לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שחר אדום- סין


בן 32, בוגר תואר בתקשורת. נשוי להדר באושר ואבא לאריאל. בעבר הלא רחוק, עבדתי ככתב פלילי במקומון בדרום. כיום, מתגורר בסין למטרות עבודה.

Avatarכינוי: 

בן: 44





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2008    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 




הוסף מסר

10/2008

שירי דרך


השירים שבחרתי קפצו לי מהבטן החוצה בפחות מחמש דקות. אני בטוח שיש עוד עשרות שירים שמצליחים לגעת ולרגש אותי, אבל אלו השירים שמלווים אותי כמו טייס אוטומטי במחשבות.

 

1. "אז אתן לך אותי בכמה דוגמאות, ותוכלי אז לבחור אם לצחוק או לבכות, אני אדע לפחות שעשיתי הכל בשבילך." (דני ליטני, "משבר אמון")

דני ליטני במיטבו, מלנכוליות עדינה ומלטפת. השיר הזה תופס אותי תמיד קצת לא מוכן, כמו אגרוף בבטן.  

 

2. "מתחת לראשי מונחת ירך ועל בטני צרור תלתלים מוטל. בלאט יוצאות ידיים אל הדרך
ומסלולן ארוך ומפותל."
(מאיר אריאל, "אגדת דשא")

השיר הזה, בביצועו של מאיר אריאל, תמיד מזכיר לי את גיל ההתבגרות שלי. את אי-הוודאות וההתרגשות שבצעדים הראשונים שבינו לבינה. 

 

3. "תפסיקי לבכות ולבזבז טיפות מלח כל כך יקרות, הם מורידים את מפלס המלח במלח
וצריך את הדמעות שלך לפת שחרית."
(מאיר אריאל, "היכנסי כבר לאוטו וניסע")

זה פשוט מצחיק. כאילו הוא אומר: "טוב בסדר, הבנתי את הנקודה שלך כבר לפני שעה, אז בואי נזוז מפה כבר", וכדי להצדיק את הרצון שלו ללכת, הוא מעלה טיעונים משעשעים.

 

4. "שתהיה אל אחרים כמו שאתה אל עצמך, שתתברך במה שיש ושתשמח בחלקך, שתמצא את דרכך
בכל דרך שתלך ושתדע להישרד מול הגורל המתהפך. שיהיה לך טוב, שתספיק לאהוב. הו בגילגול הזה, הגילגול הזה."
(שלום חנוך, "בגילגול הזה")

זו המנטרה שאני משתדל לחיות על פיה. אמנם, זה קשה ולא פשוט ואנחנו חוטאים בעשרות חטאים קטנים בדרך, אבל אנחנו נצליח בגילגול הזה.

 

5. "אלקו זה אחד שלא נחשב, אין לו כסף ולא שעון זהב
אלקו זה אחד שלא נחשב, אין לו כסף אך יש לו לב זהב."
(יהודה פוליקר, "אלקו")

צלילי ילדות מתנגנים לי בראש כשאני שומע את השיר הזה. בתור אחר שלא היה לו שעון זהב, תמיד הזדהיתי עמוקות עם אלקו.

 

6. "מה הייתי יכול לעשות במקום, אולי לקרוא ספר, אולי כסף גדול.
אבל הייתי מכור כשהערב ירד, עיניים, צוואר ויד
אבל הייתי מכור כשהערב ירד, שפתיים, צוואר ויד."
(אריק סיני, "מכור")

לא צריך להסביר. הקול של סיני, מחוספס ועייף, מספר על התמכרות ומה יכולנו לעשות אילו...

 

7. "הכי מוזר שלא ידעתי מה ארצה, אם אפגוש קוסם, שיודע לעשות הכל,
בתוך רכבת מלאה באנשים שאף אחד לא יצליח לעצור."
(עמיר לב, "שש שעות").

שיר מדהים שמדגיש את הבלבול הקיומי שאנו חיים בתוכו. גם אם נוכל להגשים את שאיפות חיינו, האם אנו יודעים מה אנו רוצים?

 

8. "קמת והלכת לתל אביב בבוקר, ראית אנשים שעולים כל כך ביוקר.
מה המחיר של ילד מלומד, שלא רוצה לחיות ומרגיש כמו אף אחד."
(אלון אולארצ'יק, "ילד מזדקן")

בעיניי השיר הזה מתייחס למירוץ העכברים בו אנו חיים. ההזדקנות המהירה וההליכה בתלם לא לך.

 

9. "עם הבוקר מתעורר, אל הדרך המתמכר. נוסע, נוסע, מסביב הרבה ירוק, זה נוגע כך בצחוק
זה רגע מתוק זה."
(מוש בן ארי, "דרך")

שיר דרך. כל פעם שאני שומע אותו, יש לי התנייה ללכת לארוז את המוצ'ילה שלי לטיול נוסף.

 

10. "שיהיה לנו בית עם כלב ועם חצר ושני עצי זית, לשבת ולדבר
כל בוקר אתה תתעורר לידי במיטה. שתחשוב שאני יפה אפילו עוד עשרים שנה
ושתאהב אותי גם אם אהיה שונה." (
קרן פלס, "שיהיה לנו בית").

משאלת לב ונבואה שתגשים את עצמה.

 

שבת שלום.

 

 

נכתב על ידי , 31/10/2008 07:46   בקטגוריות אישי, הגיגים פילוסופיים, נוסטלגיה, משפחה, סין, אהבה ויחסים, אופטימי  
21 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לק.ק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ק.ק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)