרת איך הוא נראה?"

"כן, בערך. אני זוכרת שהיה לו שיער בהיר דיי ארוך מאחור,שיצא מתחת לכובע המצחייה שחבש. עניים כחולות בצבע שלי, בעצם הוא היה דיי חתיך"

פרד קימט את מצחו, מבט מזוגג ננסך על עיניו. המחשבות התרוצצו בראשו.

"אבא, אבא על מה אתה חושב?"

"סתם, שום דבר. אז אני מבין שעכשיו הכל בסדר ונרגעת"

"כן אבא, מחר אני אלך לשם עם ליז ואני אבהיר את העניינים. בטח הוא התבלבל וחשב שליז באה למדידות ואני עדיין פנויה."

פרד קם מכיסאו, התקרב לאן ונשק לה למצחה. "טוב מותק, בהצלחה. אני עולה לישון, לילה טוב."

"לילה טוב אבא"

 

לילה לא שקט עבר על אן. דמותו של הבחור שבה ועלתה למולה, היא הביטה בו מעבר לכביש, ניסתה להסתתר מאחורי אחד מעצי הדקל שהתרוממו לאורך השדרה. היא רק רצתה לפנות אליו בשאלה "למה כתבת את המכתב הזה? הרי אתה יודע שאני בקרוב אהיה אישה נשואה." אם רק תאזור אומץ.

 

לפתע הבחור הבחין בה, הוא החל לחצות את הכביש, ללכת לכיוונה. הוא הושיט את ידו, כרוצה לאמר לה משהו. אן הסתובבה והחלה לרוץ. מידי פעם הפנתה את מבטה לאחור וראתה אותו רץ בעקבותיה. מסמן לה בידיו שתמתין. היא המשיכה לרוץ ופנתה לכיוון הכביש. חריקת בלמים של מכונית שכמעט פגעה בה ואיימה לדרוס אותה, היה הדבר האחרון שזכרה לפני שהתעוררה בבהלה מהסיוט.

 

זיעה קרה שטפה אותה. היא קמה מהמיטה, לבשה את החלוק וירדה למטבח. במטרה להכין כוס שוקו חם, שירגיע את רוחה. מוזר,האור במטבח  דולק, יכול להיות שההורים לא כיבו את האור. – חשבה לעצמה.

נכתב על ידי רונן לוי , 14/2/2008 16:50   בקטגוריות סיפרותי  
28 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רונן ב-21/2/2008 14:06
 



מבט אחד חטוף - חלק שלישי


 

 

חלק ראשון

http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=260746&blogcode=8560224

 

חלק שני

http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=260746&blogcode=8586180

 

שתיקה השתררה לרגע, "אנני, איזה מכתב?"

"הו טיפשון קטן, לא תצליח לעבוד עליי, אני מכירה אותך כל כך טוב." לקחת איתך את ליבי. את כל הגוף אני רוצה, לא רק את הלב.

"אן, אן תקשיבי רגע, לא שלחתי אף מכתב, על מה את מדברת?" נימת דאגה התגנבה לקולו שנסדק קמעה.

"שון, די תפסיק לשחק איתי, קיבלתי היום מכתב שהיה יכול להגיע רק ממך. או שהשארת אותו לפני שנסעת."

"אנני, אני לא שלחתי ולא השארתי שום מכתב, אני לא צוחק ולא מתבדח. עכשיו אני דואג."

 

הפחד החל לזחול במעלה גווה של אן, מאיים לאחוז בכל גופה, להשתלט על דעתה. מחשבותיה התרוצצו במהירות לכל עבר, מנסות לסרוק ולזהות מי יכול היה להשאיר לה את המכתב הזה. מכתב עם מילים של אהבה, אבל עם מסר של טירוף. היא קימטה את המכתב, שעדיין אחזה קרוב לליבה, לכדי כדור וזרקה אותו בתיעוב לפינת החדר.

 

שפופרת הטלפון שהחזיקה פלטה קריאות חלושות, "אן....אנני..... מה קורה שם?"  היא נזכרה ששון עדיין על הקו ואמרה

"הכל בסדר שון, אני חייבת לסיים. אני צריכה לבדוק כמה דברים, תחזור מהר, אוהבת אותך" היא הניחה את השפופרת במקומה מבלי להמתין לתשובה. אספה את המכתב שהתגולל על הרצפה, שעטה במורד המדרגות ויצאה במהירות מהבית כשקריאתו של אביה מלווה אותה "לאן את הולכת בשעה כזאת , אן?" 

"לאליזבט" השיבה.

 

תוך דקות ספורות הגיע אן לבית הדירות ברחוב קרסנט, לדירתה של ליז. שני צלצולים וכמה קריאות "ליז תפתחי, זאת אן" הביאו את ליז למהר אל הדלת ולפתוח את שלל הבריחים שנעלו אותה.  ללא הקדמות מיותרות נכנסה אן לדירה הקטנה שהטיבה להכיר והחלה לשטוף אותה בפרץ של מילים  

"ליז את חייבת לעזור לי, אני לא יכולה יותר, קיבלתי מכתב, זה הוא, אני לא בטוחה, שון התקשר".

"רגע, רגע עצרי את הסוסים, קחי אוויר. איזה מכתב? במה את לא בטוחה? מי זה הוא? ספרי הכל מההתחלה."

"תראי" אן שלפה את המכתב המקומט מתיק היד שלה והראתה אותו לליז. סערת הרגשות שלה סחפה את ליז לתוך הסיפור.

 

ליז גמעה את המכתב הקצר במהירות "נפלא, איזו אהבה. הלוואי שהיה מישהו שיכתוב לי מכתבים כאלה. תמיד ידעתי ששון הוא גבר רומנטי ולעניין"

"לא, את לא מבינה. שון לא כתב את המכתב הזה."

"מוזר, אז מי כתב אותו? אני יכולה לקחת אותו לעצמי" ליז מיהרה לקחת בעלות על המעריץ האלמוני.

"תראי ליז, אני חושבת שזה הוא, הבחור הזה מהוולט פרקינג ברודיאו דרייב, זה שנעץ בי מבטים. אני פוחדת ליזי, אני לא יודעת מה לעשות ושון נמצא רחוק ממני."

 

שקט שרר כשהדברים נשארו תלויים באוויר, מצפים לתגובתה של ליז. אן הביטה בה חסרת אונים והמתח ניכר על פניה. לא הייתה זו אן שליז הכירה, אן הבטוחה בעצמה, האסרטיבית.

 

"מה קרה לך אנני? זה בסך הכל מכתב של מחזר אלמוני. הלוואי שלי היו מעריצים כאלה וחוץ מזה מאיפה את יודעת שזה הבחור מהוולט פרקינג? אני בקושי זוכרת איך הוא נראה. בטח גם הוא שכח אותך אלא אם כן, לא השארת לו טיפ" ליז צחקקה בניסיון להפיג את המתח .

"כן בטח, זה כמו בסרט חיזור קטלני" אן השמיעה נחרת בוז "בעוד כמה ימים אני מתחתנת וזה מה שאני צריכה".

"את יודעת מה, יש לי רעיון. מחר בבוקר אנחנו ניסע לחנות ונראה אם הבחור הזה עוד עובד שם. נדבר איתו, ואם זה הוא, נצנן את התלהבותו. את תראי שזה שום דבר, רק בדיחה קטנה. הוא הרי יודע שאת מתחתנת בקרוב".

 

נכתב על ידי רונן לוי , 13/2/2008 12:55   בקטגוריות סיפרותי  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של אמזונה ב-14/2/2008 21:46
 




דפים:  
כינוי:  רונן לוי

בן: 61




15,978
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרונן לוי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רונן לוי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)