לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה
 

המשמעות האמיתית

ניסיונות להגיע למה שכולנו היינו רוצים, תהליך של שינוי מלא באופטימיות עם תובנות מועילות.

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2014    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

המלצות: מופע ג'אז, סטנדאפ, מסעדת שף, שלום חנוך, שולחן עגול, ספר


היו לי המון דברים לכתוב עליהם, אבל הזמן חלף ולא הותיר חלון שיאפשר הצצה בזמן אמת לתוך האירועים והחווית שהצטברו. עיקר הדברים הם המלצות.

 

מופע ג'אז בשד' בן גוריון בת"א עם דפנה ארמוני ששרה את הלהיטים של אלה פיצג'רלד

והזמר/טרומבוניסט/בדרן אילן וייל בשירי נט קינג קול, שלומי גולדנברג בסקסופון , רוני צור על הקלידים , ליאון חביב על התופים , תום פלג בקונטרבס וזמרת אורחת הדס פרמינגר אשד הנערה מאיפנמה. מופע שנערך בשדרה בין דיזינגוף לריינס בחסות עיריית ת"א בימי שישי (אחת לשבועיים, יש להתעדכן בפירסומים ולוחות מודעות) שמעביר את שעות הצהריים הקסומות (בין השעות 12 ל 15 ) ברוגע, שלווה והנאה. הג'אז בלוז נעים לכל אוזן, השירים מוכרים והאווירה מעולה. ועוד מילה על שלומי גולדנברג האיש שמאחורי המופע וגם על הבמה – הנחייה וסקסופון , הוא גם מנהל מועדון הג'אז בתיאטרון הסמטה ביפו ושם מידי יום רביעי מתקיימים מופעי ג'אז משובחים ומלאי אווירה. מומלץ בחום.

 

מופע סטנדאפ של שלום אסייג, יחד עם פינה של בנו, שיורה צרורות בקצב שלא היה מבייש תת מקלע באוטומט ומשחרר פאנץ אחת לדקה מקסימום שתיים. לתאר את החיים ולדעת לצחוק ולקחת הכל בקלות זו מתנה, שאנחנו צריכים לאמץ בשתי ידיים. אבל הכל מתחיל בראש ובנכונות שלנו לחוות את החיים ולהסתכל עליהם בצבעים ורודים. במבט לאחור או מהצד, אפשר לראות שבכל דבר שעובר עלינו יש גם צדדים מצחיקים/חיוביים והכל תלוי בבחירה שלנו איך להסתכל על הדברים.

 

מסעדת שף בשם צ'מפיונס שנחבאת לה בלובי של מלון כפר המכביה , על המסעדה מנצח השף שלום גניש, המסעדה כשרה בעלת תפריט מגוון של בשרים משובחים (אנטריקוט עסיסי ועשוי כראוי , פילה בקר, ובין הספיישלים צלעות טלה, צלעות עגל, ודגים טריים (דניס, סלמון, מוסר ים). ההגשה אסטטית ונאה, המנות בגודל ראוי והטעם משובח. ייחודו של התפריט נמצא בנגיעות האסיאתיות שמורגשות בכל המנות ומתבטאות בטעמים המעודנים של הרטבים. יחד עם שירות נהדר ויחס אישי מקום מומלץ בהחלט. יש מקום לשיפור בתפריט היינות אבל אפשר למצוא בחירות ראויות גם בתפריט הנוכחי שמבוסס על יינות ברקן סגל.

 

מופע של שלום חנוך במסגרת ערב התרמה שנתי של שולחן עגול 5 למען ילדים בסיכון. ההופעה התקיימה בהיכל התרבות תל אביב וכל ההכנסות נתרמו לרווחת ילדים בסיכון ומימון פעילות של שולחם עגול 5 מלבד המטרה החשובה של התרומה לילדים בסיכון ופעילותם הברוכה של השולחנות העגולים ברחבי הארץ ואהדתי הרבה לאנשים שתורמים מזמנם והונם כדי לשפר את פני החברה ולעזור ולטפח ולתת קרן אור לנזקקים, רציתי להמליץ גם על ההופעה.

 

שלום חנוך בליווי נגנים נפלאים וחברו משכבר הימים משה לוי, החזיר אותי לשביל התפוזים, לקפה של ברטה, חגג בחתונה לבנה, התנצל שמשיח לא בא, התוודה בשני הדרנים נפלאים על אהבת נעוריו וכמובן שלא החסיר את מאיה. הופעה מחשמלת של הרוקיסט האולטימטיבי בן בלי גיל עם אנרגיות נהדרות, כמעט שעתיים של הופעה שהמיסה את ליבי בכל שיר, בסיומו של המופע כל הקהל בהיכל התרבות עמד על הרגליים ומחא כפיים בקצב, שלום חנוך חזר פעמיים להדרן והקהל האזין להם בעמידה. מרגש, נפלא ומומלץ בחום לתפוס את אחת ההופעות הקרובות שלו, חוויה.

וספר טוב ללילות הקרים, פרש הברונזה של פאולינה סיימונס, שמתאר אהבה סוחפת שנפרסת על פני מלחמת העולם השנייה בחזית הנאצית מול רוסיה בלנינגרד אהבתם של טטיאנה מטאנובה ואלכסנדר בלוב (ברינגטון). תיאור "השואה" הרוסית בתקופת המלחמה, אופן החיים במדינה קומוניסטית והמאבק המתמיד בין תרבויות ואמונות שונות. התיאורים בספר חיים, מציאותיים בתוך הקונטקסט בו הם מתנהלים. זה רומן רומנטי, מה שהיינו מגדירים בתור "ספר נשים" אבל הוא הרבה יותר מכך. אפוס רחב יריעה שמתרחש בתקופה מוגדרת ומנציח מצב היסטורי שהשפיע על מיליונים ברחבי העולם. רומן היסטורי רומנטי. הספר לא חף מפגמים קטנים של הקצנת הדמויות (טטיאנה נאיבית, תמימה ומאוהבת עד כלות, אלכסנדר קצין רוסי עם עבר בארץ ההזדמנויות, חזק, גברי, לוחם, מאהב בלתי נלאה, כל דמות דיי אחידה בדימוי שלה) אבל המסגרת והתיאורים נהדרים.

 

ואלה היו ההמלצות/ביקורות של החודש ועוד דבר אחד קטן אור עבר טסט וקיבל רישיון נהיגה. הסתכלתי עליו מהמושב שליד הנהג בנסיעתו הראשונה והבטתי בעצמי כשהייתי בגילו. הברק בעיניים, ההתרגשות המחשבה על החוויה יותר מעצם העזרה וההקלה שהיא מספקת. טוב שצריך נהג מלווה ולא רק לשיפור המיומנות וההדרכה של הנהג החדש אלא בגלל שזכיתי לזמן איכות יחד עם אור במכונית ובכל מקום, כשהוא מתלווה אליי או אני אליו, כשהוא רוצה לנהוג. זה נותן לנו ההורים להיות עוד קצת זמן עם הילדים לפני שיפרשו כנפיים, לפני שייצאו לעולם לחוות את חייהם. אושר גדול.

נכתב על ידי רונן לוי , 3/12/2009 18:27   בקטגוריות ספרים שאהבתי, ביקורת  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ב-21/3/2010 19:08
 



אולימפיאדה בייג'ין 2008


אוגוסט במחציתו, עולם כמנהגו נוהג וממשיך להסתובב. אולימפיאדת בייג'ין ממשיכה לייצר שיאי עולם בבריכה ותירוצים במשלחת הישראלית. אין לי טענות למשלחת ,נשברו כמה שיאי ישראל בבריכה, הופעה מכובדת של גל יקותיאל ושחר צוברי בנתיים מככב, ויש עוד למה לצפות.

 

התלונה העיקרית שלי היא למדינה, לשר המדע, התרבות והספורט, ראלב מג'אדלה. שעל תפקודו וידיעותיו בספורט אפשר לכתוב ספר, אם כך פני הספורט אז מה המצב במדע ובתרבות. לעיריות שלא תומכות באגודות הספורט ובספורטאים הפועלים בתחומן.

 

אחי יעקב לוי התחרה באולימפיאדת לוס אנג'לס 1984 בהתעמלות מכשירים. את כל האימונים מימנו באופן פרטי במשך שנים. הוא היה המתעמל האחרון שזכה בכרטיס לאולימפיאדה עד אלכס שאטילוב שמייצג אותנו בבייג'ין ועלה ולגמר בקרקע. הוא גם עבר את המינימום האולימפי וקיבל את הכרטיס לאולימפיאדת סיאול 1988 . 20 שנים עברו עד שמתעמל נוסף עבר את המינימום ונשלח לאולימפיאדה, וכן הוא עולה חדש. נשאלת השאלה: למה?

 

עד היום אחי עוסק בהתעמלות מכשירים וטרמפולינה, מאמן ילדים, נערים ובוגרים במסגרות תחרותיות, שופט בינלאומי, ועדיין מממן את הספורט ההישגי ולא זוכה לתמיכה כלכלית. פרנסה אין פה, מאבקים יש בשפע. חבל

נכתב על ידי רונן לוי , 15/8/2008 11:50   בקטגוריות אקטואליה, ביקורת, שחרור קיטור  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רונן ב-15/8/2008 12:49
 



שומרת אחותי


קריאת ספרים, היא אחת מאהבותיי. אני אוהב לקרוא, לפרק זמן מסוים אני נמצא במקום אחר. מטייל בזמן, עובר לעולמות אחרים, מכיר אנשים אחרים. נקשר לדמויות לצבעים, לריחות, לנופים, למחשבות, ללבטים. חווה את החוויות על בשרי, לעיתים בת שחוק קלה נפלטת מבין שפתיי ולעיתים דמעה מבצבצת לה בזווית העין.

 

לא כל הספרים אותו הדבר, יש סופרים יותר מוכשרים מאחרים ויש כאלה שמעלים את הכתוב על פס ייצור לפי נוסחה ידועה מראש.

 

אתמול סיימתי לקרוא ולהתרגש מספר נפלא, שמעלה הרבה שאלות מוסריות, אתיות ובעיקר יחסים בתוך המשפחה. "שומרת אחותי" של  ג'ודי פיקו.

 

אני ממליץ בחום על הספר הזה, יחד עם עלילה מצוינת והרבה שאלות ותהיות. אפשר להבחין בין השורות שהוא נכתב ממקום אישי וכואב. אפשר להעריך את המחקר לכתיבת הספר שערכה הסופרת.

 

הספר זורם, מרגש, מפתיע, מעלה חיוך, ואז נותן לך חבטה בבטן כשאתה לא מוכן, סוחט את האוויר מהריאות ,והעניים ממהרות, דוהרות על פני השורות. מחפשות שבב של תקווה, והלב מצפה לסוף מהאגדות, מתקתק, סוכרי בצבעים של ורוד על רקע שמיים תכולים בהירים ועננים לבנים.  

 

"ג'ודי פיקו עצמה היא אֵם שמתמודדת עם ילד חולה: בנה, ג'יק, סובל ממחלה נדירה: גידול שפיר באוזן. גידול שכאשר אינו מטופל, הוא יכול לחדור למוח. הטיפול הקונבנציונאלי הוא הסרה מוחלטת של תעלת האוזן כולה, צעד שמונע גידולים עתידיים, אך גם גורם לחירשות באוזן. ג'ודי ובעלה החליטו לנקוט טיפול ניסויי - הסרת הגידול בלבד. הדבר אמנם דורש ניתוחים אחדים אך שומר חלקית על השמיעה. במשך שלוש שנים התגלו אצל בנה שלושה גידולים בשתי האוזניים, והוא עבר עשרה ניתוחים. היום בגיל 10 הוא בריא ומאושר, חירש באוזן אחת ושומע חלקית בשנייה. "בתקופת הניתוחים היינו עוזבים הכול כדי לטפל בג'יק. אחיו של ג'יק ידעו שחייהם משניים יחסית למחלתו של ג'יק," סיפרה ג'ודי פיקו".  – ציטוט מתוך האתר מועדון קריאה

מקווה שתקראו ותהינו, ללא ספק המשקע יישאר.

 

אמצע יולי, רבע מהחופש הגדול עבר. תוכניות גדולות מחכות בהמשך. החיים מכוונים אותנו לדרכים, שאולי לא היינו שמים לב אליהם עם היקום לא היה מפנה את תשומת ליבנו.

 

סוף שבוע נפלא, לחוף הים עם ספר טוב ביד ואייס קפה בצד.

נכתב על ידי רונן לוי , 18/7/2008 12:38   בקטגוריות ביקורת, ספרים שאהבתי  
38 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רונן ב-8/8/2008 12:57
 




דפים:  
כינוי:  רונן לוי

בן: 61




15,978
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , 40 פלוס , האופטימיים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לרונן לוי אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על רונן לוי ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)