לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

שחר אדום- סין


בן 32, בוגר תואר בתקשורת. נשוי להדר באושר ואבא לאריאל. בעבר הלא רחוק, עבדתי ככתב פלילי במקומון בדרום. כיום, מתגורר בסין למטרות עבודה.

Avatarכינוי: 

בן: 44





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2009    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    




הוסף מסר

3/2009

שינוי מזג האויר


חדי העין מצליחים להבחין בהסתננות קרן אור ראשונה ביום גשום. הרגע בו האפור נס לאחור, וחום נקודתי מתחיל להתפשט יחד עם אלומת האור. השינוי הזה מתחיל באיטיות כמעט בלתי מורגשת, המון שינויים מיקרוסקופים של גוון, אור וצל, וכעבור דקות לא ארוכות במיוחד, אתה נמצא ביום אחר לחלוטין, שטוף שמש וחמים. עכשיו, כמה  מאיתנו יכולים לזהות את התמורות העדינות בחיינו המבשרות על כך שאנו נמצאים בפתחו של שלב אחר בחיים?

 

השבוע, היו לי שני אירועים מכוננים שבישרו לי על השינוי שכבר הגיע. הראשון בחשיבותו הוא טקס החתונה המדהים של אחותי, שכל מה שאני יכול לומר הוא, שאני מאחל לכל איש להתחתן עם אהובת ליבו בכזה אירוע משמח. אחותי הייתה מהממת ביופייה, יוצאת מגדר הרגיל. כשהיא יצאה מאחורי הוילון בסלון הכלות, שני גברים איבדו לרגע את נשימתם. מאוחר יותר, בטקס החופה מצאתי את עצמי מאוחד עם אחיי בכל כך הרבה רבדים ורמות. פתאום זה כבר לא ק.ק ואחיו הקטנים, אלא שלושה גברים בחליפות וכלה אחת. במשך שנים המרתי את המשפחתיות באגו, ולפתע, האגו מפנה מקום חזרה למשפחתיות.

 

האירוע השני, הייתה שיחה, כביכול חסרת חשיבות, עם אחד מחברי הילדות שלי שאמר לי כך:

"כבר אז, עוד לפני שנכנסנו להריון, נוצר ביננו פער כתוצאה מהמעבר שלכם לסין. היום, כתוצאה מההריון, הפער גדל."

החבר הזה הוא בהגדרתו "תמיד צודק". אפשר לכעוס על מה שהוא אומר, לנסות ולהתמרד, אבל בסופו של דבר, הוא יודע, וגם הסביבה, שהוא צודק.

חשוב לציין, כי שפר עלינו גורלנו והנשים שלנו הן חברות טובות, מה שהופך את חוויות המפגש המשותף לדבר מתבקש וכיפי. השיחה נבעה מכך ששנינו, או יותר נכון הנשים, התלוננו על הנגישות ההדדית שלנו אחד לשני. הם כזוג ציפו שנהיה יותר קשובים, ואנחנו ציפינו שהם יהיו יותר זמינים לנוכח מגבלות הלו"ז הצפוף שלנו בארץ וכן הלאה.

תשובתי לא אחרה לבוא: "אני בשלב 'הלא שם זין'. אני אוהב אותך כחבר ומכיר אותך מספיק זמן כדי לדעת שחברות שורדת שינויים כאלה. אתם לא הראשונים שנכנסים להריון בעולם הזה, ואנחנו לא הזוג הראשון שיוצא לעבוד בעולם הגדול. אני לא סופר את כמות המפגשים שלנו בזמן נתון או את היחס שאני מקבל או לא מקבל. מבחינתי, מי שחבר שלי עושה את כל המאמצים להיות חבר שלי. ככה אני רואה את זה."

 

עצם קיומה של השיחה מצביע על פערים. הפער אינו נמצא בתפיסה או במחשבה, אלא בחיי היומיום. בידיעה שהוא עומד להיות אבא, ולכן הוא חרד יותר לפרנסה, מאוים מחרב המשבר הכלכלי, הזוגיות שלו בקרוב תהפוך למשולש והלחץ מכיוון הבית, על כל משתניו, הוא חזק ובוטה. הרי הוא כאדם לא השתנה, אבל התפאורה סביבו התחלפה לגמרי. האם אני מבין את זה? לא לגמרי, אך אני מניח שזה משהו שקורה תוך כדי הליכה.

 

אני מברך את ההחלטה לעבור לסין. אני מברך את ההחלטה להמתין עם ההורות עד שיהיה לנו הון התחלתי מספק. אני מברך על הזוגיות שלנו. הרי אילולא היציאה הזו משטף החיים הרגילים, היינו היום, ככל הנראה, באותו השלב של שאר חברינו. מה שאומר, חיים על השקל, מחפשים את עצמנו ומתנחמים בקיומו של הילד כמענה לכל שאר הלחצים שהוא מביא איתו. יתרה מזאת, אני לא בטוח שאני מוכן לחלוק את הדר עם עוד זאטוט שינסה לקחת את מלוא תשומת הלב. עוד לא שבעתי מהשלב שלנו יחד.      

נכתב על ידי , 10/3/2009 08:26   בקטגוריות אישי, דעות, הגיגים פילוסופיים, המשבר הכלכלי, חופשת מולדת, משפחה, סין, אהבה ויחסים, אופטימי  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: אקטואליה ופוליטיקה , 20 פלוס , 30 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לק.ק אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ק.ק ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)